Händelserika dagar !

Gårdagen blev händelserik, meen jag mådde ju bra iaf, lite trött bara ^^, När syrran kom så åkte vi till Tobbe med Selindas telefon som jag hitta i väskan o så snacka vi lite om kvällen. Selinda mådde inge vidare så vi åkte själva in mot centrum o så gick vi o åt på Nikolaj, plättar till frukost ! (Y) Fick pepparkakor av Gaye också, tacktack :)

Sen kirra vi några julklappar, hälsade på bekanta osv, även mamma o pappa var på stan meen dom fick vi inte gå med, haha under dagen ringde Tess o vi bestämde hastigt o lustigt att vi sku åka dit på middag och sen stanna där och laga julgodis osv. Såå vi stressa hem, slog in klappar som sku med och så drog vi dit och var där till 22-tiden ungefär :)

Väl hemma igen såå åt vi lite, och sen snacka vi natten lång om mina tisdagsäventyr o allt möjligt annat :) Och sen hörde vi nå ljud, troligtvis katten meen så trissa jag upp Sofi o tillslut var vi båda skiträdda, haha ojoj



Idag var det tungt att stiga upp, allt för några timmars sömn, vakna av att jag fick mess 09.43 ! Inte okeej ^^, Jag steg upp vid halv 12, duscha, åt frukost lite snabbt och slog in ett par klappar eftersom jag även idag sku leka tomte (:

Halv 2 var jag inne istan o då mötte jag upp Måns och Linus på Bagarstugan för en fika ! Bara Sara som fattades till "Fantastic 4" (: Sen gick vi me till Amorina Chochlateria, lr va de nu heter för Linus sku ha julklapp till sin tjej (:
Senare lämna han oss eftersom han hade en herrans mycket han måste göra hemma såå jag o måns tog en sväng på stan (: Vi gick till La Strada med julklapp till Jeffe o blev bjudna på pepparkakor (y) idag igen ^^,

Sen traska vi till bokhandeln för att fixa en julklapp till fammo (pappa som är sent ute, inte jaag ^^) och därefter vidare till Ålands TV eftersom mamma villa va me i en tävling och sen hela vägen till bibban eftersom jag parkerat där :)

Svinigt kallt var det, spec eftersom jag glömt mössa ! Vi värmde oss på bibban i väntan på att Måns mamma sku duka upp och sen drog jag till Avancia och tränade !

Sen åkte jag via både jeffe o jonas o fick mera klappar ^^,

Ikväll har vi byggt ihop pepparkakshuset och bakat pepparkaksdeg(hann inte igår) och det gick bra ! Ingen brände sig på sockret och huset ser rätt bra ut, bortsett från den sneda skorstenen ;) Första gången jag gjort bygget, annars har pappa gjort det (:

Nu har vi spelat lite kortspel och chillat, har hunnit röja lite i rummet också ! och NU mina vänner är det JULAFTON! Hihi

Så nu ska jag sova föör Tilda och Tess kommer imorrn tidigt föör att åka pulka med oss (: Sen kommer farmor en sväng på eftermiddagen på fika och middagen och resten av kvällen spenderar vi själva, bara familjen :) Rätt skönt eg, lättare att göra saker o ting som man vill osv :)

Med risk för att jag inte hinner senare idag, höhö såå ska jag nu önska er alla en riktigt GOD JUL !

Hyvää joulua, frohe weinachten, merry christmas, joyeux nöel, feliz navidad osv ! (:


Syster T, brorsan och Tilda förra julaftonen (:

// Glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0