En röd rygg & skojja aldrig om ambulanser,...

Jag är bra på mycket, men inte på att vara en aktiv bloggare, obviously! 

Men egentligen har det en naturlig förklaring, sist jag skrev så var jag påväg till Sportkidz och nu är det helg! 

Sportkidz alltså, var som sagt inte så pepp men varför då?! Det var ju sjuuuuukt kul! :D En fantastisk vecka blev det! Fina barn, bra ledare & idrottidrottidrott! Har var heeelt slut varje kväll, det tar på att stiga upp 06.15, jobba 8-16 för att sedan komma hem och leka med Casper & Hilma! :)) Men riktigt kul som sagt! :) 

Kom hem itorsdags kväll, det gick bra och jag hann i god tid till hamnen trots alla köer,. 30 på motorvägen... Lämnade bilen på hamnparkeringen och apparaten accepterade mitt kort (Y) Båten var som väntat fullspockad av folk, mest barnfamiljer men även annat folk som skulle till Åland och fira midsommar! Och vem kan klandra dom, midsommar ska firas på Åland! Punkt. 

Började mitt firande med att handla det sista med mamma; jordgubbar & glass! För att sedan chilla med Sara iväntan på skjuss ut till Lemland! Väl på plats inledde vi firandet med att ställa iordning bord & stolar, plocka blommor och fixa kransar, och soooola! Får ojojoj vilken toppen väder vi fick! Helt fantastiskt! Folket droppade in efter hand och vi grillade, spelade kubb, åt dubbla efterätter, dansade och skrattade natten lång! Det blev ingen repris från förra året (satt uppe heeeela natten & pratade om ALLT) då ingen av mina kumpaner var närvarande hela kvällen! Utan vid halv 3,3 nånting gick vi och la oss. 

Imorse fick vi lyxig frukost i form av varma mackor & jordgubbar med glass! Mumma! Väl inne istan sen duschade jag hos bror min och gick sedan och chillade hos Jennifer i väntan på skjuss hem. 

Och just ja, vi hade såå fint väder så har jag lyckats bränna mig, massor,.. Min rygg svider trots otaliga insmörjningar med after sun :S Det är riktigt jobbigt och inte alls passande, är det inte bättre imorrn så tar jag mig nog ett isbad eller liknande,...

Förresten, jag har dessutom lärt mig att ALDRIG ALDRIG skojja om vart en ambulans är påväg,... det var nämligen såhär,. min vän Johan som var med och firade midsommar jobbar på räddningsverket och hade jour. Detta innebär att han har en telefon på sig och får alla utryckningslarm trots att han tillhör någon av de 3 första ambulanserna. Hur som helst,. Han fick larm om att ambulans 1 blev skickad till Vårdö. Eftersom min mamma & pappa var på stugan (på vårdö) med sina vänner skämtade vi om att det nog var nån som snubblat eller liknande,. Tänkte inte mer på det sen,.. Idag när pappa hämtade mig fick jag höra, ambulansen som skickades till Vårdö hade åkt till vår stuga. Lyckligtvis har historien ett lyckligt slut och m & p:s vän mår bara bra, men otäckt är det. Och jag kommer aldrig skämta om vart en ambulans är påväg igen,... 

Ikväll har jag förövrigt chillat järnet, var tänkt att dra in till stan för gänget är hos Göran och spelar spel & kollar fotboll men jag är trött, öm pga att jag bränt mig och chockad över ambulanshistorien så jag har spelat spel med familjen, planerat födelsedagsfesten, tvättat och kolla på Dharma & Greg istället! 

Imorrn ska jag chilla och packa inför en ny veckas sportkidz! :))

God natt!

// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0