Det finns ALLTID nån som har det sämre!

Ifall det nu skulle vara någon därute som undrar hur det är med mig så tjaa, idag är det riktigt bra faktiskt ! Skulle du frågat iförrgår hade jag sagt sådär och hade du frågat igår hade jag sagt: " Åt helvete" för att inte ta i så jag spricker.

Jag har alltså varit sjuk, inte höhö mer än vanligt sjuk utan sjuk på riktigt. Och inte ens bara vanlig förkylning o feber sjuk utan en sjuhelvetes huvudvärk som fört med sig att jag inte fått i mig nån mat utan det har kommit upp igen, en sån sjukdom. Dom kallar det migrän tror jag, men jag skulle faktiskt inte vilja ha det,...

För att dra historien kort så började det i tisdags efter middagen, jag skulle plugga men var trött och hade ont i huvudet så jag lade mig ner för att "vila en liten stund" och två timmar senare kom mamma och fråga hur det va varpå jag svarade att jag hade ont i huvudet och var trött. Jag käka lite snabbt och gick och la mig för att sova med förhoppningen att allt skulle vara bra morgonen därpå.

Tji fick jag ! Jag vaknade med ett bultande huvud och mådde riktigtriktigt illa --> jag sjukanmälde mig ! Vilket visade sig vara mycket klokt då , för att inte gå i på några detaljer inte ville sammarbeta , helt enkelt.

Jag låg i sängen hela dagen, mådde lite bättre efter jag sovit en stund, lite sämre efter att jag varit vaken osv. På kvällen fick jag iallafall i mig lite mat och började en liten ljuslåga i allt mörker. Magen och huvudet hade blivit sams men jag själv och huvudet var fortfarande ovänner, tydligen.

Men så imorse, när jag vaknade för andra gången (första gången hade jag klockan på ringning mest för att komma ihåg o sjukanmäla mig då mamma inte ville att jag skulle gå till skolan ifall det var nån riktig magsjuka) så kändes huvudet så lätt ! Magen kändes inte lika konstig som igår och när jag steg upp där runt halv 1 såå jaa, var huvudet och jag äntligen vänner igen ! :DDD

Men för att inte ropa hej för tidigt valde jag bara en snabb liten frukost, för att inte överanstränga kroppen då jag ätit så lite dagen före och sen gick jag ut för att få frisk luft osv. På vägen till postlådan stötte jag på granngumman på sparkstötting. Gumman är 91 bast, (vi fyller år på samma dag (; så hon är alltså snart 92 år  !!!

Hon är lite av en idol granngumman, hon är över 90 men bor hemma, lagar mat, går ut och går och hälsar på kossorna, plockar in grönsaker osvosv. Visst, hon bor tillsammans med sin son som börjar närma sig 60 år tror jag minsann men ändå ! Och allt detta gör hon, med ett leende på läpparna !

Så vi tog följe till postlådan då hennes infart är precis där och vi utväxlade artighetsfraser och sedan kom vi in på en för mig lite känslig fråga när man pratar me de äldre, "Hur mår du?" Hah, enkel fråga tycker ni kanske meen vad svarar man på den inför en 91åring eg? Jonä jag är hemma från skolan fast jag idag eg mår riktigt bra meest för säkerhetsskull varpå hon hade kunnat svara: jaa flicka, på min tid blablablabla,...

Nää, de vill jag undvika så jag svarade lite enkelt: Sådär, har varit sjuk så är hemma o vilar upp mig. När jag frågar henne detsamma svarar hon: Riktigt bra idag faktiskt !

Varpå hon utvecklar med att säga att hörseln inte är som den ska, ena örat är helt värdelöst men de andra hör jag lite på. Jag hinner inte fråga om hon har någon hörapparat innan hon förklarar att hon visserligen har en hörapparat meen den fungerar inte så bra, och inte har jag orkat sagt nått till Göran (sonen) om det.

När jag hör detta tänker jaag att visst, jag har säkert mått sämre än henne i 2 dagar ! Meen gumman är 91 och klagar knappt över att hon inte höör nått !

Och dessutom fortsätter hon att berätta som sin väninna (jaa hennes ordval ;), gulligt ! ) som inte SER nått. Och hur synd det är om henne och att hon själv ska vara tacksam att hon har synen kvar. Avslutar med att säga med ett skratt: "Jag får väl börja be folk skriva vad dom säger annars, jag siiir ju fortfarande bra, trots min ålder " !
Innan vi skiljs åt vid postlådorna så berättar hon att hon ska på FEST idag, till församlingshemmet och hon tror att hon kommer vara äldst, men nån ska ju vara det också (;

Så visst, jag har mått riktigt piss i 2 dagar och inte blir det bättre av att endast ett FÅTAL av mina s.k. vänner som jag annars ser DAGLIGEN i skolan hör av sig, schysst,...
Men jag ska va tacksam,, med insikt av en 91-åring tänker jag inte vara bitter för det utan jag tänker faktiskt ta och göra nått vettigt istället för vet ni va, det finns ALLTID nån som har det sämre än Du, kom ihåg det  !

Oj, det blev långt det här ! Meen har du orkat tittat hit kan du väl läsa? Jag lovar, det är inte bortkastat (:

// Glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0