Kommer alltid minnas den 30 augusti 2010

Var det igår, för exakt 1år sen igår var jag på träning i Godbyhallen, första inneträningen med mitt lag och Nicke var på plats o träna oss ! Mot slutet av träningen händer det som inte får hända, när jag följer och håller ut Malin händer det som inte får hända. Malin gör en snabb sväng och jag följer, knät vrider sig. Hinner knappt reagera förrän jag ett par sekunder efteråt inte kan stödja på knät och är tvungen att sätta mig ner mitt på planen. Tankarna snurrar och jag hinner tänka många tankar. 

En stund senare sitter jag hemma i Sund och ringer gråtandes till pappa. När väl han är hemma konstaterar han bara att allt inte är som det ska vara. De följande dagarna går till besök på Medimar, vilket leder till en remiss vilket ledde till operation den 2 september. 

Nu, 1år senare. Står jag på planen och tränar med ett nytt lag , i ett nytt land men med samma klubba, samma skor och samma nöje ! Jag tog mig tillbaka efter en lång rehabtid men det var såå värt det !

"What doesn't kill you makes you stronger" Skaffar jag nån gång en tatuering, så är dessa orden i den. Jag har levt efter dom sen högstadiet, och konstaterar varje gång att det stämmer. 

Idag har jag haft drama, paddlat, sprungit, bakat kladdkaka, spelat fotboll & avslutat med att äta kladdisen ! Livet går bra nu, skolan är kul och människorna underbara ! Men , för det ska man inte ta något förgivet. Ta vara på de fina stunderna, de fina människor du har omkring dig och njut av livet. 


Bild tagen ikväll, Lillsved är bra fint :)

Over and out, 

// Hanna



Livet på Lillsved !

Ja jag vet, jag har inte gjort en enda uppdatering sen jag flyttade ! Skämmasskämmas. Men de första dagarna hade jag bara tillgång till internet via telefonen, och då funkar det inte att blogga. Har haft internet sen i söndags bara. 

Hur som helst så är min nya skola toppen ! Sjukt kul ! Första veckan var introvecka, vi har lekt massor, fått mycket information och så. Var bland annat till Vaxholms kastell och körde "fångarna på kastellet" Skitkul & mitt lag vann ! :D Har även varit runt och provspelat med ett par innebandylag. Tar det slutgiltiga beslutet imorgon tror jag. 

Har faktiskt inte mycket tid för datorsittande ändå här, är det inte skola så är det nått annat kul som händer ! Har spelat beachvolley, fotboll, innebandy , lite basket och sånt ! :D Skitkul att det alltid finns nån som vill göra nått ! 

Helgen stannade jag kvar på skolan, fredagen hade vi kortspelskväll , lördagen cykla vi till Siggesta gård och Hemmesta. 3mil fram och tillbaka, härlig motion ! Stannade på Siggesta (tänkt 4Hgård men med aktiviteter & butiker också) och spelade äventyrsgolf, vann där med ;) 

Svårt att försöka återberätta känslor men gör ett försök med lite fb-statusar som jag lyckats få iväg: 

"chillar i Spånga , spenderade fm i Norrtälje med lite shopping och em på golvet med Casper ! Får grillat till middag, mums ! Imorrn till skolan o även första träningen med nya laget. Wish me luck !"

"har avklarat dag 2 på lillsved. Info, presentation o kubbturnering. Och nu står jag o kollar på en grävling :o"


Kubb ! Till vänster min lärare PePe, ett gäng tjejjer & i bakgrunden Herrgården :)

‎"Igår vann mitt lag fångarna på kastellet & sen spela jag träningsmatch! idag ska vi leka!"

"steg upp vid 9, har varit på cykeltur med brudarna ca 3mil , stanna för äventyrsgolf vid Siggesta gård & jag vann ;) ! Nu tagga grillfest med Hanna Törnkvist! Livet leker på Lillsved ! :D"

"roar sig med att läsa de 100 olästa blogginlägg som väntar istället för att göra något vettigt. Men vi hade en kul kväll igår iaf ! (:"

"avslutade helgen med fotboll & "hej knekt" blev vinst på det senaste så jag fick med mig Morgon hem ! Imorrn ska "allvaret" börja, idrott, infotimme, idrott & beteende står på schemat ! Gillar schemat !"

