"Ingen är för liten för att göra en insats"

Det har varit tyst ett par dagar, har haft bättre dagar sen min nergång i onsdags. I torsdags började dagen med SPM, våra broschyrer/foldrar om sportlovet var äntligen klara ! Sköönt ! Så räknade ihop antal som vi ska ta med till våra skolor. Men vi har valt att dela upp skolorna och då blev det så att jag, Tove & Törna bara ska besöka en plutteskola med ca 60 elever ! :D hihi fint det ! :) Satt även och försökte oss på att få ihop transporten. Ett jäkla meck det alltså,... 

Till lunch fick vi ärtsoppa & plättar, vilket i vanlig ordning blev sallad & plättar för min del. Vi hade kårmöte och fick äntligen lite creds för arbete jag la ner på lilla elevträffen. Diskuterade framtiden och vad vi vill göra med våra pengar osv :) Ska även byta ordförande om 2 veckor ! Så åker Alex ner som vice och Cissie blir ordförande ! Bra det, då blir det mer framförhållning ! :D 

Sedan var det dags för skridskoåkning så jag skjussa dit mina vänner & fick sedan lov att åka in och rösta ! Har nu gjort mitt, nu får vi se vad resten av befolkningen tycker. Är iaf nöjd över att båda gubbarna tycker att finskan är viktig ! :) och kan prata svenska med ! Kom sedan lagom tillbaks till rinken för att hämta hem folket. Var en snabbis & handla och sen 17.00 hade vi bestämt spinningträff ! Min gamla spinninggrupp är nu glömd pga dålig närvaro, en hjärnskakning och brist på intresse såå nu är det jag, Mickan & Yui som kör ! Blir nog asbra ! :D Satt där i 1h 45min och fixade med nya låtar osv ! Blir asbra ! :D 

Därefter körde jag lite gym. Men var trött i benen samt osäker på låret såå blev kondisträning! 5cross + 2cykel x2 i hög hastigthet ! Sen löpbandet i 40min! växlade 5min gå, 5 jogga och ökade hastigheten med 0,5 efter varje. Såå skönt ! Och benen & knät svarade bra ! Inga problem alltså ! :D Avslutade sedan kvällen med att titta på när gänget spela volley, innan jag kom på att jag ej ätit middag än. Uuups, men så kan det gå ! :) blev en sen middag framför biggest looser ! Efter en grym träningskväll! :) 

Fredagen inledde vi på bästa sätt, 45min spinning med Ida ! Steg upp både för att det är skönt att morgonträna men även med en baktanke om att få lite extra tips till spinningpasset ! 

Sedan hade vi föreläsning med Kalle hela dagen om föreninskunskap ! Super intressant ! Började med att redovisa alla våra föreningar & vår lockade mycket folk ;) Sedan hade vi ett "fejkat" styrelsemöte och mycket intressanta diskussioner ! :) Avslutningsvis visade han upp en overall som svenska gymnastikförbundet hade förra året när de var utomlands. De hade nu ett gäng över och vi har nu möjligheten att köpa dem billigt ! Det står visserligen SWEDEN med stora bokstäver men en grym löpjacka för 100kr säger jag inte nej till ! :D 


Här syns byxorna & t-shirten, byxorna ska jag nog ha meen t-shirten skippar jag nog. Om det inte är så att jag får en ändå eftersom jag antog mig att ta upp beställningarna :) Nice med billig löparjacka hur som ! Ska såå börja springa ute så fort jag får & snön försvunnit ! meen först hoppas jag på många skidturer ! :D 

Efter skolan sen ringde jag runt till en massa tränare/ledare för knattelag som vi ska besöka och informera om sportlovet. De visade sig att de flesta som stod som kontaktpersoner inte skulle träna sina lag ihelgen, håhå men vi fick komma o hälsa på alla slutligen iaf :) 

Därefter drog vi på oss skidorna, jag , Törna & Niclas för att åka lite ! Och ååh va roligt det var ! Drog dock ut lite sent då det började skymma snabbt meen 10varv runt idrottsplatsen blev det för mig ! De andra tyckte det var trååkigt att bara åka runtrunt så de stod mest och prata. Meen 10varv gav mig några km iaf. Ska åka till riktigt spår nästa vecka förhoppningsvis ! :) 

Sen åkte vi & handla mat samt köpte hem middag. Resterande av kvällen spenderade jag hos törna, planerade hinderbana & såg på film, vilket resulterade i att jag somnade och sov hos henne. Såå kan det gå ;D 

Idag har det varit en fullspäckad dag, men det berättar jag nog om imorrn, detta blir hur långt som helst ändå ! 

Just ja, orden i rubriken sa Kofi Annan imorse (läs i lördagsmorse) under en intervju. Mycket kloka ord !

Nattinatti ! 

// Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0