Tillbaka i verkligheten!

Och har äntligen fått internet påfyllt (Tack törna!) Har nu avklarat 1 vecka iskolan och vi har hunnit med endel ! :) 

I måndags jobbade vi på Gustavsbergsbadet, samma badhus som vi hade simskola i förra hösten. Vi fick göra allt från städa, vara badvakter, stå i kassan, diska etcetc. Helt okej annorlunda första skoldag ! Däremellan klämde vi in skridskoåkning och ett kort spinningspass också! :) Var på badet 8h och landade helt slut i säng vid 9 , halv 10 !


Tisdagen , första riktiga dagen! Startade dagen med idrott med Rauno (en av 3 lärare som vi har mest)! Vi hade stationsidrott, en plan volleyboll, en styrka & en innebandy ! Körde mest styrka men 1 eller 2 5-minuters pass innebandy slank också in! Och det gick hur bra som helst ! Även fast jag körde gå-innebandy mest ;) Men jag kunde vara med på en hel idrottslektion igen ! UNDERBART ! :D 

Därefter hade vi fysiologi och pratade kring människans underligheter! Följt av pulslektion där vi fick testa pulsen gåendes, gåendes med armar & jogg ! Och tamtadam jag kunde jogga utan problem ! Visserligen bara 6min meen det är bättre än inget :D Pulsen var helt ok med tanke på att förkylningen sitter kvar! Fick sedan sluta tidigare eftersom våran kära klassfröken PP var sjuk, tråkigt för honom men härligt med kort dag för oss ! :D Gick & hämtade en hel hög med post, däribland presidentvalsröstningskort & min ZIPERALL !:D 


Och jag älskar den ! :D 

Så spenderade eftermiddagen i denna och tittade på HOUSE-avsnitt ! Hur mysigt som helst ! :) Efter middagen blev det sen gym, ett styrkepass! Kändes bra att köra trots förkylningen! Den är tillbaka på "irriterande varför får jag ej bli helt frisk" stadiet igen nu! Avslutade sedan kvällen med att hjälpa personalgruppen med deras jobbiga arbete, att sätta ihop arbetsschema !

Onsdagen startade jag med intervaller på crosstrainern ! Så skönt att träna på morgonen bara man kommer sig upp :) Idag var alla på plats iskolan igen (halva jobba på badet måndag, resten tisdag) och vi hade friluftsteori kring skidor & stavar, pjäxor & vallning ! Mycket intressant och givande ! :) Vill att det ska bli snö NU så att vi kan få åka ! 

Hade även sista dramalektionen helklass innan grupperna görs om, lite trisst men samtidigt bra att de gör en förändring då detta inte fungerar. Min klass har fungerat bra, det är paralellklassen som haft problem, därav sammanslagning & ny gruppindelning! Vi pratade mycket om min klasskompis Cissies skada och så fick alla berätta om en "bild" en speciell händelse som de kom ihåg från jullovet. Jag valde julgodisbakandet hos min syster med alla syskon! Hur mysigt & kul som helst :) 

Eftermiddagen spenderades sedan åt sportlovsfixande och sedan en sväng till Hemmesta eftersom min kära goa vänner ej fått sina skridskor slipade under lovet. Kvällen förgyllde jag med gym ! Fick t.o.m. med min vän Törna, och det händer inte alltför ofta ;) Sedan sov den tösen hos mig eftersom en som hon bor med fått magsjuka :S Så vi hade en mysig pratstund , skavfötters innan vi fick besök av John blund !

Torsdag startade vi med sportlovsplanering! Känns som att det mesta är under kontroll, vi har fått arbetsschema som den duktiga personalgruppen fixat till , så nu kan min grupp fixa transportsceham, men det är då ingen lätt uppgift men det ska vi fixa under nästa vecka ! Sedan hade vi studietid men jag hjälpte till med foldern om sportlovet och vips var det lunch ! 

Därefter stod 2 x 80min spinning på schemat ! Första passet analyserade vi varandra för att hjälpa varann att få bättre teknik! Jag fick bra beröm, behöver dock öva upp coren lite så att jag blir helt still! Andra passet körde vi ett riktigt spinningpass med en tjej från HC. Har kommit fram till att spinning är rätt kul ändå, nu när man vet mer om teknik och sånt och bra är det för vi ska ha många pass framöver och slutligen bli instruktörer ! :D 

Hann duscha snabbt innan middagen & fick sedan köra ett halvt styrkepass för att hinna med "Blackminton" som är speedminton (googla) men i mörkret ! Ascoolt och en aktivitet vi ska göra på sportlovet och jag jobbar med det på fredagen ! Blir nog asbra ! :D 

Därefter körde jag korta intervallpasset innan jag tog natt ! (: 

Det ledde till att jag idag fredag var tung och trött i benen efter spinning, styrka & intervaller och skippade morgonens spinning, kanske tar igen det på tisdag då Ida bestämt att köra 2morgonpass i veckan ! Idag stod massage på schemat HELA förmiddagen fram till lunch ! Första timmen fick jag massage först av Rebecca & sen av Jimmy! Alltså helt sjukt skönt ! Har verkligen saknat massage lektionerna ! Grymt skönt! Efter fikat fick jag sadla om till massör istället och första gången prova på att massera rumpa, vader & baklår ! Gick överförväntan, gällde bara att vara professionell och inte tänka på vad man eg höll på med :p haha 

Efter lunch hade vi klasstimme och vi fick en massa information ! Allt från nya gruppindelningarna till vårterminsplanering och lite allt möjligt däremellan ! Avslutade med att ta en klassbild till sportlovsfoldern, hoppas den blev bra ! :) 

Bestämde sen att köra ett kort gympass som dock blev ännu kortare då jag kände av en smärta i låret. Kanske en sträckning, kanske bara lite överbelastning. Valde iaf att avbryta och gå hem. Åkte sen och handla inför helgen! 

Ikväll åt vi middag ett gäng tillsammans i hus 3 och sedan hade vi filmmys upp i aulan med tjockmattor att ligga på & filmen på storbildsskärm ! Det var bättre än bio ! Hur mysigt som helst :) Såg "The Dukes of Hazzard" & "Easy A" Båda bra filmer :) 

Nu är klockan tio i 12 och jag borde gå till sängs. Har förresten nu äntligen kommit in på min svenska internetbank nu efter många tappra försök ! :D Så nu kan jag äntligen betala sista delen av höstens hyra och slippa ha det hängandes över mig ! Hatar att va skyldig folk pengar , skönt att nu äntligen få det att fungera ! Nu ska jag bara lyckas överföra pengar från åländska till svenska bara ! Men det borde lösa sig :) 

Imorgon börjar innebandyskolan för terminen igen, är inte så pepp & har ingen planering. Menmen, blir nog bra bara vi kommer dit ! Sedan ska jag ta mig in till stan & ambassaden för att förtidsrösta i presidentvalet ! :D Kom på , men hjälp av en hint på fb att det ju är fullt möjligt att göra det ! Så då slipper jag åka hem den 22a och kan således vara med på "lilla elevträffen"  fullt ut samt spara pengar ! Låter bra i mina öron ! :) 

Har haft en intensiv , men bra första vecka ! Nu hoppas jag det rullar på i samma takt ! 

God natt ! 

// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0