Avancia, alko, middag & hockey !

Imorse var det tungt att stiga upp, riktigt tungt. Jag MÅSTE skärpa mig och gå o lägga mej tidigare, nyårslöfte kanske?! Jag kom iaf upp just före halv 11, slängde på mig kläder, i me frukost, packade väskan och så åkte vi iväg till stan.

Först gymma jag och det gick hyvens nog, bortsett från att det förståss var nå jäkla pass när jag var däär såå kunde inte göra mina hopp, hmm nästa gång MÅSTE jag ! Sen åkte vi via Alko o jag köpte en fin liten flaska som jag ska dricka imorrn ! hihi

Därefter via kalemers/elgiganten efter lite lampor o sen till lägenheten. Tog hem min tv eftersom våran nu pajjat och så lite kläder och annat. Sen åkte vi till Mattssons och handlade o sen direkt hem för att börja laga mat !

Jag och pappa var mästerkockar och maten blev riktigt god ! Superduper gott ! Mums ! Jag älskar wienerschnitzel o klyftpotatis, hemlagat är bäst !

Tyvärr fick vi stressa lite med maten så vi skippa efterätten och så åkte vi till Sparhallen o handla mera dricka och sen till Islandia för att se på hockey ! Nu när jag tänker efter så var det nog min allra första hockeymatch jag sett live ! haha o kul var det också ! Såg matchen med brorsan, Sara och Perka joina från andra perioden (: jaa, vi + kanske 200 andra ålänningar (: Det enda som var slött var att matchen sluta oavgjort meen de blev ingen förlängning eller straffar meen annars helt kul :) Jag hejja på A-laget o inte hemvändarna, valet gjorde jag efter första perioden då A-laget låg under, tyckte lite synd om dom ^^ + att dom hade pluttar med sig (: Dvs 94 typ ^^,

Efter matchen chilla vi en stund och sen åkte jag o brorsan till lägenheten eftersom jag kom på att jag INTE har den blekaste vad jag ska ha på mig imorrn (det har jag fortfarande INTE !!) så jag släpa hem ännu fler kassar. Håhå

Nu är klockan 12 och jag SKA gå o sova, alldeles just (:

För imorgon är det nyårsafton och jag har finfina planer ! Först är det middag hos Linus klockan 17, och sen ska vi in till stan till Marlene på förfest och därefter till Miramargaraget för att se fyrverkeriet och sen meera fest nånstans !

Planen var först att va på förfest hos Basse i Lemland, eftersom han inte bor så långt ifrån Linus meen mina middagskumpaner fick inte komma me dit pga föör många redan, och Linus ska troligtvis bli hemma med sin halvt sjuka flickvän, vad jag förstått så då var det 2 extra förutom jag,. Hmm,. tycker deet låter konstigt meen meen. Det blir nog bra ändå (: jag får ändå träffa min Selinda vid fyrverkerierna iaf o så hänger vi ihop resten av kvällen, får väl se vart det blir sen :)

Meeen, PANIK jag vet inte vad jag ska ha på mig ! Funderar lite om jag skulle fara tidigare till stan o köpa nått ändå, borde ha kollat IDAG meen det hann jag inte med... Hmm, måst fundera lite vidare på det,...

NU sova iaf !

God natt och gott nytt år ifall jag inte hinner imorrn ! (:

// Glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0