"går troligtvis på världens bästa skola med världens skönaste människor ! (: Har tillbringat kvällen ihallen & lirat innebandy, sen väntar träning tis, ons & tors och en massa kul iskolan ! Woopwoop !"

Så, där fick ni se en bild också ! Telefonkvalité dock :) Har rätt mycket bilder på kameran men för tillfället lånar Hanna den :)

Nu är klockan kvart över 4 strax och snart är det mat ! Efter middagen är det nästan direkt träning ! Är rätt trött men brukar va kul bara man tar sig dit :)) 

Nu ska jag se om jag får tag på Hanna ! Tjingeling ! 

// Hanna

Sista dagen på Åland !

För en tid framöver iaf :) Imorrn går flytten, spännande och nervöst är det men det blir nog bra :) Har spenderat denna sista dag med en heldag på Paf open ! Linus ringde mig vid 2tiden och undra om jag ville ha en gratis vip-biljett och deeet säger man ju inte nej till :D Såå spendera hela dagen där med han och Belinda. Var till Adlon och käka emellan också. Mycket trevligt ! (: 

Bronset, som var en match mellan brasilien och brasilien gick tiiiiiiiill Brasilien ! haha finalen mellan USA och Kina vann Kina ! Coolt att dom är så sjukt bra :D 

Efter middagen var det herrseminfinaler där USA (Rogers och Dallhaouser?!), vann enkelt över Polen och den andra mellan Brasilien och Brasilien vann brasilien ;D Hade varit kul o sett finalen imorrn men är glad över att jag fick se det jag fick iaf :) Så tack Linus (lr eg Linus pappa) för biljetten och sällskapet ! Hade en riktigt trevlig dag :) 

Kom hem vid halv 8 ungefär, och har sen dess packat som en tok. Minns ej hur många gånger jag fick gå med grejjer ner till bilen. Tog ett snabbt stop vid arken och lämna nycklarna, via faster & fick tårta och sen till Sund och dumpa allt. Nu är jag hemma efter att ha varit och pratat med bästaste Sara en välbehövlig halvtimme. 

Klockan är just 1 och halv 7 ska jag stiga upp ! håhå men det brukar ju gå lättare att stiga upp när man ska iväg nånstans iaf :) Såå det hoppas jag på ! Nu ska jag fixa mig färdig för sängen, kolla 1 (ett) avsnitt HIMYM och sen sova. Har spännande dagar framför mig ! 

Ev får ni en update på färjan, annars hörs vi när vi råkas ! Vet inte hur bra internettillgång jag har på skolan lr hur mycket tid jag har för det :) Men ni kan nog räkna med fb-updates iaf ! 

Ha de bra så länge, ta hand om kobben ! Jag vill gärna att den finns kvar när jag kommer tillbaka (; 

Puss & kram, over and out för sista gången från Scheffersgränd, Mariehamn, Åland  !

// Hanna

Små saker ,..

och ting, är vad som gör livet värt någonting ! (: 

Har haft en riktigt bra kväll. Började med volleyboll med Måns, Linus och Belinda. Inte är vi ju bra på det, men förbanna vad roligt vi har :D Sen drog vi vidare till Göran där han och John befann sig. Chillade där, Sara joina och vid 1-tiden?! Så gick jag och Sara hem. Träffade på Winnie och pratade lite strunt :) 

Nu har jag suttit alldeles för länge vid datorn, tiden har bara rusat iväg :o blev uppehållen av en riktigt trevlig prick (ingen som tidigare nämnts här) så med orden: 

"slött att du drar redan på söndag :(" & "du verkar ha en skön stil :)"  

så kommer jag somna med ett stort leende på läpparna ! (: 

God natt ! 

// Hanna :)

Iris, beachparty, filmmys & fredag !

Filmen som vi såg igår, Iris var helt bra :) Nog en barnfilm som jag inte tänker se flera gånger men helt sevärd :) Kul att se Erik också, första gången jag ser en film där jag känner nån som är med ! Kul :D 

Efter filmen chilla jag en stund, försökte få tag på jennifer utan lycka, skrev under tackkorten och sånt innan jag och Sara drog ner och kolla in beachpartyt som var jaa lamare än lamast?! Minst lika många vakter som besökare ;D Nå vi träffa Johan iaf och han haka på en promenad genom stan. Sen blev det filmmys hos honom. 

