Te, bones & kondis !

Sitter o avnjuter en kopp te framför tvn där Bones rullar. Jag är trött, fundersam o aningen uttråkad men ändå nöjd, vet inte hur det kan gå ihop riktigt men. 

Det gick bra o jobba, skönt att det var sista gången, det tyckte faktiskt alla ! haha :D Meen här är det ingen rast o ro, ska träffa min nya chef imorrn ! Äntligen ! Jag skulle vilja få lite koll på när jag ska börja jobba samt arbetspassen. Det är såå svårt att planera framåt när man inte vet när man ska jobba,.. 

Efter teatern så åt vi middag nästan hela gänget, som Micke Björklund lagat ! Och såå gott var det ! Mums ! Fick även med mat hem, det blir bra lunch imorrn ! Och såå sjukt gott bröd, nästan så att jag sku villa fråga efter receptet (a) fick iaf mycket med hem, har precis ätit lite ! hihi 

Morgondagens planer är att jag efter mötet med chefen imorrn äntligen ska hämta tvätten, hehe liiite sent meen så var det skitväder förut o nu har jag varit i Sund. Sen efter lunchen är det gym som gäller. Därefter ska jag & hälsa på Julia ! :)) Sen är det träningsmatch kl 18.

En annan sak jag kan berätta är att jag verkligen försöker skärpa mina matvanor nu, t.ex. inte äta mycket chips & godis o så har jag bytt ut varm choklad till te. Varför jag försöker detta är för att jag vill komma i samma form som jag var innan jag blev skadad för ca 7 månader sen. Så fort all den sista isen försvinner (vilket borde vara vilken dag som helst !!) så ska jag börja jogga ! Jepp det ska jag ! Lika bra att börja nu, när det fortfarande är 2månader kvar till sommaren, vilket innebär att jag borde ha en skaplig kondis då som jag kan bygga vidare på. För det är sjukt jobbigt att ta upp joggningen mitt i sommaren, värmen gör det sjukt mycket jobbigare. 

Detta är alltså inget försök att gå ner i vikt lr liknande, även fast jag lagt på mig nått kilo pga skadan men jag vet att dom försvinner genom att jag börjar jogga igen. Jag gör alltså det här för att få en bra kondis igen, samt må bättre. För det gör man om man kan låta bli en massa transfetter o annat skit som faktiskt finns i chips. Men det kommer att bli svårt, för jag älskar verkligen chips ! haha godis har jag inget problem med att klara mig utan, visserligen är jag sugen på choklad ibland meen nu var det länge sen jag åt det ! däremot är det värre med chips, pommes frites o annat salt ! Men jag är svag för det, duktigt ! Men jag har klarat hela helgen ! Ska försöka att inte äta chips på vardagskvällar, o bara lite på helgerna men förståss försöka undvika det ! :) 

Så nu har jag skrivit ut det också, är lättare att följa saker man bestämt sig för om andra vet om det :)

Nu är Bones slut o jag ska bara kika runt lite på webben o sen ta tidig natt ! Skulle vara skönt o vara pigg på mötet klockan 10 imorrn :)

Nattinatti !

Kommentarer
Postat av: Vi håller ögona på dej ;)

Vi håller ögona på dej nu Hanna så inget fusk me chipsen nu ;)

2011-04-11 @ 14:07:11
Postat av: Hanna svarar:

hahahahha jag ska försöka ! ^^, vem är det nu som ska hålla koll på mig?! ;p

2011-04-11 @ 16:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0