Den rinner iväg,..

tiden alltså! Nu går det minsann sjukt snabbt! Påsken hos mommor var mysig men nog blev jag lite rastlös ändå. Fick dock till två löparrundor med pappa & brorsan! Sweet! 

Veckan därpå var jag hemma på holmen; 

På måndagen firade vi att min bror skulle fylla år med kalas, åkte sen på bio "American Pie- Reunion" det var bra förutsatt att man gillar de andra såklart! Kvällen fortsatte sen med Ikeabyggen och skitsnack hos Göran med honom, Sara & Perkka! 

Tisdagen gjorde jag en massa "To do" stuff på dagen, ringde samtal, mejlade, tvättade etc efter middagen åkte jag ut till Eckerö och masserade syrran & Toffe! 

Onsdagen spenderade jag istan, gjorde ärenden , besiktade bilen etc. Var ut och åt med mamma och på kvällen masserade jag brorsan! 

Torsdagen chillade jag hemma på dagen, var bl.a. ut och sprang! För första gången orkade jag hela skogsrundan utan att stanna ens en sekund! Den är bara ca 5km men går stundvis i jobbig terräng och både upp-och nerför! DET var en milstolpe i min nyfunna "löparkarriär" och jag var inte ens helt slut efteråt! :DD På kvällen åkte jag först med pappa och fixa nya däck till Pärlan för att sedan fortsätta till kära saknade Godbyhallen och spela INNEBANDY! Första gången sen skadan! Det var SJUKT ROLIGT! Och jag insåg hur mycket jag saknat det! Kom hem i ett lyckorus och mådde toppen! 

Fredagen var jag en mycket socialchey samt lekte taxi! Började dagen med att skjussa pappa på jobb, åkte sedan in till stan till 13 för att luncha/fika med födelsedagsbarnet och mamma! Gick därefter på stan med Sara & fixa födelsedagspresent till Linus för att sedan skjussa mamma till flygplatsen och därefter hänga med Julia! :D Underbart social dag!

Sen fortsatte taxifärden efter pappa, hem med honom och sedan in till stan för att duscha/äta middag/fixa sig snabbt som sjutton! Gick bra! :) 

Traskade sedan iväg till Göran's place där överraskningen för Linus ägde rum! Det var en superduperkväll och är mycket nöjd över att jag stanna där istället för att åka till Sverige redan den kvällen. Vi skrattade, drack och hade sjukt kul! När de andra sedan drog på krog vid midnatt drog jag dock hem, hade ju en båt 08.00 morgonen därpå att passa! 

Lördag morgon då, mådde rätt bra men var trött! Båtfärden var livad och kunde knappt sova trots att jag ville det,. möttes sedan av SNÖKAOS i sverige, det gick 50 på E18 -.- Trodde att jag hade sommardäck meen det visade sig senare att jag hade gamla vinterdäck; utan dubbar men med bättre grepp. Jag överlevde och snön smälte relativt snabbt från vägen men en och annan vält lastbil och ambulans som försökte ta sig förbi fick en att hålla hjärtat i halsgropen! Usch, stundtals ritkigt vidrig körning! 

Kom tillslut till Nacka, bara ca 40min sen till trots och jobbade med knattarna! Kul var det, även fast jag är lite trött på det hela, blir så nötigt med upplägget, menmen.

Kvällen sen var jag helt slut, körde lite HIMYM marathon och sov sen. 

Söndagen sen så gjorde jag det jag kände för, sov länge, kollade serier, gymmade och lekte taxi bl.a.

Det var påsklovet det, nu har jag ännu hunnit gå en vecka iskolan där vi haft friidrott på idrotten! Riktigt kul och många gamla minnen kom tillbaka! I övrigt har det varit en lugn vecka, trött har jag varit. Finns väl inte så jättemycket mer att säga eg. 

Ihelgen har det varit student-sm på Bosön, redan i fredags var vi där och registrerade oss, i lördags var det gruppspel: en förlust efter att de ringt och stressat oss genom att tidigarelägga matchen och sedan vänta i onödan på en w-o -.- 

Idag var det slutspel, taggade till tusen på kvarten mot Bosön! Det var en jämn match , mycket fula tacklingar från deras sida och sånt skit men ändå en kul match! De gjorde 1-0, strax efter kvitterade vi och så höll vi på tills 4-4 stod sig tiden ut. Det blev sudden deatch och de hade svintur och vann. 
Lite surt men vi hade inte orkat spela både semi och brons/final ändå med tanke på hur lite folk vi var samt hur tätt inpå matcherna var. Menmen, kul var det iaf! Mitt första SM! 

Sen vi kom hem idag har vi chillat och kollat på Mästarnas mästare. Nu är det dags att sova! 

Nattinatt!

// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0