Förra veckan i korthet !

Hej på er alla !

Jag vet att jag uppdaterat dåligt, har haft fullt upp. Nu har jag iaf jobbat klart i denna förbaskade glasskiosk som jag levt i denna sommar,... Ska försöka uppdatera nu iaf, jag behövde bara jobba 2 h ;D o jonas har åkt ut till saltvik med Minna, justus o ellinor :)

Hur som helst, för att göra en kort resume från sist jag skrev (bortsett från det senaste korta inlägget) så var det såhär:

Onsdag:

Mådde bättre, inte helt på topp, rösten var åt pipan men vi åkte ut till Sund me grejjer till auktionen och jag blev förälskad i 2 sängbordslampor, med blåa skärmar såklart (A) , en blåskål, och en blåskål :) 

Dessa saker fick jag också med mig hem från auktionen :D + lite annat :)  

Sen åkte jag o lekte med min gudson :), tills han skulle sova då passade Ulrica o Ted på att fara iväg till Klippan med mer auktionsgrejjer, då jag ändå var där :p

Vid halv 5-tiden blev det sen dags för T, U & C att åka till Godby o jag mötte upp Jonas o vi åkte till Klippan :))

Det duggade först, o vi visste inte hur det skulle gå med auktionen, men det slutade strax att regna o t.o.m. solen visade sig ! Det var i stort sätt en trevlig auktion, även fast jag blev galet trött på grönback emellanåt !

Nåja, jag fick det jag ville, billigt t.o.m. ^^ Tack Regina som ropa åt mig !

Och det är lite sommarfeeling det här med auktion, det måste jag nog säga :)

Torsdag:

Fick jag sovmorgon (Y) Cissie ville byta schema så jag börjar 15 istället (för att hon sku hinna me färjan) så det blev en lång arbetsdag ! När jag kom hem var jag trött, så mycket mer hände inte denna dag :)

Fredag:

Började jag istället jobba 10 ! Det hade råkat bli så denna 4-dagars jobbperiod, (har jobbat 4, ledig 2 hela sommarn) att jag jobba kväll, morgon, kväll, morgon ! Vilket var mycket tungt, så den mulna fredagen spenderades sen hemma med jonas :)

Lördag:

Jag minns faktiskt inte om jag gjorde så mycket innan jag jobba :) Det regna o var skitväder iaf, så jobbkvällen var riktigt slöö! Hade däremot glasskonferans med tjejjerna i glasskiosken på andra sidan :) Vilket var mycket nyttigt faktiskt, det finns alltid dom som har det värre stämmer faktiskt ganska ofta, så även i detta sammanhang !

Så ett litet tips, sök för guds skull INTE jobb som glassförsäljare för Valio/Robert´s Coffee ! Herregud säger jag bara, kan väl inte dela med mig av allt riktigt, men tänk dig ex. att bli filmad på jobbet?? Jonä, nej tack !

Hur som helst var kvällen slö o alla ville gå hem meen Carola (aka allas favorit på jobbet, NOOOOOT) som var restaurangansvarig för kvällen ville INTE ta ansvar för att ta beslut om att stänga tidigare -.- SucK !
Slutligen fick vi iaf stänga 1h tidigare, o det var kökspersonlen som fick ta beslutet ... håhå,,..

Söndag:

Pappas födelsedag, GRATTIS !:)


Detta var vad vi gav till pappa i present,

* 2 par kalsonger, han önskade sig det t.o.m.! :o (pappa önskar sig aldrig något annat än snälla barn, -.-)
* Ett par strumpor
* Dusch creme, special edition , fotbolls-vm ;p
* Havrekakor, bakade på dagen !

Jag jobbade alltså idag morgon, snark,.. började 10 o sluta 14, för att hinna fixa till pappas kalas !
När jag kom hem bakade jag direkt kakor, fixade ett födelsedagskort o sen var det dags för att fara till Sund !

 

På insidan står det, vänster sida(fortsättning från framsidan, som synes bland presenterna): & du har hunnit:

* ätit en herrans massa kakor o bullar &

* skidat o sprungit bort alla kakor o bullar !

= det vanliga ;)

Höger sida: Stort grattis på födelsedagen!

Önskar: Hanna & Jonas, sen lades Svante (min lillebror) till också :)

Baksidan: Är en intern familjegrej ;)

Tanken var att vi skulle fara ut o äta, meen mamma o pappa hade tydligen ändrat sig så det blev Fisk middag hemma istället :)

Därefter var det kalas hela kvällen !

På måndag morgon åkte vi till Sverige, meen Sverigeresan skriver jag om i ett annat inlägg ! :)

Hade ! 

P.s. Tyckte denna låt passa, eftersom jag åkte på måndag morgon, höhö




//Glassflickan ",


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0