Årets sista dag !

Ja hörrni, idag är det nyårsafton ! Shit, jag hänger faktiskt inte riktigt med ! :S Snart kommer alla beslut jag måste göra, ska jag söka till nån skola, ja/nej, vilka?! och vad gör jag nästa höst?! Egentligen gillar jag att ta beslut, gillar att få bestämma över mitt liv. Meeen, sen är det svåra, gjorde jag rätt? borde jag valt något annat?

Hittills har det gått bra iaf, haha för snart 3 år sen bestämde jag mig slutgiltigt för Lusse och jag ångrar inget ! Visst det är jobbigt emellanåt meen så är det att gå iskola, jag vill inte glida runt o göra nada heller så. Nej hörrni, detta är Hanna 2011 problem (;

Detta året då, jag borde väl försöka mig på att summera det. Meen jag har ju så dåligt minne ^^, Jag kan försöka iaf (:

-Nyår firades förra året första hos min gudmor, åt god mat o sen skjussa mamma mig till stan o i min trappuppgång väntade typ 20 pers på mig ! haha vi förfestade och gick sen ner på stan o kollade på fyrverkerierna och sen tillbaks på efterfest hos mig då vi inte var 18 än. Helt bra o kul kväll :) Min kamera valde dock att dö under julen 2009 såå har inte så mycket bilder från början av 2010.
-17 januari blev jag och Jonas officiellt tillsammans

-Under januari & februari var det 18års fester som gällde ! Hur många som hellst (: Bland annat min och Selindas som blev riktigt lyckad ! En massa vänner o bekanta kom o firade med oss och det var hur kul som helst ! Det enda misslyckandet var att vi valde att fara till Indigo, skulle nog vart roligare att stanna hemma meen.  Detta var alltså den 6 feb.
-Helgen efter var det åter igen fest, förfest hos mig och sen ARKEN premiär för mig och Selinda !
-En dag i feb, minns inte datum såå tog jag KÖRKORT också ! En nyckel till frihet minsann !
-Under vintern jobbade jag också på Lemlands skribbaläger med mina goa grabbar & melissa !

-I mars fyllde Malin 18, jag valde att va nykter o det var mycket klokt då jag inte kommer ihåg antalet ggr vi fick stanna på jomalarakan på väg till arken, varpå jag sen beslutade att Malin inte skulle längre utan hem igen!
-I mars åkte även vi i spanskagruppen till Madrid för första delen av utbytet. Mitt blev rätt misslyckat då min spanjorska inte kunde nån engelska, ALLS. Hon hade inte klarat första provet i eng i Åk 3 här! Men det var en upplevelse det med förståss.
-Sista mars var det KAROOOOONKA ! Och jag överlevde kladden trots mina vänners hot (; Var nykter chaufför på kvällen o skulle köra till klinten meen hamna i H:Land haha. Meen alla var jättefina o det var kul (: Sista karonkan innan MIN EGEN ! Shit, det är snart !

-I april fyllde min lilla lillebror hela 15år vilket vi firade på Ålands sämsta restaurang, haha
-I april hade jag också massa tid att umgås med mina finisar Linus, Måns & sara då dom var LEDIGA, hmf,. haha vi fika, hade spelkvällar osv (:
-I slutet av April spelade jag även Tournament och vi var riktigt duktiga ! Och jag har inte spelat en match sen dess,...
-Påsken var lugn för min del, firade med min familj, gudson o lite annat folk hemma nyktert i sund :)
-Valborg spenderades i Lemland för att fira Jojjis 18års dag ! Kvällen var trots lite missöden kul (:
-I april fyllde även min faster 60år !

-Ibörjan av maj kom spanjorerna och vi rännde runt Åland en vecka, sådär lagom kul (: Lite jobbig emellanåt att ALLTID hitta på nått o spanjorerna borde lära sig att stå i KÖ o ta av sig skorna. håhå en upplevelse iaf, jag ska INTE gifta mig med en spanjor !
-Vi firade även att Linus fyllt 19 (även fast han gjorde det i april) med en fest hos honom, kulkulkul !
-Även Casper fick vi fira då trollet fyllde 2år o var på Åland ! Skrutten min (:
-Min bror konfirmerades och min o syrrans pojkvän fyllde år i slutet av maj !

