Fiol, Sverige & förlovningsfest !

På fredagen var jag först iskolan, som vanligt seeen åkte jag hem och packade och åt och därefter vidare på fiol ! Efter fiolen fick jag skyndag mig hem och seen packade vi in allt i bilen & åkte till hamnen för att ta färjan över till Sveariket. Båtturen var trist och båten hade alltför många nojsiga passagerare, enligt oss iaf, dvs två fredagströttingar (:

Vi tog oss över havet iaf, hööh vi riktigt jaa ! Och sen åkte vi till Norrtälje meen missade avfarten då den vanliga var avstängd pga nå vägarbete såå vi höll på och hamna nån annanstans meen lyckligtvis hittade vi en plats att svänga på tillslut, sisådär efter 8km på motorvägen höhö

När vi slutligen kom in i Norrtälje åkte till Flygfyren & shoppade maaat och lite annat smått o gott (: vi köpte mat till Måns & Sara, glutenfriaprodukter till mamma och så lite saker hem till oss. 3 flaskor julmust bl.a. (y) Jag fyndade även lite lilla julsklappar :) Meeen jessus vad tomt det var i butiken :o haha tydligen inte många svenskar som storhandlar på fredagskvällar ;D

Därefter styrde vi vägen mot kvällens mål: La casa de Måns y Sara ! Och till min stora besvikelse missade vi Saras nya pojkvän meeeed ca 30min, damit ! Hur som helst såå hittade vi utan problem fram, och vi hade helt o hållet klarat oss utan gps:en soom min orolige andre hälft bestämt sku ha med sig ! ;D Nåväl, vi snacka, spela lite mexican train (standaaard!!) och åt en herrans massa onyttiga saker & såg på film :) Mycket trevligt !

På morgonen sen hade vi ingen tid att vila utan steg upp vid 9 typ, åt lite frukost och sa hej då och åkte mot dagens främsta mål: IKEA !

Efter lite om och men, vi ogillar båda att köra igenom stockholm !! såå kom vi fram :) Och innan vi slank in på Ikea ville jag bara gå o titta lite snabbt om det sku råka finnas nån vinterjacka till mig på Stadium & det fanns det (y) Det var kärlek vid första ögonkastet ! Gillar när jag verkligen direkt ser det jag söker, Jonas blev riktigt förvånad över att det gick så snabbt för mig att bestämma mig ^^ höhö jaag är väl inte velig annars, lr?!?! Meen ibland går det ruskigt fort faktiskt :)

Love it ! :DD

Därefter blev det ikea och efter mycket om och men, ca 1h och 1kvart senare hade vi hittat allt vi skulle ha oooooch en massa till, hehe ^^, Passade faktiskt på och köpte julklapp till min lillebror där eftersom plutten ska flytta hemifrån nästa höst :o påstår han iaf ^^,

Vi skulle handla madrasskydd, påslakan, en stor sil, kökssaker till min lillebror och upphängningsmaterial till lampan vi köpte sist sooom det sen visade sig att vi hade allt redan,... meen vi köpte ett set till av deet eftersom vi köpte två olika storlekar på lampor då vi var på ikea sist.

Förutom detta fick vi med oss julpynt, en massa ljus, billiga handdukar en enkel hylla och en massa annat jag inte kommer ihåg :)

Därefter var vi fruktansvärt hungriga och eftersom vi inte hade så mycket tid fick det blir Mac Donalds, seen åkte vi på jakt efter en skjorta till Jonas och i första butiken vi sprang in i på Stockholm quality outlet hittade vi en (: Och dessutom hade den butiken en jättetrevlig expedit ! :D

Sen blev det raka vägen till båten, vi tog 15 båten eftersom vi på kvällen var bjudna på förlovningsfest till mammas kusin Maria & hennes fästman Anders :) Och där tillbringade vi sen hela kvällen (:

Kuul men stressig dag alltså (: Vi fick iaf det viktigaste från Sverige, även fast jag hade velat handla julklappar å och när vi kom hem bestämde vi oss för att vi ska köpa en likadan hylla fast längre och sen ha dem under varandra på kortväggen i vardagsrummet såå vi måste snart till IKEA igen ^^

På söndagen tog vi det välförtjänt lugnt och chillade, packade upp alla saker, handlade osv :)

// Glassflickan ", (5-7.11)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0