Sverigeresan, 9-10 augusti !

Jaa, äntligen ska jag ta mig tid o berätta om vår lilla semesterresa ! :)

Vi for på måndag morgon med morgonbåten o körde sen till Norrtälje o tanka o handla lite mat på flygfyren o sen direkt till IKEA, Barkarby ! VI hade GPS som gulle nödvändigt skulle ha på ^^ så vi hitta dit på direkten :) Det regna o va skitväder så mina skor blev genomblöta på den lilla sträckan från bilen in i butiken,.. -.-

Så fort vi kom in på IKEA hitta vi iaf direkt Tv-möbeln som vi ville ha ! Och den var uppsatt i båda färgerna vi fundera på, lr den lilla o den stora var uppsatt men i olika färger så vi bestämde oss direkt för den mörka :)
Även fast jag först ville ha den ljusare, men ändrade mig direkt när jag såg dom ! Den ljusa var spräcklig o inte vacker alls !


Så denna blev det ! Fast vår är inte så där fult ljusbrun på mittenlådan som denna från ikea.se :)
Tv får bra rum på den, även med andra saker bredvid o gulle får plats med alla spelsaker i dom öppna utrymmen o lådorna är jättestora ! Rymmer mycket saker (y) :)

Från ikea fick vi även med oss en massa andra saker ! Lampor, blomkrukor, en badrumshylla (liten), o en massa köksgrejjer ! Blev riktigt nöjd :)



Dessa lampor fick komma med oss hem ! :) Av den runda köpte vi 2 storlekar, dom hade utförsäljning av den större, kostade 9kr !!! Och den lite mindre kostade 25kr, svårt att veta vilken som passar efter att vi möblerat om i vardagsrummet o så kan vi ha den andra i sovrummet om vi vill, o så kan man byta o jaa :) Vi tog båda två ^^

Jag har alltid gillat denna typ av lampor, dom är stora o fina ! Och eftersom vi har en mörk soffa, o nu också en mörk tv-bänk så blir det en bra kontrast med vita lampor ! Vi har även införskaffat blåa mattor såå det blir neutrala möbler o lampor o färgglada detaljer ! Tror de kan bli riktigt bra ! :)

Efter IKEA åkte vi till Stockholm quality outlet, har aldrig varit där förut, det är jättefint ! Som en liten stad ^^, Däremot var de ju dyrt såklart, bara märkesbutiker ^^ Meen köpte 3 linnen från Björn Borg butiken, 99/st och dom är sjuuuukt sköna ! SÅ det var inte fyskam :) Gulle köpte desto mer, jeans, en skjorta, t-shirts bl.a. :)

Senare for vi till större butiker, Rusta, Stadium bl.a., :) På stadium köpte jag en ny INNEBANDYKLUBBA ! Precis en sån jag tittat på ! 96 lång, left o 32 flex! Rätt mycket flex meen eftersom jag inte skjuter nå hårt såå är det nog lämpligt för mig ändå! Det viktigaste var iaf längden! Helt perfekt ! Och den var på Rea, endast 149 !!! Heelt otroligt !

När butikerna började stänga vid 19 o vi var helt slut så åkte vi o åt middag ! tidigare på dagen hade vi varit till Mac D o ätit, gulles val, ofc ^^ Vi åt på pizza på Pizza Hut ! Nyttigt bara värre ! ;p

Sen var det dags att leta oss fram till Jonas storebror ! Vi ställde in GPS:en o var där på ca 15 min :) Vi kom dit, pratade, åt paj o sen var det dags o sova ! Vi var heeelt slut ! Hann inte umgås med dom så mycket, lite trisst men kul var de o se var dom bodde iaf :)

Var helt jättedålig på att ta bilder på hela resan! Meen ska bjuda på ett par iaf ! Meen dag två o kläderna jag köpte får ni se imorrn ! För nu måst ja plugga sen,...


Här i de gula bor Johan & Mona, Patrik, Joanna o Antonia !

Inte så bra bild ^^ den stora häcken o trädeet är ivägen ! Men det var hur som helst fint :)


På avstånd :)


Gulle påväg till IKEA :) (bild tagen dag 2, då de INTE regna ^^)


Ingången till Stockholm qualit Outlet ! :D

Fortsättning följer, nu läxoooor !

// Glassflickan ",


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0