Förkyld, innebandy & Godbymässan !

På lördagen vaknade jag först när pappa & mamma skulle ge sig iväg till båten, vilket kanske var vid 7 tiden och till min stora fasa hörde jag även att TILDA redan var vaken meen som tur var lurade pappa henne isäng ikväll och hon lydde snällt.

Nån timme senare hörde jag henne igen, ropandes efter mig (jag hade lovat att sova i samma säng som henne meen pga ryggen valde jag att sova i gästrummet) och när jag inte svarade gick hon ner till Morbror Svante som snällt fick stiga upp o ta hand om na ! Lite senare fick jag ge upp att försöka sova meen när jag steg upp blev jag iaf positivt överraskad genom att ryggen INTE värkte i princip någonting ! Awesome ! Däremot kände jag att febern var tillbaka, meen ja hade inget annat val än att stiga upp och laga frukost och packa på ungen kläder och sedan fara och plocka upp Svantes ett par lagkamrater och åka till Baltic :)

Väl på matchen blev lilltjejjen otålig och ville inte sitta stilla och titta meen något större utbrott blev det inte tack vare att jag var förberedd med russin (y) (: Matchen förlorade dom olyckligtvis.

Sen skjussade vi hem hela ligan, lagade lunch och åkte till Godbymässan. Jag hade personligen ingen lust, kände mig helt slut pga förkylningen meen ville inte heller sitta hemma med ett litet rastlöst barn och på mässan joinade Jonas så det gick bra (: Vi gick runt och tittade, handlade det ena och det andra, Tilda sjöng en sång som Åland 24 spela in: 


Och så lyssnade vi på Luciakandidaterna och jag röstade på Julia (:

Silje, Malin, Linn, Julia (:, Linnéa, Jennifer och Johanna !

När dom sjungit klart var jag såå slut att vi bestämde oss för att åka hem. Vi skjussa hem Tilda & sen åkte vi till Mattssons och köpte middag & efterrätt, Ben & Jerry´s ! (y)

Sen tittade vi på film och bara njöööt av lite lugn & ro. Gick och sov jättetidigt också, var helt sluuut....

// Glassflickan ", (13.11)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0