My life is a rollercoaster!

Ja de 2 senaste dagarna har minst sagt varit omtumlande. I onsdags inledde vi dagen med drama i nya "grupp 3" Istället för att ha 1 klass och en paralellklass så går jag nu i 1 klass som är uppdelad i A & B ( de ursprungliga klasserna) men även ibland i grupp 1,2,3. Håhå men fick helt okej grupp 3 även fast jag gärna bytt dit Törna och kastat ut en annan! Menmen, man kan inte få allt. 

Tillbaka till dramat så hade vi en mysig stund där vi alla skulle skriva något som ingen i gruppen visst om sig själv på en lapp. Sedan lästes lapparna upp och man skrev ner man trodde vem som hade gjort/varit med om det. Slutligen gissade vi sedan och folk har då gjort otroligt konstiga grejjer :p 

En i klassen hade pissat i en husvagn, en annan lyckats bryta benet på inte en utan två motspelare när denne spelat fotboll (vid 2 olika tillfällen och inte med mening bör tilläggas) Ja jessus, en annan har varit mobbare och en tredje skriver dikter :) Jag själv skrev att jag tagit guld i FSSM, finlandssvenskaskyttemästerskapen i löpskytte ! 2003 var det, jisses snart 10år sen ! :o DÅ hade jag kondis ! 

Därefter hade vi massage och jag fick helkroppsmassage av Rebecca, sjukt skönt ! På lunchen kom sen en nergång i min berg- och dalbana. Vi hade elevkårsmöte och insåg att INGEN gjort nått och att allt var oplanerat och kaos inför helgens "Lilla elevträffen" (ett evenemang där förra årets elever kommer tillbaka, berättar hur de gått för dem och blir underhållna av oss) 

Lagom kul också att vi var 2 av 8 på plats, resten sjuka eller borta. Visst, man kan inte rå för att man är sjuk men FRAMFÖRHÅLLNING mina vänner! Detta borde planerats länge sen ! åååååh, hatar när det inte händer nått när man låter någon annan ta ansvar ! 

Sååå lagom munter var jag efter det meen med stöd av mina fina underbara vänner som lovade hjälpa mig planera aktivieter för 3-4h så blev det lite bättre. TUSEN TACK BRUDAR! <3 

Eftermiddagen spenderade vi sedan med att jobba med sportlovet och planera lördagen. På kvällen gick vi till spinningssalen och körde igenom låtar som vi skulle redovisa till spinningen, tog visst fel på dag. Därefter körde jag gym & det gick kanonbra ! Det gick sjukt , jävla awesome bra ! Klarade hur mycket och gaaah super ! :D Så där åkte jag upp igen. 

Idag är det torsdag, inledde dagen med SPM (Sportsmanagement) som idagsläget innebär sportlovsplanering. Vi sammanställde transportlistorna, gick runt och kollade hur många kylar, frysar & ugnar vi har till vårt förfogande och mycket annat. 

Därefter hade jag dagens första möte, kring sportlovet närmare bestämt 24h lägret där vi berättade hur vi tänkt med olika ansvarspersoner osv. Sen hade vi studietid och jag ägnade den åt att söka upp innebandyföreningar på Värmdö som vi ska informera om våra träningar vi har på sportlovet, mejlade dem osv. Fick sedan vara med och bestämma att vi har påsklov även skärtorsdagen ! Så det blir lång helg + en hel vecka ! :D Sugen på både utomlands och London för att träffa Julia, hmm. 

På lunchen hade jag möte nr 2, innebandy. Gick bra, vi redogörde vad som kommer att komma, och så bestämde vi träningstider, dagar osv. Givande !

Hoppade sedan på möte nr 3 , Lilla elevträffen. Fick knapp respons för att JAG tack vare mina vänner funnit orken att planera nått, tack för den,... 

Därefter hade vi , jag och Törna kort möte med Ulla om det vi kollade upp tidigare på dagen, antal ugnar osv som vi kommer ha tillgång till. Fick sedan skynda mig till spinnigen och hamna i en bra grupp med Cissie, Tove och Boris ! Alla var superduktiga och själv tyckte jag nog det gick bra :)) Kul var det också ! 

Men sen, skulle vi snacka lite och så fick vi reda på vilka grupper vi ska sätta ihop passen med, alltså hela 55min. Där kom en ny dal, kul att han gör vissa grupper där alla individer är "drivande personer" som verkligen jobbar och andra hamnar i grupper där man typ får göra allt själv,. Som om inte det räckte fick vi även reda på att vår lärare som vi går denna kurs med är BORTREST när vi ska redovisa, hur seriöst känns det då?! Och pricken över iet kom när man säger en kommentar och blir "nerhuggen" direkt. Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul! Därefter hade vi massage och den timmen gick inge vidare pga spinningens avslut, kul jag som gillar massage,.... 

Detta resulterade i att jag gick hem och bara ville ligga under täcket hela kvällen meen fick orka och ta mig till middagen och sen även upp till hallen för att hålla i innebandyträningen tsm med de andra ledarna. Kul även där att jag och Granen får ta allt fast vi sagt att vi vill vara passiva och de övriga som jättejättegärna ville göra detta inte tar ansvar allls,.... Meen innebandy är innebandy och jag älskar´t ! Blev faktiskt på bättre humör, mycket tack vare granen ! Han är bra han :) 

Gick sedan till gymmet och hade en askul stund med grabbarna ! Körde halva styrkan och sprang sen första intervallpasset ! Mycket skööönt ! Nu ligger jag i sängen och ska strax sova! Imorgon vet jag ej om jag kör nån morgonträning eller ej, ställer klockan och så avgör jag då. 

Ett avsnitt house blir det nu innan jag får sovsällskap av John Blund ! Imorgon hoppas jag på 0- dalar, annars kommer denna berg-och dalbana att gå sönder. 

Peace out & creds till alla som orka läsa !

// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0