Finland är bäst, två gånger om är det nu bevisat !

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! 

Jag tror det räcker med att säga: KOHONEN, KOHONEN, TIITU & JÄRVI !
Igår blev Finland världsmästare i INNEBANDY för andra VM i rad ! 6-2 blev det och Sverige hängde bara lite med i andra perioden sen var det kört för de blå-gula snubbarna. Och jag skulle så ha velat stå och vrålat i Hartwall arenan, damit ! Nästa vm (om det inte råkar vara långtbortistan) så ska jag definitivt vara där ! 

För tänk er stämningen, med ca 13 000 finländare på plats, tillsammans i en arena stöttande sitt landslag enda in till slutsekunden, det hade varit magiskt att vara på plats ! OCh jag är grymt avunsjuk på min lagkamrat Sarah sooom var där !

http://www.hbl.fi/text/sport/2010/12/11/w55808.php  Spelare efter matchen !

bilden är lånad från hbl , dagens förstaside bild (:

En liten rolig detalj att nämna är att de svenska fansen LÄMNADE arenan när det återstod ett par minuter, snacka om svikare och jessus vad sveriges förbundskapten såg besviken ut när slutsignalen löd. Men stackarn har det väl svårt, han har varit förbundskapten bara sen 08, dvs med på de två senaste VM och båda gångerna har sverige förlorat såå snart får han väl skulden stackarn....

Direkt efter matchen satte jag mig i bilen och körde iväg till Solbacka för att öva inför luciatåget (: Övningen gick paska för bandet söööög meeen 1h senare var det dags för lussandet och det gick kanonbra ! Vi körde helt utan bandet och det blev riktigt fint (: VI fick en massa beröm och det var jätteroligt (: hade glömt hur mycket jag tycker om att sjunga, spec lucia sånger (:

Tåget bestod av Jeffe som var lucia och jag, Wilma och Viola som tärnor. VI skulle varit 1 tärna till meen personen ifråga svek KVÄLLEN FÖRE ! Mycket dålig stil meen vi klara oss bra utan dig, skulle mest varit för symmetrin bra att haft en till person meed men.

Sen när jag kom hem kollade jag och brorsan på "Nothing like the holidays" En fin film som jag sett för kanske 1 år sen meen som jag sparat på datorn och som definitivt var värd att se igen (:

// eder innebandyälskande glassflicka ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0