Happy days!

Efter förra inlägget då jag hade en bra morgon som ledde till en dålig kväll så har nu skolan satt igång igen och det med bra dagar !

Igår, onsdag så hade vi först föreläsning med Kalle. Gick igenom grundligt kring årsmöte, föredragningslista osv ! Jag kan det mesta vid det här laget, efter ca 2-3år i 3 styrelser men det är himla intressant ändå & lite nytt lär jag mig nog :) 

Efter lunchen var det dags att dra till gurraberra badet för att hålla i andra simskolepasset för de vuxna ! Men det är väldigt varierande ålder, då de yngsta går "invandrarlinje" på gymnasie och de äldre är uppåt 50-60. Vissa har aldrig simmat tidigare, medan andra har kan simma och vill lära sig dyka, livräddning och annat. MEN, det är superkul, verkligen ! De ger så mycket tillbaka, de är såå tacksamma människor! :) 

Denna gången jobbade jag mycket med 2 rätt unga tjejer och även en äldre dam från Afganistan som hade en sån simburka!?! på sig :) 

Typ en sån här;


Jag skulle tycka att det var rätt jobbigt & simma i en sån, men krutgumman fixade det ! :) Däremot kunde hon inte simma när killarna, hmm knepigt det här med kultur & religon men det gick bra ändå :)

Efter simskolan bubblade vi lite i poolen och sen hem och käka middag. Vid halv 6 styrde vi sedan kosan in mot stan & Annexet för att se Gavin de Graw ! Och vilken kille, shit alltså ! Helt underbar ! :)


Någons bild, kanske lägger in egna om nån dag :)

Killen var hur som grym & jag hade en sjukt trevlig kväll med Strömmen, Snabben, Aron, Niclas & Tove :)
Kom hem vid tolv, lagom trötta men såå värt det ! :)

Torsdag

Kom hem sent på onsdagen men ingen rast & ro här inte. 08.50 stod det spinningredovisning på schemat! Jag var pigg, jag var pepp & jävlar anamma jag skulle bli instruktör idag ! Och det gick, hur bra som helst ! :D PP (vår bedömare) var toknöjd ! Bra snack, bra låtar, bra tema, bra utstrålning ! :D Åh, helt underbar !

Så numera är jag; dotter, lillasyster, storasyster, moster, student, ib-ledare, bamsegympaledare, trampettledare & spinninginstruktör ! :D Awesome! 

Därefter gick jag på rosa moln och hann inte med mycket vettigt på studietiden alls :p På lunchen hade vi ett halvt onödigt möte, åååh dessa personer som ej bryr sig. Efter lunchen hade vi sen första handbollspasset & tamtadam jag kunde vara med till 95%! Hoppade bara över sista minutrarna som vi skulle spela, då risken för hoppa och snedvridning är stor. Men ååh, härligt att få vara med :D Avslutade sedan med massage; bröst, nacke & öron stod på schemat ! Mycket skönt :) 

Efter middagen, som faktiskt var riktigt god idag! Så läste jag svenska med Yui och jaa, tanken att bli lärare slog mig :) För jag tyckte faktiskt att det var riktigt kul! :D Var helt övertygad om det var helt rätt i flera timmar, googlade om det när jag kom hem och allt meen sen kom tveksamheten tillbaka, igen,... håhå, har iaf 1 månad på mig innan ansökan ska vara inne för nästa höst ! (inte för att jag kommer plugga meen hade ju vart najs att ha platsen färdig ;))

Hur som helst så drog jag mig sen till gymmet, gick helt okej bra med tanke på att det var länge sen sist, har haft så sjuukt mycket annat roligt för mig :)) Men tror nog spinningen gett mycket också! 

Sen drog vi iväg och handla en sväng och nu sitter jag här och äter joggis med blåbär/banan & frön. Det går segt. Men just ja, pratade med bror & far i telefon också, länge sen sist så det var trevligt ! Ringde framför allt pga att jag fått röda konstiga utslag på ett par ställen på benen ;S liknar allergisk reaktion men vettefan vad det kan bero på alltså. Pappa trodde iaf inte det var nån fara (Y) :) 

Imorgon är det redan fredag, shit ! På schemat står beteende och fysiologi! Därefter ttf (klasstimme) och efter skolan tänkte vi dra och skida om det är bra väder för det! Dvs inte för kallt och inte snöstorm. Får hålla tummarna ! Annars blir det nog ett pass på gymmet. Men ska kickstarta morgonen med en spinningpass såå nu är det allt dags att stänga ner & tuttisova ! 

Men idag var en happy dag ! 
// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0