En ljusare dag, även kallad lördag !

Lördagen blev sen lyckligare (: att sova ordentligt utan att vakna tidigt o seen inte kunna somna om är jobbigt, speciellt när benet känns som bly. Hur som helst så var Linus hemma över helgen såå jag skicka iväg Jonas (: haha jag kände att jag behövde lite tid för mig själv att tänka och jag vet att det inte är kul för jonas o bara sitta o göra ingenting i sund , när han inte har en dator ^^ höhö

Det kom en film på tv, jag tror den heter "vägen tillbaka" meen sökte just på google men hittade inget. Filmen handlade iaf om en familj som hade hästar och en dag var barnen (en tjej o en kille, högstadieålder typ) ut och red och så stegrade den ena hästen och pojken föll av, slog i huvudet och dog omedelbart. Filmen handlade sedan om familjens, speciellt mammans väg tillbaka. Pojken hade varit "mammas lilla pojke" så hon tog det hårdast.
Sökte lite till och filmen heter "Vägen tillbaka" Och på tv.nu står det såhär om filmen:

"Amerikanskt drama från 1999. Neal och Nora Mahler sliter med äktenskapet. De bor, som Nora vill, ute på landet och lever nära naturen med hästar. Deras två barn är det enda som håller dem samman. Nora och sonen Simon står varandra mycket nära, medan Clea är pappas flicka. En kväll beger sig Simon och Clea ut på en ridtur som blir ödesdiger."

Meen google vill inte hitta någon bild på filmomslaget till mig tyvärr ! Meen sevärd är den definitivt !

Efter att jag sett filmen så såg jag lite ljusare på min situation, jag menar, det kunde varit mycket värre. Det kunde ha varit menisken , korsbandet kunde ha gått helt av osv. Jag ska vara glad över att det bara är halvt av. Även fast jag kommer ha mörka stunder vissa dagar, så ska jag försöka komma ihåg att det kunde varit värre, det kommer inte alltid att vara lätt, men jag ska försöka.

Hur som helst så var jag på mycket bättre humör sen när jonas kom :) Och mamma hade även fixat pommes frittes och grillad kyckling till middag, precis vad jag önskat !

Sen på kvällen så spelade vi Ålandsspelet, jätteroligt ! Kände mig nästan smart när bara mamma klarade fler frågor än mig ! ;D

Därefter såg jag och jonas på "Nio månader"  och sen sov vi (:

En mycket trevlig lördag, trots omständigheterna ! :)

// Glassflickan ",

Kommentarer
Postat av: Fi

hmm känner nu lite att min tidigare kommentar var överflödig, men great minds think alike eller hur heter det? :)

2010-09-22 @ 19:15:38
Postat av: Hanna

hahah meen tack ändå (: allt upplyftande är tacksamt ! haha måst nog va så ;) kram

2010-09-23 @ 09:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0