Ansökningar !

Åh vad jag hatar att fylla i ansökningar, det tar tid, man måste uppfatta allt rätt och så ska massor bifogas, vissa även bestyrkas, endel kräver referenser osv. Blääää ! Tur att man inte behöver göra det här såå ofta !

Nu har jag iaf kopierat x-antal intyg och betyg. Så den ena ansökan är i princip klar att bara fyllas i samt skickas iväg. Det jobbiga är dock att man även förståss ska ha gymnasiebetyget bifogat men det har jag ju inte än ! Utan det får jag först 4 juni, och då har ansökningstiderna gått ut. Detta innebär att jag måste skriva att jag kompletterar samt komma ihåg att göra det också så ansökningarna kommer jag inte kunna släppa förrän jag skickat in dom, vilket är sjukt mycket senare. Blöööö. 

Förutom att ha kopierat massor så har jag även skickat iväg referensförfrågningarna, så nu hoppas jag bara dom går med på det. Så nu skulle jag kunna börja skriva, meen så måste jag ju ännu ha det där personbeviset som jag inte ens vet vad är ! :S Från min studiehandledare fick jag inget vettigt svar heller. Ska mejla ams och fråga istället, dom kanske har bättre koll. 

En annan sak som jag inte vet hur jag ska göra med är adresskolumnen. I den ena (åländska) ansökan står det nämligen "HEMkommun, och HEMadress" jag är skriven i Sund men har bytt till tillfällig adress i Mariehamn. Vad ska jag då skriva!?! För jag kan iaf inte skriva adressen till Sund, då blir posten galen men hur ska jag göra med kommun?! Åh vad sånt härnt ska vara knepigt ! Gah, ogillar  ! Man blir ju tokig med mindre pga detta :S

Nej nu ska jag gå o äta middag, det vankas schnizel o klyftpotatis här ! Mums ! 

// glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0