Effektiv chey !

Ja till skillnad från igår så har jag varit effektiv idag ! (:

Dagen började med det muntliga provet i finska, & det gick rätt bra tycker jag faktiskt ! (: Däremot gick hörförståelsen mindre bra, hehe meen nog okej ändå !

Sen drog jag på en stadsrunda, skaffade papper & present till Lillemor på Mariehamnsbokhandel, sen drog jag till Hillings o köpte mig en stundetmössa ! En fin butik det, har aldrig varit dit förut ! ^^ och en jättetrevlig försäljare också , ovanligt på Åland det ! (: Därefter knallade jag till Foto Alandia & hämtade ut karonkafotona o snackade lite om studentfotografering, gillar deras fotograf ! Mycket trevlig prick det också :)

Därifrån åkte jag sen till Bettans, hittade ett fint blått vindspel med delfiner ! hihi såå fint ! (: och så sa jag till att jag villa ha bord o hon sku ringa så fort hon hade åt mig :)

Nästa stopp blev Byggis, härligt att få shoppa utan att behöva betala ! ^^ till mig blev det glasskedar, (långa teskedare), en tårtspade, glasburkar, konservburkshållare, handdukshållare, lite hängare med sugplopp till badrummet o en svampkniv. Just ja, en liten skalpell också eftersom hon i kassan inte ville ge mig växeln först eftersom mitt köp bara blev å 46€ o nått och jag hade presentkort på 50 -.-. Men sen tog jag skalpellen (alltså en sån därn minimini kniv) och då fick jag växeln (y)

Förutom detta köpte jag även lite saker till min lillebror som fyller år snart, men vågar inte skriva ut det här ifall han läser :) Så nu har jag halva hans present fixad. Fint det !

Såå jag har slösat en massa pengar meen även fått en massa av mitt presentkort som jag fick som stipendium på avslutningen förra året ! :)

Nu har jag precis käkat lunch och ska snart åka en sväng o handla lite smått och sen till faster en sväng ! :) Sen hem o äta middag, packa o sticka till Klippan o jobba innan dansen !

Hej hopp ! Hoppas alla har en bra dag trots att det snöregnar, blää !

// Glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0