Drömutbildningen !

Jaaaaaaa, vet ni vad? Efter att ha prata med Nettan i fredags, så blev det rätt klart för mig. Har funderat massor fram- och tillbaka meen jag vill inte bli socionom eller sjuksköterska. Nej, jag vill behandla SKADOR ! För vet ni vad, det är precis vad som intresserar och fascinerar mig ! Och nu har jag kanske hittat min drömutbildning på:

Stockholm Collage of Osteopathic Medicine ! Haha jaag som sa INTE stockholm, och INTE Sverige ! ^^ Och visst, jag skulle gärna vilja fara till Hesa, det vill jag. MEN utbildningen är faktiskt viktigast ! :D Dessutom är Sverige innebandyns hemland, så det är ändå ett + ! ^^

Åååååh, jag är rätt uppe i det blå nu! :DDDD hihiihihihi mejla direkt och fråga efter en katalog (A) och VAD som krävs för att komma in ! Det är alltså Osteopat som jag tror att jag vill bli ! Jag tror faktiskt det skulle passa mig alldeles ypperligt ! :DDD Vad gör en osteopat? -----> http://www.osteopat.nu/osteopat/

Nu har jag precis käkat middag, det blev totalt 50min på löpbandet ! :DDDD NU ska jag äta lite till, blev inte riktigt mätt & seen ska jag skriva en kom ihåg lista och åka till Klippan och jobba ! ((: 
Update: Hittade även nu att denna utbildning även ges av Skandinaviska Osteopathögskolan och den ligger i GÖTEBORG ! Vilket skulle passa mig bättre ^^, Utbildningen är likartad men i Göteborg är den 1år kortare?! Dvs 4år vilket självklart är mer lockande , spec då utbildningen KOSTAR päängar ! Menmen, ska be om kataloger från båda, snacka me min studiehandledare om jag klarar kraven att komma in och seeen får vi se :)))))

// glassflickan ",

Kommentarer
Postat av: Sofi

Neeeeeej! Varför överger du fastlandet?



Nå men bra att du hittat nåt du vill göra? Säker på att den int finns i Finland?

2011-02-13 @ 16:33:29
Postat av: Anonym

skoj att du hittat en utbildning du vill gå! kram

2011-02-13 @ 16:55:09
Postat av: Hanna svarar:

Sofi: Meeeen SOM jag skrev såå är utbildningen det viktigaste ! Bara om samma finns på fler ställen såå väljer jag utgående från det (: nee har inte undersökt det än ! Meen jag undrar om det finns nån på svenska i finland, då det bara finns 2 i hela sverige... Men jag ska kolla upp saken !



Anonym: tacktack, vem du nu är?! ^^

2011-02-13 @ 21:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0