Idag har jag tvättat det sista tvättarna, varit ner på stan och fixat ärenden och träffat Elin & käkat glass på nya glassbaren :) En juice från juicebaren till nu så har jag besökt alla sommarens nya ställen ;D 

Åt sen plättar till middag, mumma ! Och har precis skjussat brorsan till Backeberg och själv ska jag ner och träffa kompisar och chilla samt spela volley ! Awesome ! Dissar beachpartyt och siktar på att vara hemma i rimlig tid. Har ändå rätt mycket att göra imorgon också så. 

Ser hur som helst fram emot en kväll med mina favoriter ! :) Imorrn ska det sägas hej då, usch hatar det ! Vi ses ! Är såå mycket bättre ! haha måste iaf besöka faster, det har jag lovat. Familjen får sitt hej då, säger nog hej då åt de flesta vännerna imorrn så har jag inte så många imorrn. 

Annars ska hela packningen till Sund imorrn eftermiddag. DÅ ska allt vara klappat och klart ! Gosh, känner mig inte redo men när är man riktigt det ändå?! Oftast är det bara att kasta sig ut och hoppas på det bästa :D Har iaf e herrans massa svenska kronor nu efter ett besök på banken, fiint ! Överlevnadsmat (pasta, nudlar, gröt) är nerpackat också såå nog lär det bli bra det här ! Önskar bara jag kunde ta alla fina vänner med mig meen det går ju inte, tyvärr. Sånt är livet. Nu beger jag mig snart ut på egna ävetyr och jessus vad spännande det är ! Måndagen kommer bli en heldag med nya människor. Klassen, lärare, andra klasserna och sen nya laget!  Himmel och pannkaka vad har jag gett mig in på?! 

Det blir nog bra, brukar oftast bli det. Bara man går in med rätt inställning ! :) 

Over and out ! 

// Hanna

Torsdag

Inte vet jag vart denna dagen försvann men nu är klockan redan halv 6 :) Har hunnit packa rätt mycket ändå, en hel väska med kläder. Har diskat, så nu borde allt sånt vara färdigt att packas ner. 

Unnade mig även en paus från packandet och åkte ner till Paf Open med Jennifer. Träffa Johan o kolla på 2 matcher. Italien - Brasilien, där Italien vann och sen Norge - Usa där givetvis USA vann. Det var dom som vann hela turneringen ifjol :) 

Nu har jag precis käkat middag och så. Ska på bio halv 7 och sen därefter kolla in beachpartyt med Jennifer & Emilia. 

Känner mig rätt trött trots flera rätt långa nätter. Måste vara förkylningen som inte vill ge med sig. Sjukt jobbigt är det. Vet inte heller hur jag vill spendera mina sista dagar. Det är paf open ihelgen men har ingen lust att betala en massa för det. Då är det faktiskt roligare att spela själv ! (: 

Så vi får se, skulle vilja hinna träffa så många vänner som möjligt men vet inte om alla tänker hänga på Paf open så. Nå, vi får se :) 

Nu borde jag bestämma kläder , vet inte om det är varmt eller kallt i nya biosalogen. Jobbigt om man kommer dit o så är det kallt sen :p Nå vi får se. Måste se om jag har nå snacks och ta med dit också. Även fast jag precis åt middag, vilket iof är skönt för då orkar man inte / vill man inte äta så mycket annat sen :) Bra det ! 

Sen blir det som sagt o kolla in beachpartyt och så får vi se var kvällen slutar ! (: Imorrn ska jag till apoteket och sen till banken och växla pengar så att jag har lite kontanter med mig iaf :)

Cya ! 

// Hanna

Totalt förvirrad !

Förkylningen är kvar = kan inte träna. Alla kläder är inte tvättade = kan inte packa dom. Jag är viljelös = kan inte packa någonting. Till på det så är jag totalt förvirrad. Vet inte längre ut eller in. Sjukt jobbigt med tanke på att jag ska flýtta på söndag. Idag är det torsdag. 

Jag har massor av saker jag borde göra idag. Men jag vill bara göra en sak. Och då vet jag inte ens om det är så smart den saken jag vill göra. Åååh, skulle såå vilja kunna se in i framtiden nu så att jag vet om jag gör rätt beslut. Usch vad jag hatar beslut, bestämma om min framtid. Det är ju sjukt svårt att veta om man gör rätt. Blää. Klockan är redan halv 1. Borde verkligen sätta fart och göra något vettigt. Synd att jag verkligen inte orkar. 

