I väntan på helgen !

Eller om sanningen ska fram har jag redan tagit helg ;) jag sitter ute i Sund o chillar ! (: 

Igår var jag som sagt o träffa Måns, evigheter seen! Mycket trevligt, kan verkligen prata om allt med honom. Sen åkte jag till Avancia & gymma med Jojji, kul med sällskap som omväxling :) Vi prata även om att fara ut o jogga nån gång, så ska verkligen se till att det blir av ! Det är såå mycket mer givande o jogga med någon annan, tycker jag som automatiskt pressar mig hårdare då , haha tävlingsmänniska!? Jodå ^^

Sen åkte jag till Autoservice o bytte bil, dvs lämna in min på servie o hämta hem syrrans. Åkte sen hem , hoppa i duschen o slängde i mig mat innan det var dags för möte på SALT. Mötena gick båda bra, även fast årsmöten nog är det tråkigaste som finns, bara allmänt snack o blabla. Blev dessutom utsedd till protokolljusterare på båda, jippiiiie, not. Nåja, inte är det så ansträngande, bara man kommer ihåg att fara dit d.v.s. ! ^^

Efter möten åkte jag hem o packade, bestämde mig för att redan ta helg o dra ut till Sund. For till syrran o lämna bilen, snacka lite skit med henne o Rosa som var där och sen komma mamma o hämta mig. Bestämde förövrigt att jag skulle komma till Eckerö o laga munkar med henne o Toffe på lördag (: Resten av kvällen gick ut på att försöka komma på hur jag sku få hit bilen, o lösningen kom (tro det lr ej systeryster) men från PAPPA ! haha otroligt men sant ;) Så han ska CYKLA , ja cykla in till stan o sen tar han med bilen hit :D Så jag slipper ta nån buss o liknande utan kan chilla här heeela dagen lång ! I like ! 


Imorse bestämde jag mig för att dissa allt vad alarm heter, vaknade självmant vid halv 1, hehe o tvingade mig då upp trots att jag drömde en fin dröm o hade bra kunnat legat kvar en stund till ! Jag laga frukost, läste tidningen o bestämde mig sen för att gå ut o chilla på studsmattan. Dessvärre blåste det , jag kunde nog ligga där ändå men inte direkt sola som jag velat då termometern visar på +21 ! Bittert. Sen så gick det inge vidare o ha datorn med heller, då man inte såg nått på skärmen,. inte meningen att ha den ute alltså, haha

Så istället började jag fixa i mitt ett gammalt litet blomland där lite blommor faktiskt kommit upp. Jag drog bort gräs och ogräs samt flyttade stenar o rörde om i jorden. Så nu är det bara o vänta o se  om det kommer upp nått mer, det fanns lite skott o liknande så chansen finns :D Sen kalkade jag även eftersom det fanns myror under ett par stenar. Lite gröna fingrar har jag nog ;) 

Nu har jag precis skrivit ut ansökningsblanketterna, duktiga jag ! Ska även leta upp betyg och intyg som ska kopieras och skickas med. Jag ska se till att få blanketterna inskickade under veckan även fast jag inte har nån panik, men skönt o få det överstökat ! Sen så ska jag även skriva inbjudningarna till studenten snart. Nog har man att göra alltid. 

Ihelgen är det som nog ingen missat valborg, även fast det känns konstigt då det var påsk förra helgen. Min valborg blir lugn, traditionsenlig o chill med familjen. Detta pga att de vänner jag hade velat fira med antingen jobbar eller är bortresta. Men jag lider inte, ska bli skönt o ta det lugnt :) Ikväll ska mamma o jag laga struvor, mjöden är fixad, imorgon ska jag baka munkar med min syster o resten av dagens spenderas på stugan. Vi ska röja o grilla korv ! ((: Och detta blir alldeles utmärkt för mig ! Dessutom är det mycket ekonomiskt också, vilket passar mig bra :) 

Jag vet att jag lovat inlägg om irland, o jag ska försöka fixa det ikväll ! Nu ska jag kika runt lite o sen försöka förstå mig på ansökningarna, pust. 

So long ! 

// glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0