27 dresses !

Är en film som jag , av tips från Meli köpte idag ! Kommer inte ihåg när jag senast köpte en film faktiskt ;P men hey, dyr var den inte heller ! (: Köpte även en av mina favoritfilmer, "The wedding planner". Såå fin ! 

27 dresses var en helt sjuuukt fin film ! Precis en sån film som jag verkligen gillar ! På min topplista nuförtiden är utan inbördes ordning helt klart:

-P.S. I love you
-A walk to remember
-27 dresses
-The wedding planner
-Crossroads 

Jaaa, alla är tjejfilmer ! Såå där har ni min "flick-sida" ifall ni tvekat på om jag har nån (;

Och säkert hör nån till dit som jag bara nu inte kommer ihåg namnet på :) Är rätt dålig på att komma på titlar på filmer, så när jag & Jeffe var inne på Filmhallen idag så rekommenderade Meli massor av filmer och jag hade faktiskt sett de flesta, trots att titeln i många fall först inte sa mig nått ^^,

Nu borde jag kanske egentligen vara lite seriös och förbereda mig inför imorron, men hey. Hur svårt kan detta vara liksom!? Jag tycker bättre om att skriva essä än textkompetens alla gånger ändå. Jag hoppas bara på att det finns 1, ja bara 1 rubrik som verkligen passar mig ! För då kommer jag inte ha svårt att välja (: 

Annars så har jag faktiskt redan plockat fram burkar ^^, Ska småningom skölja vindruvorna och sen är det inte så mycket mer att göra med maten. Ska plocka fram sköna mjukiskläder också ! Så lite har jag och göra innan klockan blir 21. Då ska jag se på Bones, sen ska jag kolla igenom instruktionerna för essä-provet och därefter sova. För bäst resultat kommer det att bli om jag är pigg när jag vaknar (: 

Meen tillbaks till filmen då, se den ! Den var sjuukt fin, även fast jag vid ett tillfälle bara vill bitchslappa lillasystern ! I många fall kände jag även igen mig i storasystern (huvudrollen). Jag har också svårt att säga nej, jag går ofta med och ställer upp o gör saker som jag inte alltid vill göra. Och ja, jag borde lära mig att säga nej ibland, och göra det jag vill göra. För jag har ett eget liv, och det ska styras och ledas av MIG och ingen annan, så det så. Så fort studentprovsstressen är över (om 2 veckor !!) så ska jag faktiskt göra saker som JAG vill göra, för min egen skull. Inte bara göra saker för att andra ska bli nöjda. Jag menar nu inte att jag ska bli känslokall och inte ställa upp och hjälpa mina vänner och familjen osv meen jag ska lära mig att det är okej att säga nej ibland. Det är okej att inte ha tid att ställa upp för alla andra hela tiden. Det ska vara okej. 

En sista kommentar om filmen bara: filmen blir ju inte direkt sämre av att journalisten "Malcolm/Kevin", journalisten är sjuuukt snygg ! haha filmen är en mycket bra "chickflick" men den är inte bara ytlig, den har ett djup, ett djup som jag gillar i filmer. Se den ! Den är bra (:

Nu ska jag kika runt lite på nätet och sen leta fram svenska böckerna. 

Häjjhäjj ! 
// glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0