Ikväll är det iaf bio som gäller, kan nog bli kul. Är dock 0-pepp på allt just nu men. Med lite tur så kanske humöret svänger. Jag är iaf grymt trött på byggarbetarna som förstör min nattsömn, idioter -.- 

Så jaa, hittills idag har jag lyckats stiga upp o få i mig lite mat. Kunde varit värre antar jag, det kan det alltid. 

Nu ska jag leta inspiration nån annanstans , känner att de inte finns här iaf. 

Hoppas alla andra har en bra dag ! 

// Hanna

Ordning i kaoset !

Börjar det bli iallafall :) Har hunnit rensa garderoben, rensat köket på mina grejjor, packat ner sovsäck, liggunderlag osv i en ikea kasse. Mia "bra att ha & prydnadssaker" är nu även dom nerpackade. Ordning och lite lugn fick jag som tack för det. Skönt ! 

Efter dagens kraftansträngning drog jag ner på stan och gjorde ärenden med bästaste Sara (: Fick prata av mig lite och så. Skönt ! Bra med fina vänner som man kan prata av sig med, vet inte hur mycket klokare jag blev men skönt var det iaf (: Slutligen så är det ju jag själv som ska göra valet. 

Därefter blev det middag och sen åkte vi till Sund. Dumpade av MASSOR av saker, så nu kommer man in i lägenheten utan problem igen (; Resten, mattor, nån låda till, notstället och loppissakerna och blommor ska mamma få ta imorgon. Sen hoppas jag verkligen att alla saker som ska till Sund är där ! Planen nu är iaf att ALLT ska vara packat på lördag förmiddag. Och att då de sista sakerna ska jag ha på mig / få plats i min väska. 

Så imorrn ska jag diska lite till, skaka mattor, få alla kökssaker fixade. Sen har jag även ett par stadsärenden kvar, banken och apoteket t.ex. Vid 3-tiden ska jag träffa kusin Kela och hennes son Eddy :) På kvällen är det bio som gäller, finlandssvenska långfilmen "Iris" som utspelar sig mycket på Åland ska ses ! Så får jag kolla in nya bion också innan jag flyttar ;D 

Skulle ha lust att titta lite på volley imorrn också, men vet inte om jag hinner. Är ju gratis ons-tors och sen kostar helgen så :) Nu är klockan 11 och jag tror jag ska göra mig klar för sängen , kolla lite serier och sen sova :) Ny plan, snacka lite med syrran först ! 

Men ska va isäng vid 12 har jag tänkt, försöka hitta någonslags dygnsrytm som lär förstöras ihelgen men ändå ! ^^

Nattinatti ! 

// Hanna

Bra morgon !

Vaknade dock första gången att jag trodde det var jordbävning, kom dock snabbt på att dom spränger och grejjar framför huset för att få ner nå ledningar antar jag såå somna om ganska snabbt iaf ! :) Steg upp vid 11, dvs sov ca 9h , skönt ! Har avnjutit frukost, fil med frukt & 2 ägg ! Mumma ! 

Dagens goda nyhet är att jag är LEDIG på fredag, d.v.s jag har slutat jobba ! Woooohooo ! :D Fint mejl från chefen ! Solen skiner, bra musik på radion ! Jag är nästan pepp på att packa och jaa, det blir bra det här ! :)))

En annan god nyhet är att jag har en annan ålänning på skolan, i min klass, på min linje ! :D Sjukt kul ! En Malins kompis, Sanne :) Kulkul ! Skönt att ha nån att kunna "pendla" med, prata åländska med osv ! haha :D 

Nu spelas "I will survive" på radion, och hell yeah, det kommer jag att göra ! 

Dagens minus är väl hostan som håller i sig, näsan är dock bättre (y) Det går nog över. Synd bara att jag inte vågar fara ut o springa, vill ju inte få det sämre. 

Just ja, chefen skrev också att om jag kom hem och sku till Arken sku jag komma o hälsa på så sku jag få fribiljett ! mihihihihi :D 

Idag är en bra dag, nu packelipacka ! Ska även skypa med systeryster idag, fint ! 

Tjingeling ! 

// Hanna

Sista jobbdagen?!

