Annorlunda måndag!

Måndag idag, funderar på att utse dagen till veckans bästa bara för att vara emot alla andra?! Tåls att funderas på. I övrigt har det varit en rätt bra dag. Vi inledde veckan med ett combatpass, roligare än sist men fortfarande inget jag troligtvis regelbundet kommer gå på. Forsatte sedan med att se en OS-film och efter lunch hade vi rugby, riktigt kul! 

Därefter avbröt jag skoldagen innan den var slut, japp det är sant. Inte för att jag var sjuk, mådde dåligt, hade något möte, skoluppdrag eller liknande utan för att jag ville det av den enkla orsaken att min bästa vän var vilsen och rädd och ensam (föreställ er det iaf ;)) i den stora läskiga staden stockholm och då är det faktiskt min bästa vän plikt att hjälpa henne! Så det så! Dessutom hade vi vikarie sista timmen, och jag tog reda på uppgifter! Mhm, godkänt va?! 

Jag och Jennifer hade en finfin eftermiddag! Pratade, skrattade, villade bort oss, shoppa lite, åt lite, glömde bort var vi ställt bilen osv det senare ledde till att vi fick liiiiiite bråttom till hamnen sen meen jennifer hann med båten tillslut, tack polisen för att ni hade bättre saker för er! ;p Och tack Jennifer för en superdag! <3

Jag slås varje gång av samma tanke när jag träffar vänner hemifrån, jag har verkligen världens bästa vänner! <3 

När jag lämnat av jennifer styrde jag kosan tillbaks mot Lillan allt gick bra fram tills jag skulle av färjan vid Rindö, då startar inte biljäveln!!! Helt död! Jag stod till på köpet längst fram, på gott och ont. Personalen var sjukt otrevlig men jag fick hjälp av färjan och en supersnäll kille kom fram och beklagade sig över att inte ha startkablar och undrade om jag kunde lösa situationen lr ville ha hjälp. Tänk att det finns såna fina! Jag svarade iaf att jag klarade mig, han hade bilen full med ungar. 

Satt vid färjfästet ett par minuter och bestämde mig för att först vänta en stund och sedan testa igen, sagt och gjort jag gav det 10minuter. Bilen fortfarande död. Insåg att jag måste göra nått för att inte bli fast på Rindö (för er som inte vet är det en ö som man bara kommer till med färja!!) 

Eftersom man inte kommer dit så snabbt så valde jag att se om cafét som det lyste i hade någon vänlig själ med startkablar och lite händighet. Och vilken lycka! Där inne fanns 3 snälla (och söta) killar som först iof inte trodde sig ha några kablar men såå kom räddningen: "Jamal" tror jag han heter och han är dagens hjälte! Kände mig totalt hjälplös när jag inte ens fick upp motorhuven, hmm men har ju faktiskt mammas bil! Efter en liten stunds prövande fick vi (läs han, jag tittade bara) igång bilen! 

DAGENS ROS TILL JAMAL och DAGENS RIS till personalen på Vaxholm-Rindö färjan för deras otrevliga bemötande! 

Körde sedan glad över ön för att sedan inse att jag måste klara av en färja till! Körde runt lite och ringde hem :p Fick inga kloka svar därifrån men beslöt mig för att ha igång bilen på färjan och gick och pratade med personalen och förklarade situationen. Den tjejen förstod (det var en otrevlig tjej på den första färjan) och sa att det var okej att jag hade igång bilen! 

Kom hem tillslut vid 21-tiden! Sedan dess har jag chillat och nyss pratade jag med Rebecca! Ihelgen är det avslutning för våra IB-knattar och vi är ansvariga för den! Men det blir nog bra! Det ska bli en avslutning de sent ska glömma! ;D 

På tal om sent så borde jag sova nu, gonatt! 

// Hanna

Kommentarer
Postat av: Sofi

Den där jävla bilen har elfel ngt vettlöst! Det kan räcka med att man har på stereon då bilen inte är igång för att den ska dö! Ha själv stått i VL-kön då den dött... Tack o lov så starta den sen iaf...

2012-04-24 @ 07:32:27
Postat av: Sofi

PS. Hmmm jag vet att det där dock nån gång funnits startkablar (inköpta från Knekten tänka sig!). Undrar vart de har försvunnit.

2012-04-24 @ 07:33:50
Postat av: Hanna svarar:

Ja jessus, den här bilen ska jag gladeligen lämna tillbaks nästnästa helg! Ja det förstår jag, usch sjukt jobbigt när det händer nått med bilar överlag man blir ju helt handikappad :S



haha sedär ja, ja jag kollade och hittade dem inte och pappa trodde inte heller de fanns så det var nog ett tag sen de försvann, morsdagspresent tips för pappa!

2012-04-24 @ 21:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0