Nu vågar jag!

Jag har inte velat, orkat, klarat av att skriva ut domen. Inte ens på facebook. 

Jag ville inte berätta innan jag visste att jag skulle klara av att besvara kommentarerna, medkänsligheten och allt annat som kommer. 

Men nu, nu har jag varit arg, förbannad rent ut sagt. Fick lov av ortopeden att vara det i 2 dagar! (^^) Och jag har varit ledsen. När jag kom ut från rummet kunde jag inte prata med Sara, jag klarade inte av att säga ett ord. Jo ett ord fick jag ur mig, sen. Jag ville nämligen klara av att betala och gå därifrån innan det brast. 

Så nu är jag klar, jag har varit förbannad & ledsen. Nu är det framåt som gäller! Och visst har strategin hjälpt mig. Nu klarar jag av att berätta domen utan att känna vare sig känna mig sorgsen eller arg. 

Jag säger det nästan lika lätt som allt annat. Jag har visserligen redan fått berätta det minst 100gånger, de närmsta i mitt liv som frågat, mina klasskamrater, andra i skolan, ungdomarna på Klippan, och efter jag har publicerat det här kommer jag även att berätta för mina lagkamrater och tränare. För det kommer vara det värsta. För jag ville verkligen så gärna vara endel av laget iår, jag ville verkligen det. 

För att citera min ortoped: " du har spelat klart för den här säsongen", men jag ska se till att du är tillbaka till nästa. 



Det här är ett knä, så ser inte mitt ut längre. Mitt främre (antar jag att det är, han sa ej) korsband sitter inte längre fast. Det har gått av och måste repareras. Det gör man med operation och inklusive rehab lär det ta 8-9 månader. Sakligt och kort. Jag vet att jag kommer bli återställd, det vet jag. Och jag vet att vägen dit kommer inte alltid att vara lätt. Jag kommer hinna bli förbanna igen, jag kommer hinna gråta. 

Jag kommer missa match efter match efter match. Och jag har tårar i ögonen när jag nu skriver detta. 

Nästa steg är ett samtal från en OP-syrra, sen ska jag dit och prata med samma och sen är det operation. Därefter väntar rehab. Och otal antal timmar på gymmet. 

Jag vet, och nu vet ni också. 

Tack & god natt. 

Kommentarer
Postat av: Åse

Du fixar etta Hanna - vi kör tufft på gymet efter op!!!
Hälsar Åse fys

Svar: Tack Åse! Det ser jag fram emot! Skulle bara vilja få ett op-datum nu så att jag kan börja se framåt och inte bara gå och vänta.
Glassflickan

2012-10-25 @ 06:39:33
Postat av: Julia Lindström

Styrke-kramar! <3

Svar: Tack vännen! <3
Glassflickan

2012-10-25 @ 07:19:04
URL: http://lulibell.blogg.se
Postat av: Åse Raske

Är allt klart med försäkringen? Om det är det så kan du ringa Medimar och be dem ge datum så fort som möjligt! Trist att vänta - jag vet!!! Vi ses snart!!!

Svar: Nej, fick först idag reda på att de inte kommer att betala ut en cent för något som har med min skada att göra. Så nu har jag det att ta ställning till.
Glassflickan

2012-10-28 @ 18:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0