Förhoppningsvis jobbade jag sista dagen idag, mejla chefen och förklara att jag då inte riktigt kan jobba på fredag. Hoppas på ett positivt svar redan imorgon så jag slipper fundera på det mera ! (: 

Dagen var helt ok, jobba med en ny tjej, Florina. Och som de flesta andra så kunde hon inte svenska nej :p håhå, lite trögt gick det o jobbigt att ha nån springandes o fråga vad man ska göra heeeela tiden. Så är det o va ny meen jag var inte riktigt på humör. Hela dagen var riktigt seg faktiskt. Blev ändå snabbt klar o gick hem just efter halv 4. Dagens höjdpunkt var iaf volleykillarna ! Älska att dom endast går runt med shorts dagarna i enda (; raour ! 

Efter jobbet var vi till sparhallen, fick allt utom termosen. Den glömde jag helt bort ! Sen direkt till Bettans, fick runt 50€ och hade en låda tom så det var rätt bra :) Skjussa brorsan till träning och sen efterlängtad middag ! Efter lite random surfande hitta jag en fin telefon på marknaden.ax , tänkte mejla men ändra mig och messa istället för att höra om den överhuvudtaget fanns kvar och jaa, ca en halvtimme senare hade jag den i min ägo ;D En superfin liten samsung 15500 Galaxy 5: 



Billig var den också, såå det sparade jag en massa pengar på istället för att köpa en HTC eller iphone (y) Fick iof en fin lön igår meen måste tänka på att jag kommer tvingas betala en massa hyra i förskott och dessutom avgift till laget och lite annat. Hade först tänkt köpa 2 nya telefoner, eftersom min gamla verkligen är gammal meen håller mig nog o lär mig denna först ! ^^, 

Resten av kvällen har jag gjort tappra packningsförsök, lakan & handdukar är nerpackade i papperskassar (y) bara 3 handdukar till så är det ok. Har även börja fylla en låda med köksgrejjer ! Planen är att få dit allt sånt imorgon. D.v.s. diska, diska, diska ! Och så ska ALLT onödigt packas i bilen och köras till Sund. Det är nästan kaos vad grejjer vi har här nu men det ska väl bli ordning efter imorrn hoppas jag, lite bättre iaf ! ^^ 

Annars så ska jag ner på stan en sväng imorrn också, fixa pappas present lite såhär försent & gå runt med linnét o hoppas på att nån kan ta bort taggen som sitter kvar :( Ni vet en sån därn larm grejj?! En sån glömde dom kvar på mitt linné jag köpte i USA. Går inte o använda nu när den är kvar och vågar inte ta bort den själv eftersom det kan skada linnet. Håhå, ska gå en runda o hoppas på det bästa (y) 

På kvällen sen är det möte i Sund och avdumpning av massor av grejjer ! Skönt ska det bli ! Förutom köksgrejjer ska jag kolla igenom garderoben också, o släpa kläder jag sällan/aldrig använder till Sund också. Inte värt att dra med dom om jag inte använder det :) Så kanske jag kan få lite mer perspektiv på hur mycket jag ska ha med mig (: För enhel del blir det nog, trots att jag försöker att ta så lite som möjligt ;D 

Nu är klockan halv 12 och brorsan har lagt sig, ska nog borsta tänderna, titta på lite avsnitt och sen göra detsamma. Otroligt att jag lyckas komma tidigare isäng när jag är ledig, håhå inte lätt ! 

Nattinatti !

// Hanna






Sista måndagen !

Ja, går in sista veckan på Åland nu. Men tänker inte tråka ut er med samma rubrik o annan veckodag varje dag ! haha hur som helst så hade vi en chilldag på jobbet. 1 reserum på vår våning :o och 2 på 4an. haha ojoj , patetiskt nästan ! nå hade ju diverse stannarrum , och kunde fylla pentryt , vagnarna och lite sånt :) Gick hem vid 3 allihopa, skönt ! 

Väl hemma höll jag på o få panik när jag skulle sätta på datorn, den gick INTE igång & jag har INTE överfört de senaste bilderna till den externa ! Gaaah, ringde Göran som inte direkt lugna mig men som iaf lova titta på den på kvällen. Men turligt nog gick den i gång ungefär ½h senare och jag kunde andas ut ! haha :D Under tiden som jag ej hade tillgång till datorn fick jag endel gjort iaf, så det var ju bra ! Rensa ur kylskåpet lite, eheh, tömde en garderob åt brorsan och plocka ihop lite köks och andra grejjer som jag ska ha med mig/packa till Sund. Det är en enda röra i lägenheten nu, måste få ordning imorrn kväll ! 