-I juni hade vi vår sista friluftsdag i lusse, vi var hos Linnea på Föglö (:
-Vi hade vår sista avslutning i skolan, jag fick stipendium i idrott :) Och detta firades på kvällen !
-Vilket resulterade i att jag mådde piss på dimissionen som jag & jonas åkte på dagen efter (: Vi åkte även runt halva Åland för att gratta Grannas, Linus, Måns & Sara :) Meen jag orkade inte fira med dom på kvällen, mådde alltför piss dåå,..
-Den 8 juni började jag jobba på La stradas glasskiosk !
-Syrran fyllde 21 minsann den 9 juni o jag rusade runt Åland från jobbet på lemböte till stan på dansuppvisning o sen på fioluppvisning i Sund föör att sen rusa tillbaks till Lemböte.
-Den 13 juni var jag på dop, på Ellinors som föddes den 1 mars !
-Jeffe fyllde 20år och det firade vi tillsammans med en utekväll mitt i veckan (; Kom hem vid 5 !
-Midsommar firades i Lemland hos Måns eftersom jobbet kallade på dagen o dagen efter.
-i Juli hade vi dansuppvisningar och det var superduperkul !
-Jag besökte även Saras familjs café ute i Finström en solig dag :)
-Under rockoff jobbade jag mest, även på Rockoff som vakt såå det blev inte såå mycket festande meen lite iaf ändå (; Såg fyrverkerierna med mina finisar !

-I augusti fyllde pappa år och så var jag o jonas till sverige 2 dagar ! Köpte ALLDELES för mycket ^^,
- augusti hade vi även dansuppvisning , denna gången på kulturnatten ! Och efter det ställde jag mig i kiosken och var helt själv o hade kö från klockan 19 till 23 då jag måsta säga till att inte fler fick stå i kö ! Var heeelt slut efter det !
-Basse fyllde 19 o även det firade vi med fest vid kanalen !
-Och sen var jag på Paf Open med Jeffe & hennes karl. Gratis o bra (; tack jeffes pappa ! ^^
-i august gav jag även till sist albumen med bilder till Måns & sara, liite försenad studentpresent ^^

-den SISTA augusti hade vi vår första inomhus innebandyträning för säsongen och jag SKADADE mig ! vilket resulterade i dagar av undersökningar och sen OPERATION den 2 september !

-i september gick jag alltså på kryckor men var på kräftskiva och kalas, brorsans fottismatcher o annat ändå ! dessutom var jag bitter över att inte få träna,..
-i september fyllde även mamma år !

-Första helgen i oktober åkte jag till mina finisar Sara & Måns i Brottby o sen kom även linus så de blev en fin lugn helg (:
-jag var även o klippte mig till min favvofrisör Emma o så var jag på mitt första Leadermöte !
-Höstlovet firade jag hos mommo med mamma (:
-jag var även på Gayes & Carros 20års fest i oktober, den blev dramafylld,.

-i november var jag barnvakt till Tilda o tog halvt sjuk själv med henne till godbymässan,.. där jag även såg årets luciakandidater sjunga första gången :)
-lagade farsdagsmiddag tillsammans med svante till mamma & pappa
-hade avslutningskonsert med fiolen
-firade lilla jul hemma i sund o fick många fina klappar redan då!

-i december valde jag att flytta hem igen då min pojkvän o ja beslöt oss för en paus
-i december var det volleyboll dag och vi VANN över sportklassen !
-jag åkte till Sofi en helg för att shoppa julklappar o det gjorde jag minsann !
-jag hade min sista julfest på lusse o en händelserik kväll på arken !
-firade jul i sund och fick sjuuukt mycket klappar !
-träffade gudsonen på annan dagen :)
-var en hel massa med jeffe o testade zumba för första gången under mellandagarna
-den 29 dec fyllde min syser 30 !
-den 30 var det m & p:s bröllopsdag och sen var jag och såg på hockey o kul var det !

Och jaa, nu är vi framme vid idag !

Jag borde nu gå o bestämma klart kläderna för ikväll, nästan allt är fixat ! Jag ska ta mig till stan, och sen till Lemland på middag och sen antingen till kanalen lr till stan på fest och sen fira in det nya året med alla andra ålänningar ! :DD

Jag önskar alla ett gott nytt år och så tar vi alla nya tag nästa år !


GOTT NYTT ÅR ! (bild från Rockoff)

// Glassflickan ",


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0