Kalla mig konstig,..

Men jag går inte under frasen "borta bra men hemma bäst" jag älskar att vara på resande fot, se nya saker, nya platser, nytt folk och har så gott som aldrig haft hemlängtan. Sån är jag, därför blir jag ofta lite lätt deppad när jag kommit hem från en underbar resa, längtar tillbaka till platsen, hotellet, vill umgås med gänget , nästan t.o.m. tillbaks till det icke så fina Community centret. Så what to do?! Det var Irland för denna gången, det ska definitivt bli en nästa !

Nu just har jag för ett tag sen kommit hem från dansen, som inte ens var kul idag?! :S Vet inte om det berodde på att jag var allmänt sliten, trött o hängig eller nått annat, är iaf nollpepp på uppvisningarna som jag ev kan vara med på ihelgen, det är så inte likt mig ! Fast det beror iof mycket på att jag inte kan ett par av danserna bra, och även fast jag sagt det otaliga gånger så har inte min danslärare tagit tid att antingen visat mig personligen eller att vi skull gå igenom den hela gruppen. Sånt ogillar jag. Det var faktiskt inte mitt fel att jag var skadad i höstas!!! Det är faktiskt inte kul att fortfarande känna sig efter, pisspisspiss. Annat är det med innebandyn, där är det som att tiden stannat på nått vis ! Kände mig ringrostig ca 1-2 träningar, sen var jag tillbaka igen ! <3 Men nu har vi ju då uppehåll , och jag har inte varit smart o kontaktat / bara dragit på det andra lagets iaf torsdagsträningar. Bra drag?! Not. Måst höra om Elin ska dra dit på torsdag, sku va nice !

Nog om det, en annan sak som gör det mindre kul att komma hem är det icke existerande varma välkomnandet, det känns som jag bra hade kunnat vara borta 1år utan att nån sku ha reagerat, sånt är ju också fantastiskt kul. Jag såg det inte förut, när jag själv var "förhållandeblind" men damn det stämmer ju ! Självklart finns det undantag, men det är verkligen MÅNGA som har pojk/flickvän som bara umgås med denne o bara ibland har tid för sina vänner. När jag själv var inne i ett förhållande så tyckte jag likt många att dom som ansåg det bara var ensamma/avundsjuka osv men så är det inte ! Jag är inte bitter, jag har inget problem med att vara singel, gillar det för stunden men nog är det ju otroligt att vissas liv verligen kretsar kring bara en person. 

En annan sak jag funderat/irriterat mig på då och då, känner att detta blir lite av ett klagoinlägg så kan lika gärna fortsätta är folk som bara har tid att umgås med "gänget" , d.v.s ett visst antal personer som hör dit. Att man inte tar sig för att umgås och lära känna nya människor utan nöjjer sig med "gänget". Personligen förstår jag det inte alls, varför vill man inte lära känna nytt folk?? Varför bara umgås med samma människor? It beats the hell out of me. Personligen umgås jag med mycket olika människor, inte ett speciellt "gäng" jag har inte behov av att höra nånstans utan vill kunna göra som jag vill, välja vem jag är med osv. Jag har flertalet nära vänner, vissa känner knappt varandra vilket jag ibland kan tycka är duktiga skönt , spec om det uppstår någon typ av konflikt med någon, alla har dispyter ibland (undanber mig kommentar som: " Jag bråkar aaaaaldrig med mina vänner, bullshit) och då behöver man inte sitta hemma o sura utan kan vända sig till nån annan. Nu menar jag då inte att man inte ska ta itu med konflikter utan att det kan vara skönt att ha någon som inte på något vis är inblandad att vända sig till. Så man slipper få någon inklämd (dvs en tredje kompis som de bråkande båda vänder sig till, sånt är sjukt jobbigt för den inklämda). 

Det är klart att det är roligt att ha vänner kvar sen ungdomstiden osv, själv har jag ett par gånger växt ifrån vänner, vilket jag anser är helt naturligt. Men folk förändras, mognar olika snabbt, byter intressen osv. Jag ser inte pointen att "tvinga sig att umgås" bara för man "aaaalltid" varit vänner, det är ingen mening med det. 

Håller du med? Inte? KONSTRUKTIVA kommentarer är kul (: dvs inga onödiga skitkommentarer. Nu känner jag att det räcker, men skönt att få lätta på hjärtat ! 

Nu ska jag försöka mig på att göra något konstruktivt innan sängen kallar, nattinatti ! 

P.s. Jag utlåvade ett inlägg om Irland, det kommer !

Kommentarer
Postat av: =)

Håller med dig till 100 %. Skönt att någon tycker likadant, man måste inte umgås med personer bara för att man alltid gjort det, och tvinga sig att umgås med samma gäng, alltid kul med nya vänner! :)

2011-04-28 @ 09:24:45
Postat av: Hanna svarar:

Precis ! Du verkar klok du anonyme :) Du får gärna ge dig till känna, jag kollar alla kommentarer innan dom publiceras så kommentera gärna vem du är , jag behöver inte publicera den :P Sku va kul o komma i kontakt med en likasinnad (:

2011-04-28 @ 11:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0