Åt lövbiff & vitlöksgratäng till middag , super gott ! Håller på med min "frysrensning" och där fanns gratängen ! Hitta även tillräckligt med mat för resten av veckan åt både mig och brorsan ! Nice ! :D Känns bra att ha mat hemma o inte behöva fara o handla hela tiden (: 

Efter middagen sku jag skjussa Svante till Baltic för träning och passade då på att göra ett stopp hos Johan när jag ändå var i närheten. Var där nån timme , chilla och prata. Trevligt ! 

När jag kom hem därifrån har jag hunnit ta ut sopor, hämtat tvätt, vikt lite tvätt och diskat ! Ska försöka diska och lägga undan allt jag ska ha med mig ! Så får brorsan plocka in sina saker så använder vi dom resten av veckan. Måste verkligen få lite ordning i packandet ! 

Nu är klockan 12 och jag borde pallra mig i säng. Sara var här en snabbis för en stund sen o hämta ett presentkort för båten då hon ska en snabbis till Stockholm imorrn ! Dagens goda gärning ;D Har massor av dom ! Och några går ut nästa vecka redan så :) Imorrn är det jobb 10-16 och sen småningom till Bettans och plocka undan och få lite pengar ! Sweet. Hoppas på att mycket går imorrn ! 

Sen ska jag en sväng till sparhallen, köpa lite häften, en termos och skolsaker. Resten av kvällen ska här packas ! Planen är att få ner alla kökssaker (minus mat då) i en låda, samt lakan och handdukar. "Random saker" man behöver /vill ha för att få det mysigt osv har jag nästan koll på. Måste bara välja ut lite till så att det inte blir kaos i nya rummet. Kan inte fatta att jag om 1vecka är på Lillsved och har haft min första "skoldag". Den kommer vara en "lära känna dag". Samt varit på första träningen med laget ! Gaaalet ! 

Har även fortfarande rätt mycket saker som ska till Sund. Det ska vi ta hand om ! På onsdag ska jag ut på möte , sista med SUF innan jag far så då ska förhoppnings vis allt som ska till Sund vara packat. Då blir jag av med enhel del ändå ! Om inte annat så har jag då måsta valt ut saker jag vill ha med mig osv :) Ska verkligen satsa på att packa & fixa nu i veckan så att jag kan vara social o hinna träffa en massa människor ihelgen ! Det låter som en bra plan tycker jag ! Ska iaf träffa bästaste Sara på torsdag, en längre stund än idag alltså ! haha 

Nä nu har ni fått alltför mycket att läsa igen, men det var det senaste ! 

Sweet dreams, 

// Hanna

What are words

Är namnet på en underbart fin låt ! Chris Medina skrev den till sin sambo. Han skrev den efter att hon varit med i en olycka och skadat sig allvarligt. Planer på bröllop & resa fick skjutas upp och han stannade vid hennes sida ! Det är kärlek det. Lyssna & lär ! 

Nu har jag hunnit med 2 maskiner tvätt, och diskat en massa ! Ska hoppa i duschen nu, sen äta lite, ev plocka ner lite saker från anslagstavlan & kylskåpet och lägga lappar och annat i albumet jag lagt foton i. Kan vara kul :) Sen blir det nog nått avsnitt HIMYM säsong 6 som äntligen kommit ner innan sängen kallar ! Imorrn jobb, förhoppningsvis näst sista dagen !

Promenaden blev det inget av, Jennifer orkade knappt gå till kylskåpet så henne var det ingen idé att försöka få med ^^ , Johan var och spela beachvolley och ingen rolig var inne på fb chatten som jag kunde dra med heller.  Nåja, en annan kväll får det bli ! Jag brukar i vanliga fall bra kunna gå själv, ta ipoden med som sällskap meen jag kände inte för det ikväll, helt enkelt :) 

Hoppas med lagom mycket att göra imorrn, så det håller vi tummarna för ! 

Nattinatt !

// Hanna :)

Lördag - söndag!

Åkte ut mot Sund med brorsan vid 5 tiden, åt middag, hjälpte honom packa, dumpa grejjer och lite sånt. Tillbaka istan vid 20, drog ner på stan o hörde lite på Markoolio, visste inte ens att han fortfarande spela?! haha sen drog jag o Emilia hem till henne, gick ut med hennes hund Dexter och sen kikade vi på stan. En massa folk vid kalaset meen vi gilla inte komikern så vi drog runt lite överallt och chilla. Vid halv 11 joina Johan och vi drog till Arken så att Emilia sku få stämpel gratis ;D Blev o hänga där och snacka strunt med vakterna innan Jennifer kom. När hon sen kom och Emilia inte var ensam längre drog jag och Johan hem till mig och kolla på film, åt lite o sådär.

