Finaler & jobb !

Igår var det full fart hela dagen, och när jag äntligen kom hem såå var jag sjukt trött o orkade knappt göra någonting alls, därav ingen uppdatering. 

Hur som helst så var det ju finaldag igår, och jag är nöjd med vinnarna i 2 av 4. I årskurs 5-6 finalen vann Heartbreakers (Sund) över Finström United med klarar 5-0 ! (y) Sjukt duktiga killar, speciellt Felix ! 

I 7-9 finalen vann KHS över IF Fram P-95 (brorsans lag) med 3-0. Matchen var sjukt jämn och bara brorsans lag hade lyckats få mål så hade matchen kunna gått hur som helst, men otur hade dom måste jag säga. 

I hallen träffa jag Ewe, kul länge sen sist ! Och hon var dessutom coach för sundskillarna, då Frank är sjukskriven efter en knäoperation, men nog var han där ändå ;) haha han är en av mina förebilder, helt klart ! (: 

Senare var det dags för damfinalen, som blev en riktig jämn o spännande match tillslut då IBK hämtade upp ett 1-4 underläge till 4-4. Sen gjorde GIB mål när bara nån minut återstod, men med 2 sekunders marginal kvitterade IBK till 5-5 vilket innebar förlängning, den såg vi dock inte utan vi for o hämta brorsan som jag hade skjussat på träning & sen åkte vi o käka ! (: Slutlige vann IBK, damit ! -.-

Därefter var det dags för dagens viktigaste match, herrfinalen mellan FC Hundra & Lemland. Första perioden var mållös, andra perioden kom avgörandet. Lemland fick hastigt 2 snabba mål o ställningen stod 2-0. Sen kom upphämtningen, FC Hundra lyckades göra 3 mål & skrev slutsiffrorna då även den tredje perioden blev mållös. FC Hundra tog ner Lemland från tronen dom suttit på i flera år, äntligen säger jag bara ! Wooohooo ! :D

Förresten så blev det brandlarm under dagen, -.- NÅN hade tryckt på knappen, idioter ! Som "tur" var hände det tidigt under dagen, under en semifinal mellan två årskurs 5-6 lag. Hade varit värre om det hänt senare, då hallen var mer fylld. Nåja, vi fick stå ute runt 10min o sen gå in igen, inte mer med det. Det dumma var dock att det tog en evighet innan folk fatta att det var brandlarmet som tjöt, haha illa ! Efter matchen var det bara att skjussa hem ligan, snabbt äta middag o sticka på jobb. Usch, börjar bli lite slitsamt nu faktiskt, tur att det är sista föreställningen om 40min ! 

Det gick bra o jobba dock, förutom att Pontus som sku hjälpa mig i garderoben inte gjorde det -.- snaark. Nå idag är Svante med iaf, skönt !  Igår kväll sen såg jag på slutet av körslaget med mamma o sen gick jag nästan direkt o la mig isängen, vakna dock av mess vid 3-tiden meen det är ju kul att folk hör av sig iaf (: Somna ändå om o missa messen som kom senare så :p 

Idag steg jag upp vid 10 :o och har städat lite med mamma, plockat ihop lite mer grejjer som ska till Bettans vid behov o nu ska jag gå o fixa mig färdig för jobb. Sen har vi avslutningsmiddag med mat lagad av Micke Björklund, nice ! :) Sen när vi kommer hem igen ska jag baka kakor till mammas marthatanter o därefter sticka till stan ! :)

Förresten skiner solen & det blåser inte lika mycket som igår, hääärligt ! Nu är nog äntligen våren här :))

// glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0