Awesomeness !

Det är otroligt hur en dag kan börja dåligt, bli bättre, sjunka igen & sen bli toppen ! :D 

Dagen började alltså på jobb, dag 4/5 (y) med de "glada" nyheten att en massa sjukanmält sig, crap. Vilket ledde till att lilla jag fick ansvar för en egen lista och utnämnda städare istället för bäddare med orden: "Du är ju så duktig". Hmm, tack för förtroendet men vilket helvetes jobb det var ! :O Fy vad tid det tog. Det går så sjuttsingens mycket snabbare att göra bäddarens jobb ! Som för er icke insatta ej bara innebär att bädda sängar, lite annat smått och gott ska också göras :) 

Lite förvillade danskar som jag misstog för tyskar och filmteam var ett par saker som satte lite ljust på tillvaron (: Att jag hade sjukt mycket att göra ledde iaf till att jag inte behövde sucka över att tiden gick långsamt ivarjefall :) Att vi var 2-3 man kort ledde till att vi inte blev klara i tid. Vilket inte passade mig så bra eftersom jag vid halv 4 lovade pappa komma hem till 5 för att passa Tilda så att han skulle kunna få fara och träna. 20 i 5 stack jag från jobbet. Och 10 över var jag framme ! Då är det även inräknat en snabbis hem, tröga turister och sega ålänningar på vägarna. 

Tildisen och jag underhöll oss med att läka doktor-patient (ny favorit tydligen), äta middag, simma, bråka lite och äta kvällsmål där simningen var höjdpunkten ! För mig ivf ;D Första gången jag simma hemma då, eheh pinsamt sent?! Men jag gjorde det iaf ! Trots att jag blev tvungen att doppa mig kärringvägen då jag inte ville ha en sprallig 6åring efter mig på bryggan. Trögt gick det men i kom jag ! Och ååh vad skönt det var ! ((: Ljuvliga sommar och, check på listan ;D 

Pappa kom hem lagom till nattningen och under tiden jag lyssande på madicken med ett halvt öra så plockade jag i en låda jag hittat tidigare på jakt efter kläder åt Tilda. En låda märkt "Hanna" och som jag letat efter den ! Den innehöll muggar, bestick-set, ljushållare, tvättsvampar, glöggmuggar, en iittala glasskål, en äggklocka formad som en jordgubbe, skålar och mycket mycket mer ! :) En massa praktiska saker alltså. Tur att jag hitta den nu innan jag flyttar :) 

Jag vann inte skorna (http://www.soffans.se/) men jag tog mammas från Sund ist (A) förtillfället är hon ändå bortrest så jag kan ju mjuka upp dom lite åt na så länge ^^, Fick då en enorm lust att fara ut på en runda. Sagt & gjort så fort jag kom till stan gav jag mig ut. Det blev en halvtimmes runda genom Klinten, över Möckelöbron, via Svibydagis och så svibyvägen och Klintvägen 1 hem. Lagom och bra ! Kände mig pigg halva vägen ungefär, men jag drog mig hem utan ett endaste litet stop. Vilket är mitt mål med varje runda, från trappan till trappan utan ett endaste stop. Hur lång rundan blir har mindre betydelse bara tiden ligger runt 20-30 minuter nu såhär i början :) Har bestämt mig för 2 rundor / vecka nu. Det innebär 10 rundor innan jag sticker till Sverige. Det är inte mycket, men det är en bra början ! Måste även lägga in lite styrkapass. Ska kolla om det inte finns passliga övningar i idrottsskadeboken :) Värt att tilläggas är ju då att rundan blev på bara asfalt , nu väntar jag med spänning på att se hur mina knän mår imorrn ! En sjuhelvetes träningsvärk kommer jag troligtvis ha, men det är en härlig bisak ! 

Nu blev det här herrans långt igen, så får ta o sluta nu och hoppa i säng istället. Imorrn är det dag 5/5 ååh vad skönt ! 

Nattinatti !

// Hanna :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0