Julafton !

Igår var det alltså dagen med STORT J som i julafton :) Min julafton började där vid 11 när Tilda kom och ruska om mig och sa att jag måsta stiga upp för annars skulle inte tomten komma, haha ^^ Efter frukosten (tomtegröt, -check ! ) blev det att spela spel istället för att åka pulka då termometern visade på -16 !!!

Vi spelade ett spel som Tilda fått av tomten eftersom hon öppnar julklappar med sin mamma på morgonen o med sin pappa på kvällen. Jag tror spelet hette Spökjägarna, lr nå liknande. Sen drack vi glögg och åt lussebullar och sen åkte dom vidare och mamma, pappa & Svante åkte efter farmor och jag duscha och bytte om.

Sen när farmor kom så fika vi lite till, denna gången blev det smörgås & varm choklad. Sen blev det dags för Kalle Anka och ska jag vara ärlig så har jag nog tröttnat lite, haha skulle nog kunna dissa det för min skull meen mina syskon är fortfarande helt lyriska, hoho

Därefter klädde vi granarna, jaa granarna ! Lilla julgranen behövde en make-over så vi fixa till båda två o dom blev riktigt bra (: Bilder kommer !

Sen blev det dags för maaaaten ! Mumma vad gott det är med julmat ! Åt hur mycket som helst ^^, Till efterrätt åt vi julstjärnor som vi svängde ihop lagom tills Karl-Bertil började ! Och när vi fått en lärdom om att de finns dom som har det sämre osv såå var det dags för JULKLAPPSUTDELNINGEN ! haha jaa, det är faktiskt höjdpunkten på dagen ^^,

Och jag fick hur mycket klappar som helst :O jessus, blev jättechockad ! Och jag fick jättefina klappar av alla, tacktack <3

Har nog kort från kvällen meen dom kan ni få senare, orkar inte heller räkna upp allt jag fick, kanske senare ^^ Men jag skrev ju en lista och kan ju använda den. Det som nu är i fetstil så fick jag och det som är kursiverat ska jag ännu få :)

-Presentkort på Avancia
-Presentkort på Massage Nu
-Presentkort på manikyr (mamma ville att jag sku välja ställe)
-Vetekudde
-Långa yllesockor (mamma håller på)
-Ljus i alla möjliga former
-Första & andra säsongen av Sex and the city
-Bidrag till USA resan

Så av vad jag önskade mig så ska jag få 6/8 ! Är supernöjd :) Dessutom fick jag 2 vetekuddar, haha och så kan jag ju önska resten till födelsedagen, haha ^^

NU ska vi tydligen ut på "juldagspromenad", jag gillar traditioner,.. men INTE denna spec inte då det är -10 ute,..

Hoppas ni andra blev nöjda över era klappar o att ni hade en riktigt GOD julafton ! (:

// Glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0