Arbetsmyra !

Ja jisses, måste lie skamligt säga att det tar på o jobba när man varit ledig i typ 3 veckor!? hehe meen helt bra gick det iaf, så fort jag kommit in i det igen :P hade t.ex. glömt tv-koden, haha braa hanna ! Nåja, förutom det o en felbäddad säng såå tror jag inte det blev så mycket fel :) Fick jobba med en ny thaitjej idag, Lak?! tror jag hon heter, o det gick helt bra. Hon sa inte mycket så det var lite svårt att få grepp om henne o så men :) 

Jag började ju 9, och hade ingen sluttid. Så halv 4 fick jag först gå hem :o haha lång dag i jämförelse att jag bara jobba 10-14 förut ;D Meen det är bra med pengar ! Vill jobba mycket nu o maj eftersom max jobbar 1 vecka i juni eftersom jag ska till USA ! Och då är det inte heller dumt med lite extra cash som man gladhjärtat kan spendera :D haha

Efter jobbet åkte jag o köpte pappas morsdagspresent till mamma, hoppas båda blir nöjda ! haha seen for jag på jakt efter dom där förbannade skrivarpatronerna ! Åkte först till Ålands kontorsmaskiner, som inte alls sålde lexmark meen ååh så trevliga dom var ! Erbjöd sig att beställa BARA för min skull o så tipsa dom om att fara till mariehamns persondatorer i dalbo o kolla eftersom dom iaf har sålt lexmark. Jisses, det är service det ! Inte hittar man det på många ställen på Åland ! :D Jag tackade så mycket o sa att jag sku återkomma om jag ej hittade på affären i dalbo. Tänkte att det är lika bra att åka dit direkt, trots att klockan var runt 4 o rusningstrafik. Väl där så kolla Daniel snett på mig när jag sa nr 29,30 lexmark deet hade han ej hört talas om ;D meen med hjälp av hans en kollega såå hitta dom patroner som sku passa till vår skrivare ! Inte samma siffror meen funka skulle dom ! Annars var det bara o komma tillbaka :) Jisses, blev bemött lika trevligt på båda ställena, inte som på enterstore -.- Nää, nu vet jag nog vart jag i framtiden vänder mig (:

Nu har jag precis käkat middag, tortellini o så unna jag mig en glass också! :D Trots det fina vädret så får det bli veckans träningsfriadag idag, är heelt slut så känner att en joggingtur bara kommer att dra ner mitt självförtroende ;p Istället ska jag alldeles just plocka fram pysselgrejjer o fixa ett kort till faster ! Försent,.. sen har jag även ett kort till mamma, farmor (damit, BORDE ha skickat ett till mormor i veckan) ska nog skicka ett i efterhand, tsm med inbjudan?! smaart ;) , o så även ett till födelsedagsbarnet lina ! Pust, tur att det är kul att snickra ihop kort ((: 

Meen alla blir nog inte idag, det är en dag imorrn också ! Har fiol ikväll , måste kolla upp den exakta tiden o innan dess ska jag ha fixat åtminstone fasters kort o farit till henne en sväng :) Snacka lite skit o disskutera Caspers födelsedag ! :D 

Har nu sagt till chefen att den 13 o 28 maj kan jag icke jobba och det var nog inga problem, 2 dagar på en månad är ju inte mycket :p Såå nu får vi se om det blir en trip till Sverige o fira Casper eller om jag sätter mig i skolbänken o går Hygienpasskursen nästa fredag :) 

I övrigt så blir helgen istora drag lugn, ikväll är det fiol o sen kanske jag umgås med jennifer en stund innan hon far på jobb o sen imorrn ska Tilda vara hos oss o sen kanske jag far o nattar henne hemma eftersom hon ska få ett marsvin imorrn :) haha gissa om ungen kommer va lycklig ! På söndag sen så är det morsdag :) På dagen firas mamma o på kvällen pratades det om att släkten sku ut o äta för att fira farmor ((: alltså närmsta släkten då, farmors barn o barnbarn dom som bor på holmen :)

Nu ska jag sätta i gång, annars blir jag bara här ! 

Trevlig helg ! 

// glassflickan ",

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0