Maj & en sjukt bra nyhet!

Och helt plötsligt var april förbi, praktiken påbörjad, valborg avklarad och det innebär alltså att vi är inne i maj månad nu! Jisses, men snart sommar! Och jag lääängtar! :D 

Sen sist har jag alltså hunnit med att besöka Maxinge, 2 gånger t.o.m.! Och jag gillar det, har ej provat något av matställena men det är en bra mix av butiker :) Skulle dock varit super med Subway! haha :D Har dock inte vågat gå in själv ännu, försöker vara förnuftig o spara pengar nämligen och dåå är det inte så lyckat att H & M, sportia och KappAhl har massa finfint som jag än så länge bara tittat på! Ehm :D 
 
Praktiken då, den rullar på :) Känner redan att jag hittar det mesta, kan rutinerna etc :) Och rätt så roligt är det med, iaf när vi har gäster :D att det inte är 100% soligt vårväder gör ju att folk inte kommer ner till hamnen :p 
 
Och idag, efter praktiken fick jag världen bästa nyhet! Jag vet inte om jag berättat om detta meen jag skickade in en överklagan angående mitt förskringsbolags beslut om att inte betala nått angående min skada här för nån månad sen och idaaaag fick jag svar att de SKA betala ALLT! :D Så nu gäller det bara att hitta alla papper, såhär 200år efteråt.. Men det är en sjuk lättnad ! För sammanlagt har det kostat mig en hel del, men nu ska det väl ändå va sista gången!!! 

Imorgon är det 4 maj, och mitt schema är fullspäckat! Och bra är väl det, för min sambo är till Göteboorg och spelar volleyboll. Hur som helst, 14.30 ska jag stå på startlinjen till Sjöjungfruloppet. Det blir den korta rundan, och jag ska "springa" med Hulia men jag KAN vara med! Och jag tänker njuta av varje sekund! :D 

Därefter är det snabbt hem för att va på praktik 16.30, till ca 00-tiden ungefär senast för sen ska jag nattjobba på arken! Och sen soooova gott :D På söndag tar jag en tur till mamma & pappa med brorsan och sen kommer äntligen min älskade hem igen! :)))

Ikväll har jag förövrigt varit duktig och börjat kolla igenom alla högar av papper från Medimar, Fpa, försäkringsbolaget etc,. men har nog kvar att göra.. Men fick iaf ett par högar och nån låda rensad när jag väl satte igång, skönt att få kasta extra kopior och skit nu när detta äntligen snart är över! Det har varit en lång karusell men vi gav oss inte och nu ska dom betala! SÅ SJUKT SKÖNT! 

Nu ska här ätas lite kvällsmat och sen sova! Inför imorgon har jag även rensat mp3n och tagit bort all skitmusik! Bra musik gör det såå mycket lättare, speciellt eftersom vädret inte verkar vara på topp. Meeen, jag har sprungit 2 lopp i regn förut, och om det är vad som erbjuds imorrn så blir det ett 3e på listan! 
 
// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0