Joggingtur, ambulans, struvor & Mr Woodcock !

Ja sinni, ca 1h efter middagen tog jag mig i kragen o stack ut på en tur. Åh vad jag gillar att jogga här hemma i byn. Gamla grusvägar, slingriga skogsstigar och knappt någon asfalt över huvudtaget vilket knäna uppskattar ! En annan sak jag gillar är att precis när uppförsbacken känns som den aldrig ska ta slut meen du kämpar dig upp och sen går det utför o känslan av att du inte orkar försvinner lika fort som den kom, underbart ! Annat är det i stan, där blir man trött på att gnata meter efter meter längs den plana marken. 

Turen var en runda runt Verkholmen , ca 4km vilket kändes helt överkomligt, körde lugn takt o sprang runda på ca 25minuter. Helt lagom även fast pappa hävdar att man måst springa i minst 30min för att öka kondis, bullshit. Men målet kan väl vara att springa en sån runda innan sommaren är slut, måst bara hitta en, ogillar nämligen att behöva vända. Då är tröskeln till att springa kortare så mycket längre. Jag behöver utmana mig själv innan kondisen kommer ger jag mig alldeles för lätt annars så. 

När jag nästan var hemma, var redo för den ca 100m långa nerförsbacken hem igen så ser jag vad jag inte vill se, nämligen en ambulans. Jag ogillar att höra dem, men värre är det att se dom, speciellt hemma i byn. Den stod parkerad utanför byns ståtligaste hus, vet inte ens hur gammalt det är men där bor iaf byns äldsta invånare, vår kära granne Anna-Lisa. Tänker på henne o hennes familj o hoppas att hon snart får komma hem igen. Hon är över 90år men har ändå varit mycket pigg för sin ålder. Dessutom fyller hon o jag år på samma dag så hon är lite mer speciell för mig på det viset. Nej nu ska jag inte grubbla på det utan hoppas att hon snabbt är på benen igen istället !

Senare , efter jag duschat så lagade jag o mamma struvor, lr försökte iaf. Hoho inte blev alla särskilt vackra meen goda blev dom, och det är huvudsaken ! (: Drack även hemgjord mjöd för första gången iår, supergoott ! Därefter såg vi slutet på Talang och sen kom filmen Mr Woodcock, helt okej film som nog hade ett bra budskap. Nu börjar klockan närma sig 1 o det är dags för mig att sova om jag ska orka upp o åka till Eckerö imorrn o baka munkar sen blir det stugan för hela slanten ! 

Nattinatti !

// glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0