Something about this and that,..

Fredag eftermiddag, har städat och fejjat och nu börjar det likna nått ! De allmänna utrymmena i huset alltså, är "bara" rummet kvar då, meen har iaf plockat all tvätt i ikea-kassen o det lyfte rummet något vettlöst (y) haha meen måste få ordning o reda nu ! (: 

Tänkte dra det senaste dagarna lite kort, onsdagen skulle ha bestått av en förmiddag av bara drama meen pga att halva klassen måsta inhibera (vuxet ord !) sin paddling såå fick vi bara 2h drama där vi fick ligga ner o vila och sen spendera resten av timmen till att måla en namnskylt som beskrev oss själva. På min hamna vatten, sol, finlands o ålands flagga typ om jag minns rätt :) Sen fick vi ha idrott med IP A (IP= idrottspedagog) , blev basket & core träning ! 

Idrotten ledde till stress meen efter mycket om och men, en islängd lunch på ett funkismöte och en herrans massa springade var det dags att ge sig ut på hajk ! :D Ryggsäckarna packade, humöret på topp och bra (mulet men inget regn) väder ! Mitt humör drogs dock ner snabbt när inte folk kom i tid, inte kunde bestämma hur vi skulle gå osv. Som tur var hade jag Jimmy i min grupp. Jimmy är en vän alla borde ha, orkar lyssna på gnäll och får en på bättre humör sen när man gnällt klart ! ^^

Vår utsedde kartläsare visade sig inte vara så duktig såå vi gick en herrans omväg och istället för att gå längs sjön blev det iskogen och längs en landsväg (:O) haha såå det kan gå ! Fick en massa motion iaf och kom slutligen fram ca 1h försent ^^, Blev att hitta byggplats direkt och så sätta upp vindskyddet ! Därefter matlagande och så en efterlängtad middag ! :)) 

Efter maten var det dags för lite lekar , körde exempelvis Sardinburken (omvänd kurragömma), en gömmer sig (jag fyllde tydligast tidigast på året såå fick gömma mig!) och sen om man hittar den som gömt sig ska man sätta sig ner där på samma ställe :) 

När nästan alla hittat mig började det regna såå vi gav upp o skena till vindskydden. Och gissa vad, inget regn in ! (y) Sweet ! Senare blev det korv (hade egen åländsk med (y)) & marshmallows grillning framför lägerelden samt lite sånger ! Såååå mysigt ! Hade även havet i bakgrunden och både viking, silja och birka drev förbi. Kände mig nog som hemma :) Älska havet ! 

Vid 23-24 nån gång gick vi i sista gänget och sova, fast låg o snacka o skratta ett bra tag till ! Sov rätt bra mellan Jimmy & Rustan. Lite trångt meen helt ok :) Dessvärre snarka Rustan under natten -.- såå alltför mycket sömn blev det ju inte meen det dög ! (: 


Vid 7 när klockan ringde för att frukostgruppen skulle upp var jag helt bra pigg & steg upp ! Hann njuta av tystnaden vid havet innan alla kom upp, underbart ! Efter frullen blev det allemansrätten gestaltad av min grupp o sen äventyrshinderbana och "fånga nappen" (bild kommer !) innan det blev dags att vända kosan hem igen :) 

Trötta, slitna men glada gick det snabbt att gå hem, ca 1h och 15min, hälften av tiden dit alltså ^^, Hann duscha o fräscha till oss innan lunchen med :) Fick våra böcker som vi beställt och sen sluta vi för dagen ! (: 

Spenderade eftermiddagen lugnt hemma, var iväg på möte till Värmdö IF angående höstlovet också, lite klokare blev man (y) 

Fick sedan verkligen tvinga iväg mig själv till träningen men är glad att jag kom iväg ! För träningen gick bra & nu är det klappat o klart att jag ska spela med Värmdö ihöst-vinter ! Ska bara skriva på nästa träningen så är det fixat ! (måste dock kolla upp övergångsreglerna meen borde ej va problem) :D 

Efter träningen fick jag fara till Nacka o ta hem Niclas & Rustan som var strandade där eftersom Luddes bil ej gått igång såå stackrarna hade fått ta taxi dit ! Runt 600kr hade det gått på :o Såå snäll som jag var åkte jag dit o hämta dom :) Visste inte var idrottsplatsen låg meen körde mot Nacka, irra runt lite eftersom Tove ej visste exakt, Matilda och Ted ej svarade :) Meen sen ringde Niclas & det visade sig att jag var ca 500m ifrån ! haha :D 

Dagens goda gärning gjord iaf (Y) Vi hade planer på att dra ut till hajkplatsen o skrämma A-klassen meen vi orka inte såå det blev sängen istället :)


Idag är det fredag, barnidrott, beteende och ttf (klasstimme) har stått på schemat ! Allt helt ok :) Inget mer o säga om det :) Efter skolan var jag med o fick igång Luddes bil, sen har jag o Hanna tittat på Sunes jul ^^ och jag & Rustan har som tidigare nämnt städat ! Har även pratat med Nicke om övergång såå har mejlat Svenska innebandyförbundet o frågat för att va säker och så pratade jag lite med mammsen också :)

Nu ska jag fixa lite till, hänga upp en plansch & plocka undan lite grejjer o så :) Sen dra till Hanna för att laga middag ! Blir lugnt meed lite sing star & filmmys ikväll ! Skönt ! 

Nuu har ni fått det senaste, himla långt blev det ! Lovar att bjuda på bilder någon annan dag !

på återhörande ! 

// Hanna

Kommentarer
Postat av: Sofi

Would you please spear din stackars syster sådana groteska och illaklingande ord som det svenska smeknamnet på frukost? Tack på förhand!



Yay annars för det verkar som du fortsatt trivs :)

2011-09-17 @ 11:04:44
URL: http://linasofi.blogspot.com
Postat av: Hanna svarar:

Jag tolerarar dina finlandssvenska störda uttryck så du tolererar mina ! Punkt & slut ! Uppdatera din blogg, kram

2011-09-19 @ 22:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0