Idag har jag varit ut på sjön med familjen, åkte till Hamnsundet och därifrån med båt till Boxö, kolla in Batteriet och grottan samt utsikten och därefter lite pic-nic var vi till Silverskär och kika :) Kul var det ! Efter middagen sen packade jag lite grejjer som jag ska ha med till Sverige med mig så nu borde allt som ska till Sverige vara istan. Skönt ! Ska börja packa seriöst nu ! Så slipper jag stressa sen. Nu har jag en maskin tvätt på gång och ska just ner och hänga upp den och slänga i den andra. Ska packa ner lite underkläder och t-shirts och sånt som jag ändå har mycket av. 

Sen får vi se om jag får något promenadsällskap eller om jag håller mig hemma. Borde diska lite och sådär. Imorrn är det jobb igen ! Måste prata med chefen så att jag får jobba sista dagen på tisdag. Skulle vara såå skönt ! Har verkligen inte tid att jobba nått senare ihelgen så. 

Nu borde tvätten vara klar, tjingeling ! 

// Hanna



Inte som jag tänkt mig !

Nä det blev verkligen inte gårdagen, men jäkligt kul blev den ! :) Var och körde med Kotte från 1-3 ungefär, det gick jätterbra fick en massa beröm att jag kör säkert, tryggt, miljövänligt, slarvar INTE , osv ! hihi :) Sen for jag ner på stan och gjorde ärenden, var till polisen med pappret på att jag gjort 2a skedet, till posten med flyttanmälan, till Bettans & redde upp bordet (sista dagen på TISDAG, skynda & fynda ! :D), o till Ele & Kele o fixa 2 halsband :) 

Sen åt jag sen lunch/middag med mamma på Nikolaj, supergod fisksoppa ! Därefter en sväng till S-market innan vi for o hämta hem lillebror som varit på Gotland 1 vecka :) Träffade på kusin Linnéa och skjussa henne till hamnen. Hann bara hem innan Nettan föreslog att vi skulle dra till Nordic blues & äta sushi ! Nyfiken som jag är såå haka jag på och gott var det ! :) Smakade på det " lätta" lax, tigerräka och tofu :) Supergott faktiskt ! Vi var riktigt romantiska och tog med det till hamnen o satte oss på en bänk o käka =) haha

När vi ätit drog vi en vända på stan och kolla läget men det var kallt o inte så mycket folk vi kände så efter lite kikande och en glass så drog vi oss hemåt för att vila upp oss. Hann inte heller nu hänga hemma särskilt länge innan jag haka på Jennifer & Emilia och for till Jennifer :) Satt där och chilla o drack lite o så drog vi ner till kino ! :D Nice var det, rent & fräscht osv ! Riktigt trevligt ställe ! Dock hade jag såklart inte med mig Generation Å kortet o då hade man fått billigare inträde, håhå nåja ! Träffade Johan , Ante & Julia, Sanna & Sara, Hanna, Tessa, Johanna, Mk, Melissa, Frida, Emma, Åsa, David, jaa många ! Är nog nya stället för ett par helger framöver kan jag tro (: Dock uruselt kösystem till baren. Vid halv 2 nånting när gänget skulle dra vidare till Arken då vi var där o fixa stämplar tidigare men Johan hade ingen stämpel och ingen lust att betala dit också såå vi drog hem istället :)

Vakna vid 11, och har inte gjort så mycket mer vettigt än ätit lite, varit med Jennifer på fiol & lämna tillbaka en bok till Erika och nu sitter jag hemma bara. Ska packa ner lite saker jag inte ska ha med till Sverige. Lite vaser, champagne glas, lite blommor , fotoramar (har så många så ska lägga bilder i ett litet album o ta med ist), kläder och kanske lite skor till ! (: Sen sku mamma bjuda på mat och sen får vi se lite vad som händer :) Jennifer prata om att fara ner o kolla på Markoolio, haha men vi får väl si ^^ Tänkte iaf höra Sara & The Taxman spela och sen eldshowen om jag får nån med mig :) Sen avslutar jag nog kvällen med filmmys ! Skulle passa mig bra :) Är inte mer lr mindre förkyld idag. Inget halsont och rinnande näsa är dagens symptom. 

