Juldagen & annandagen!

Började lungt & fint med en låång sovmorgon ! Härligt ! :) Därefter spenderade vi kvalitetstid med min mormor, och på bästa sätt görs det med hennes eget intresse: handarbete ! Jepp, ni läste rätt ! 1 gång om året, när mormor är på besök letar hela familjen (minus pappa) fram handarbeten som vi alla en gång i tiden fått. Räknade lite hastigt att vi jobbat på dom ca 10år ! hehe skynda långsamt som det heter ! :) Men det är lite småkul, och det är tradition :) Jag jobbar på en korsstygnskudde med Nalle Puh motiv, räknar med att ha den klar tills jag får mitt första barn ! haha vilket det förhoppningsvis är ett tag till! :)

Därefter var det motionsdags. I min familj har vi 2 grupper, eliten och motionärerna. Jag brukar tillhöra eliten med pappa & Svante meen inte iår inte. Jag fick vackert gå på promenad med mamma, mormor & syrran medan eliten körde backträning ! Åh vad jag ville springa med dem ! Skynda långsamt var det ja,... 

Därefter juldagsmiddag = julmat ! Och sen var det hopp i duschen & fixa till sig som gällde ! Har ej tidigare deltagit i denna tradition även om jag även förra året hade åldern inne meen iår var jag med ! Juldagen = utgång! Förade lite hos Sara med amöban & sen drog vi till Kino, där de ej ville släppa in mig eftersom jag var 1månad för liten -.- såå det blev indigo istället ! Och lika bra var det, billigare & "alla" var där ! :D Träffade en massa gymnasievänner & annat folk ! Helt underbart roligt ! Dansade hela natten lång & hann även med shottar vilket resulterade i en riktigt askalasbra kväll ! Är superdupernöjd :)) 

Idag har jag inte gjort mycket vettigt, legat i sängen mest hela dagen, sett på "Bad teacher" med syrran och käkat chips & dipp ! Årets sista onyttigheter förhoppningsvis ! (Förutom det som hör julen till givetvis;)) Nej skämt och sido dagen har varit crap, har mått illa & varit helt slut. Men efter chips & film blev det bättre ! Och får inte glömma colan, min vän! haha så nu sitter jag klarvaken (nästan) och hjälper syrran packa :) 

Imorgon ska vi in till stan till 1 för intervju med en lokaltidning och sedan åker syrran hem ! Själv ska jag äta ute med familjen och det innebär INGEN julmat ! Har redan tröttnat ;) Behöver sen även baka ut pepparkakorna ! :) 

Vad som sker på nyår är ännu oklart; Åbo, Åland eller Sthlm?? Den som lever får se :) Men fram tills dess ska jag ha lugna, sköna dagar och hjälpa mamma reda upp i huset, sortera i rummet och göra mig av med saker jag aldrig kommer behöva igen :) Alltid skönt att få sånt gjort! Behöver även vara duktig och fixa med lite stuff till skolan och så, men jag har tid på mig ! För vi börjar först dne 9.1 ! Wunderful! 

På tal om lingonris så har jag även bestämt mig för att skaffa en onepiece ! Japp, ingen äkta utan det blir en minst lika awesome från ziperall.se bara den kommer in i lager igen! Åh vad jag ska njuta av den i fjällen sen :) 

Så det blir årets julklapp till mig själv ;) Ifjol unnade jag mig en ny vattenflaska & träningsskor ! Förresten glömde jag nog skriva upp en massa julklappar, kan fortsätta listan med: miniplattång, 2 halssband, hårsmycke, handduk, startkablar & bogseringslina, mössa som det står "åland" på, lite "turgumma" , massageolja, träningsdagbok, 1 säsongen av House, badsaker, julstjärna och jaa kanske även nått till som jag ej minns nu :)

NU bör jag vara lite social, vet inte när jag får träffa syrran igen ! 

Tjingeling !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0