7år & 20år!

Isöndags var jag & brorsan på 7års kalas, tänk att skruttungen blivit så stor :o hon var ju just såhär liten; 



Vi blev bjudna på bullar & tittade på en mysig barnfilm om tomtar & troll, riktigt gammaldags hederligt! :) Skruttungen hade nämligen lite stegring stackarn så hon var väldigt lugn som omväxling :p 

Därefter åkte vi & handla lite, bl.a. runebergsbakelser eftersom det var runebergsdagen den 5.2, tacksam att jag inte föddes den dagen som jag var beräknad eftersom bakelserna INTE är goda, hujj, hur hade vi lyckats glömma det?! Hur som helst så lekte sen pappa & jag bildoktorer, mest pappa och han lyckades fixa både bälte & baklucka, sweet! Sen skulle ha lära mig valla skidor, han påstod att han gjorde det snabbt men nog höll vi allt på i dryga ½h och då var det ändå inte klart :o Jessus! 

Vid halv 6 åkte vi sen in till stan och till restaurangen " Texas Long horn" som är ett ganska nytt steakhouse som vi ej testat innan och det har vi verkligen missat ! Åt 3-rätters, sallad till förrätt, New York ryggbiff och sen avslutningsvis "Granny smith apple pie" med vaniljglass till efterätt! Supergott & en riktigt mysig middag med mamma, pappa och brorsan :) Så det blev min 20års middag! 

Avslutade sedan kvällen med att ha filmmys med brorsan, det råkade sig så att han hade samma film som jag & Törna såg tidigare, men som vi somna till såå nu fick jag se hela :) Bra var den, synd att jag inte kommer ihåg vad den heter :p 


6.2-12, Hanna 20år! :D

Idag är det alltså min 20års dag, känns lite otroligt faktiskt, att jag är 20år nu :p haha kommer nog ta ett tag att lära mig säga det :D 

Startade iaf dagen med att bli väckt av underbar födelsedagssång av den eminenta triokören (mamma,pappa, brorsan) :) Fick pengar, skidhandskar & en superfin adidas-sportklocka! :)

Fick sedan äta frukost själv då de andra hade bråttom iväg men det var rätt skönt :) Åkte sen till dagens första stopp; Träningsverket! 

Fick börja med att värma upp, blev 6-7min på löpbandet innan det var dags för TESTET! Började med idioten, fortsatte med skridskohopp, enbenshopp, idioten med backning innan vi HELT konstatera att mitt knä är SUPERDUPERSJUKTUNDERBART STABILT! :DDDDD Fick sedan köra lite styrka medan hon skrev ner övningar såå nu är det styrkeprogrammet 2ggr/vecka + 3ggr/veckan upptrappningsprogram som består av idioten, olika hoppövningar och sånt! 2 veckor! Sen får jag testa spela :DD Aaaah, helt otroligt ! Efter avklarat träningspass åkte jag & handlade lite, bl.a. gröt till skrutthilma som inte vill äta mat :p därefter vidare till faster som bjöd på lunch! :D 

Sen gjorde jag lite ärenden på stan innan det var dags för prev där jag möttes av en superduper trevlig kvinna som var helt lyrisk glad över att jag fyllde år idag :D haha fortsatte sen till apoteket innan det var dags för ett besök hos min frisör Emma! Vilket var väldigt välbehövligt :D Lät henne få fria händer så det slitna togs bort, håret klipptes upp & toppades! Mycket nöjd :) 

Hann sedan träffa världens bästa Jennifer en stund :D Tog oss nöjet att dra till Alko nu när jag får handla vad jag vill ;) Men där satt minsann en surkärring, men fick ett grymtande grattis iaf! håhå, vissa människor alltså. Därefter var det dags för att dra till båten, trodde att jag skulle få dötrist då jag vid första anblicken bara såg pensionärer meen sen kom Julia! :D Kul med sällskap! 

Väl tillbaka på skolan, efter att ha missat ena vajerfärjan med 5sek typ såå blev jag bjuden på tårta av mina finisar! Fick även små presenter! Har hur gulliga vänner som helst! :D 

Summa sumarum har jag haft en toppen födelsedag, hur många sms som helst & miljontals grattisar på fb! :) Nu är det dags för sängen, imorgon är det skola som gäller! 

Peace out, bjuder på en bild;


Då 19, nu 20! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0