You and me against the world

Min lördag startade otroligt tidigt, 07.40 ringde telefonen och jag vaknade upp hos Törna, så kan det gå :) Men hon har 2 sängar och de är 4 gånger så sköna som min. Masade mig hem vid 8 för att packa väskan, äta frukost och göra mig i ordning helt enkelt. Vid halv 10 kom Rebecca och dagens första destination var Hemmesta sporthall för att informera först 05orna och sedan 04orna om sportlovsträningarna. Söta tjejer minsann :) 

Därefter åkte vi på jobb, det visade sig att vår chef var sjuk och inte gjorde junisarna allt de skulle meen det blev en bra dag på ib-skolan iaf :) Dagens lek var banankull & barnen tycker den är kul! Själv tröttnar man efter att ha kört samma 15gånger,... Hur som helst så är våra knattar underbara, de ger så mycket tillbaka :) Fick idag höra att jag var den snällaste ledaren, aaw man smälter lite vill jag lova ! 

När arbetsdagen var slut fick vi sedan av höra av vår chef som orkat ta sig till hallen, men ynklig var han orsaken till varför en ledare slutat. Cancer var svaret, CANCER ! En 20årig, snart 21årig kille ! HAllåååå, jag fyller snart 20!??!?!? Detta är INTE rättvist! Jag vet inte hur det går, men killen är iaf positiv. Men ändå, det är inte rättvist nånstans ! Och jag, jag vet inte hur jag ska betee mig. Har inte träffat honom personligen sen jag fick nyheten i lördags men vad säger man liksom?! "Hej, hoppas det löser sig,." Nej skulle inte tro det. Kan inte göra annat än att hoppashoppashoppas han blir frisk snart ! 

Fick dock tränga bort tanken för att kunna njuta av kvällen. Träffade upp mina vänner i Nacka efter att ha köpt blommor till Steff och åkte för att äta middag. Hittade ett mysigt steakhouse på Söder! Supergo mat ! Därefter styrde vi kosan mot Hammarbysjöstad och Kulturama för att se min vänn Steffs klass musikal! :D Musikalen var super & alla sjöng otroligt fint ! :)

Det blev en superkul dag & mysig kväll, bortsett från nyheten givetvis... 

Däckade sedan i sängen framför filmen jag tänkte se ;) 

Söndag:

Idag steg jag även upp tidigare än vanligt, 09.15 närmare bestämt. Detta för att hinna duscha & fixa innan det blev dags för att åka till Hemmesta sporthall igen för att denna gången informera pojkar, födda 03. Det gick bra & sen hade vi mycket tid att döda, Strömstad och jag. Så vi åkte på sightseeing, för att se vart man kommer om man svänger höger istället för vänster vid Hemmesta vägskäl. Och vi insåg att det bodde en massa människor där, samt att det tydligen fanns en krog längst ute, men som givetvis var stängd för vintern. 

Därefter var det tillbaks till hallen och informera 04. Hann sedan med lite tårta hos Snabben innan Ekvallen blev vår destination. Strömstad hade förväxlat tiden så vi fick stressigt men det blev bra ändå! Jag körde uppvärmning för alla medan Tove & Strömmen fixade klart ! 

Vi valde idag att dela upp dem i 3 grupper, istället för 2 som förra gången och på förslag av mig la vi till en lek station så att barnen var 20min badminton, 20min tennis & 20lek. Leken improviserade jag och det blev askul ! Hade minst lika roligt själv :D Fick även själv vara med och springa ! Tjoohooo! :))

Väl hemma styrdes kvällens planer upp, skönt att ha vänner som fixar det ;) Fick även veta en annan nyhet innan jobbet. Nämligen att en kille hemma på holmen tagit sitt liv. Ingen som jag stått nära men ändå fruktansvärt hemskt. Varför en massa hemska nyheter nu?!?! :( 

Planen blev att gymma först meeen hamnade hos Törna och så hann Adam som var på gymmet gå och låst blev det. Detta vände jag dock om till något positivt och for ut och jogga istället.  Japp, jag joggade ! I hela 25min! :O Minns inte när det senast hände ! Och det var såå skööönt ! Hade månen som sällskap, det knastrade av snön under skorna , benen var lätta och sommarmusik ur ipoden. Ljuvligt ! Hoppashoppashoppas på bra besked nästa måndag ! Isf ska här joggas rejält :D 

Därefter blev det en snabb dusch & sen iväg och handla med Niclas, Becca & Brookelle :) Fick sen med oss Mickan hem som kom med bussen! :) 

Vi handla middag och det blev hamburgare & fruktsallad till efterrätt ! Supergott och trevligt sällskap :)) Verkligen kul att laga mat tillsammans :) Blev sen i ghettot resten av kvällen och missade tyvärr kladdkakan mina vänner åt i en annan stuga. Men så kan det gå ibland, man kan inte vara överallt ! :)

Nu pratar jag med min kära vän och kollega som fått cancer. Han verkar må bra med tanke på omständigheter och jag tror mig ha fått honom att skratta :) 

Imorgon är det måndag, vi har eg studiedag meen vi ska ut och informera om sportlovet på skolorna. Eller jag har iaf bara 1 skola, och det är halv 1 :) Sköönt att få sova lite ! I lördags steg jag upp 8, igår runt 9 och imorgon 10 är planen. Lugn nertrappning :D På tisdag är vi helt lediga eftersom vi styrde alla skolor till imorrn (y) Då ska jag förbanna sova ;)

Efter skolan så styr vi kosan mot Uppsala & Lager 157 (http://www.lager157.com/) & hoppas på att hitta nått fint ! :) 

Nu sova, nattinatti! 

// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0