Nattfunderingar!

Som vanligt är det vid denna tidpunkt som mina tankar börjar snurra gränslöst. Har suttit bra länge & socialt haft datorn framme inne på min systers rum :) Har sökt utbildningar, resor och tittat i min mapp markerat "framtidsplaner" dit jag samlat länkar till tänkbara resor , utbildningar och annat jag tänkt att jag kanske vill göra :) Där finns allt från specifika utbildningar till au-pair sidor och volontärjobb. För det är mellan dessa 3 jag velar inför nästa höst varpå tyngden efter en kvälls googlande läggs på det sistnämnda. Hur givande hade det inte varit att åka utomlands, lära sig nytt språk & kultur, göra något vettigt som ger minnen för livet och detta utan otroligt höga kostnader?! Låter fantastiskt i mina öron :)

Drömmen är att åka och hjälpa barn i Afrika, den drömmen väcktes när jag 08 besökte Gambia, dagen vi var till en fattig by och gav ballonger kommer jag alltid minnas. Barnens lycka gick inte att ta miste på, de var överlyckliga ! Går att jämföra med barn som fått en ny telefon eller ipod i vårt samhälle :) För att denna resa ska vara möjlig även med faktorn billigt så är det via vårt fredsinstitut (www.peace.ax) jag tänkte höra mig för :) De erbjuder nämligen hjälp med att ordna resor som finansieras av EU till större delen :) Det innebär att arbetsområdet begränsas till Europa men lika glá är jag för det :) Prio nr 1 är att jobba med barn, får jag involvera idrott är det ett + och hamnar jag i ett land med mer värme än oss är lyckan total ! 

Jag ska söka högskole-uni utbildningar till nästa höst men har inga desto större planer på att anta studieplats, det bästa skulle vara att få plats på fastlandet för då kan man skjuta upp starten! :) Om jag inte lyckas få en resa som jag vill fara på är planen istället att jobba hösten och efter jul betala och dra på en volontärresa till Afrika ! :) För nån gång, om bara för någon vecka så ska jag åka dit & ge tillbaka !

Annars snurrar mina tankar kring nyår, Åland/Åbo/Stockholm?! Dunno,... 

Nu ska här sovas iaf, vill inte ha alltför stora ringar under ögonen när det ska tagas foto på intervjun imorrn! 

Nattinatti !

// Nattsuddaren nr 1, Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0