En helt vanlig dag på Lillsved !

Måndag idag då, veckorna rullar på himla snabbt här på Lillsved må jag säga ! Dagen började med att jag fick oväntat besök av Hanna imorse, trevligt eftersom jag inte sett henne sen i fredags eftersom hon vart hemma över helgen !

Vi började sen dagen med fysiologi, rätt intressant :) Mycket prat om att hitta en balans mellan träning, mat, sömn och de andra viktiga sakerna i livet. Fick nog lite att tänka på ! Gjorde en bra & kul övning så att alla, även stolpskottet skulle fatta ! Den gick ut på att vi fick 4 ballonger varpå vi skulle rita oss själva på den ena, och sen 3 viktiga saker på de andra. Mina saker blev : innebandy, vänner/familj/Casper/Tilda och sen Lillsved på den sista. 

Sen skulle vi lyckas "jonglera" med alla ballonger i luften samtidigt, vilket verkligen inte var lätt ! Vilket bra symboliserade hur svårt det kan va att hinna med allt i livet. Sen fick vi välja bort 1 ballong & då gick det sjukt mycket lättare ! Bra övning ! :) 

På lunchen hade vi kårmöte och sen var det dags för Skogs-os ! :D Vi blev indelade i lag och mitt bestod av: 


Jimmy, jag, Tove & Sanne ! :) Foto: Moa

Tävlingen gick ut på att vi först fick en lista på redskap vi skulle tillverka och hitta i skogen, t.ex. pilbåge, golfklubba, spjut, badminton racket, bowlingklot och käglor osv. Det enda materialet vi fick var 2m snöre och 1 rulle tejp. Det fick vi 1h på oss att göra. 

Sen drog tävlingarna igång och de var sjukt kul ! :D Mitt lag, Elit vann de 2 först tävlingarna och sen kom vi i mitten på några , nån vinst till och detta resulterade i en 2a plats även fast vi nog förtjänade att vinna ;) haha 

Men riktigt kul var det ! Måste skriva ner det så att jag kan komma ihåg det o köra en lättare variant kanske på en gympalektion med högstadie om jag får vikariera under mitt höstlov :) Får se helt enkelt ! 

Hade faktiskt kameran med så bjuder på ett par bilder: 


Yui, Moa, Aron & Emil ! 


SvankarN Aron !


Tove ! :D 

Efter os var slut blev det ett ofrivilligt vattenkrig mellan mig & Niclas, det slutade såhär: 


Ojoj, vänta bara tills jag får chansen att ge igen ;) haha

Efter middagen hade jag sen tänkt hänga med Sofia på pump meen ändrade mig o drog ut o stavmarscherade med Hanna istället ! :) Vid 7 var det sen fotboll i hallen, men efter ca ½h fick jag en känning o höger knä :/ Emmelie frågade om jag ville hänga me ner till gymmet så det gjorde jag. Perfekt tajming hade hon ! Så var där ½h, och behöver nog leta fram lite gamla papper o köra lite knästabilitet känner jag mån & ons får det bli. Så det så ! Ska smörja med ice power ikväll o hoppas att det bara var en "varningsklocka". Håll tummarna !

När vi gymmat klart blev det tårta hos Hanna & sen dess har jag duschat o käkat. Även överfört bilder som ni ser ! Var länge sen jag var så snabb ;D 

Nu ska jag bara kolla runt lite , sen blir det att borsta tänderna o krypa till kojs, en ny dag med nya prövningar väntar imorrn ! Först anatomi och beteende sen friluftsliv på em o så avslutar vi kvällen med innebandy i NYA hallen i Hemmesta ! Sweet ! :D 

Over and out, (finns fler bilder på fb inom kort !)

// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0