Kvällsfunderingar från ett kallt Åbo !

Brrrrrrr, det är sjukt kallt här vill jag lova ! Speciellt att gå från centrum hem till Sofi (dvs till studentbyn, nån km ut) !

Men vi har varit duktiga idag iaf, jag har lyckats fixa ALLA utan 1 endaste julklapp, o den var faktiskt bortglömd på listan, såå listan nedan har jag fixat (y) Ska fixa nått till Linus bara, meen har i princip bestämt bara jag hittar det hemma sen så :) Däremot så hittade jag dock ingen julfestklänning, såå jag kör på min 18-års klänning, har inte använt den mycket och jag gillar den ! Såå då kan jag med gott samvete julhandla på mellandagsrean sen ;) På tal om rea så är det redan rea här ! I vissa butiker, spec H & M såå min systerdotter fix nästan en ny garderob eftersom vi hitta så mycket fina kläder som var på rea ;D
Till mig själv kom endast 2 saker med hem, ett par tights för 3€, rea naturligtvis samt 1 t-shirt jag tänkt ha till dansen, även den på rea, 7€ tror jag såå endast 10€ för mig själv ! Men jag vill inte räkna ihop hur mycket alla andras julklappar gått för,...
Ikväll har vi varit på bio, vi såg Rare exports, riktigt bra faktiskt ! Meen man ska inte se den om man fortfarande vill ha sin verision av tomten kvar ;p den snälla, goa, gamle röda gubben alltså (: Vi såg den på nya Finnkino med engelskt tal o finsk text meen talet var inte nå avancerat så det gick helt bra ändå :) Dom pratar även lite finska i filmen såå ska nog lura Jonas att se den ;) haha
Efter bion gick vi först till en bar som heter Edison och jag kom in, fast det är lördag ^^, meen där var det fullt så vi gick istället till Bremer o naturligtvis kom lilla jag in där också ;D Där drack vi minttu-choklad (smakar som pätkisshotar typ) och sen GICK vi hela vägen hem, och usch vad kallt det är !!
Nu är vi iaf hemma och turturduvorna har bytt julklappar och står nu och ska säga hej då, det går inge bra,.. sen ska vi packa de sista och sen sova. Bussen går 07.50 imorrn o båten 08.45. Vi kommer hem därvid halv 3 ungefär.
Morgondagen spenderar jag FRAMFÖR biologiboken, och ingen annanstans ! På måndag gäller det, sista rycket och sen har jag JULLOV ! Bara julfesten kvar sen , haha awesome och definitivt välbehövligt !
God natt, god natt !
// Glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0