Tournament & kalas !

Det blev ingen uppdatering igår, väl hemma efter att ha spenderat i princip hela dagen i GH var jag alldeles för trött. Matcherna gick helt okej, åtminstone de 2 första. I den sista hade vi förlorat 1 spelare samt blivit alldeles för trötta vilket visade sig på resultattavlan. Men nog är det konstigt, att hur mycket skott och anfallsövningar vi gör på våra träningar så ska det ändå vara sjukt svårt för våra anfallare att göra mål ! Det är ju helt otroligt ! Det måste vara en mentalspärr lr nått liknanade, sjukt iaf. Resultaten blev 0-3 (sjukt orättvist, 0-0 efter första, sen 2 fucking självmål, en boll studsa på elins klubba i mål, en annan i nåns fot tror jag, damit.!) andra 2-3, bitter förlust. Den tredje 0-6?! Nått sånt iaf. Det var kul iaf, gillar att möta nya lag ! Och ett par fina runda blåmärken rikare är jag, tur ändå att inte serierna är igång sommartid, då skulle jag inte våga visa mig utomhus ! ^^

Men vi var då långt ifrån sämst, ett lag, behöver nog inte nämna namn förlora med 0-8, 0-18 och 1-18. Och nej, dom var inte fulla ! haha

Hur som helst så gillar jag stämningen på turneringar, det är nått speciellt på ett vis jag inte kan förklara ! (: När vi hade spelat klart hängde jag kvar och såg på herrarnas matcher, dom var lite duktigare o vann alla ! Därimellan var jag och Adam hem till honom och kika lite på den sjukt spännande SM-finalen, som tyvärr Storvreta vann. Gläder mig iaf åt att det var åländska Hannes Öhman som stod för mycket i den matchen, som måste avgöras på Sudden straffar efter 7-7, mållös förlängning och oavgjort i de första straffarna. Det hade nog varit magiskt att vara där, även fast fel lag vann. 

Våra herrar var alltså jätteduktiga o vann samtliga matcher och tog sig vidare till kvartsfinal, hur det sen gick har jag inte hunnit kolla än men kul att dom gick vidare, som enda åländska vidare dessutom !

När jag äntligen kom hem åt jag en välförtjänt middag, bakade en rulltårta och bänkade mig sen i soffan för att se att en av mina favoritfilmer, 27 dresses kom på tv. Vilket gjorde att jag ju måste hålla mig vaken även fast jag gång på gång höll på o somna ! ^^

Idag har jag bakat havrekakor, fixat påskbakelser & deltagit i min brors släktkalas. Men efter 2½h gav jag upp, har en halvdålig dag och orkade inte sitta o vara "fake-social" längre. Jag har en "vill bort från Åland NUNUNU" dag idag, en mindre bra alltså. Tur att det är Karonkakryssning på tisdag & sen sticker jag till Irland på torsdag ! Så har inte tid med o va bitter ;) 

Nej nu är klockan 6 och jag hoppas verkligen alla gäster åkt för nu vill jag ha maaat ! Är hungrig som jag vet inte vad, sen får vi se hur länge jag stannar här innan jag åker in till stan igen. Ikväll har jag inga speciella planer förutom att jag ska fara o lämna Selindas halsduk & finskabok till henne så fort hon kommer till stan igen, var sjukt länge sen jag såg henne ! Ska bli såå kul att fara på kryssningen med mina fina brudar på tisdag ! längtar ! 

Nu ska jag gå ner o kräva mat, haha försöka iaf ! 

Heippa !

// glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0