Sitter o slötittar på ett tv program som handlar om par som har problem. Jessus vad idioter det finns alltså, jag sku nog inte tolerera mycket som många av tjejjerna gör ! Menmen, är man kär så är väl (: så brukar det ju va ! 

Nej nu måst ja göra nått vettigt ! 

Cya ! 

// Hanna :)

"Stop being sick and be awesome instead" !

Nog är det typiskt. Jag är äntligen ledig en helg & vad händer? Jo det börjar med halsont och slutar med att jag vaknar upp med en rinnande näsa. Wunderbar? Inte sant. Bläbläblä. Det är inte så farligt dock. Inte vad lite halstabletter, nyponsoppa och en varm dusch klarar av ! För om 1h ska jag köra med Kotte. Får försöka orka bara. Och hoppas på att jag inte smittar honom. Så blir det nog bra. Innan körningen satsar jag på att göra så lite som möjligt så får jag se vad jag orkar med sen. Borde göra lite ärenden och handla men vi får väl se. 

Tror jag ska leva efter Barney Stinsons ord idag: " When I'm sick I just stop being sick and be awesome instead" ! haha inte så vettigt men så är jag inte dödssjuk heller. Har definitivt ingen feber så det är nog ingen fara :) Känner jag mig piggare ikväll efter en dag mestadels isängen så åker jag ner på stan o tittar på dans & modevisning. Annars får jag spendera kvällen isängen bara. Inte mycket mer att göra. 

Nu ska jag dricka lite mer nyponsoppa, läsa lite bloggar , duscha & sen kommer Kotte ! Wish me luck ! 

// Hanna (:

En trist dag & en mysig kväll !

Ja, imorse vakna jag upp med en tjock hals, ni vet när den gör ont, och allt känns bara segt och sådär. Funderade en sekund på att sova lite till & strunta i bettans meen nyfikenheten vann & jag steg upp ! Fick inte i mig mer än lite gröt o houngsvatten men hey, bättre än inget right!? Av vad jag såg hade lite granna till försvunnit från bordet, kommer nog inte gör någon storvinst meen nice med att bli av med lite iaf ! (: 

På jobbet var det segt, 2 sjukt wooopedoo men det gick det med. Lite trögt o sådär menmen. Måste dock lämna Kake vid halv 5 eftersom jag måste hinna till posten & apoteket ! Och det kunde ju varit kö så,. hann iaf till båda ställena & fick hyresavtalet skickat tillbaka till skolan och strepsils inhandlade ! (: Sen var det bara snabbt hem, middag , dusch och så ner på stan ! 

Hade aningar om att kvällen skulle bli hemsk eftersom halsen gjorde ont meen den blev riktigt trevlig & mysig faktiskt ! (: Var först med Johan o titta på Dunders show & wow vad duktiga dom var ! Nog harma det lite att jag inte kunde vara med, menmen. Sånt är livet. Efter showen gick jag & Johan runt på stan lite och sen ringde Ted & jag hann inte säga var jag var innan han sa att han såg mig ! haha tänk att vi råka gå mot rätt håll ! Såå jag och Johan haka på dom ner för att titta på båtar och promenixa lite. Mycket trevligt även fast det var lite kallt vid sjön. Därefter drog vi vidare hem till mig, chillade, ammade (Ulrika då, inte alla, haha), åt vindruvor (Casper) och så :) Trevligt ! Nu är klockan 10 och jag funderar på att gå o sova snart. Ska dricka lite varmt och se en film bara ! Imorrn ska jag köra med Kotte och beroende på hur jag mår så får vi se om jag orkar ner på stan och göra ärenden. Flyttningsanmälan ska göras, halsbanden fixas och så säkert nått till ! 

Imorrn kväll är det sen Kulturnatten så drar nog till Emmaus & kollar på lite dans och modevisning :) Blir nog bra ! Helg har jag nu, 3 dagar ledigt ! Fint är det och jag ska ta vara på varenda sekund ! (: Känner på mig att detta blir en bra helg ! 

Förresten var det lite konstigt en sak, tänkte knappt alls på att jag hade ont ihalsen, hmm trevligt sällskap gjorde susen ! hihi (:

Nattinatt ! 

// Hanna

En annorlunda joggingtur !

För ovanlighetens skull såå blev ju inte allt som jag tänkt mig givetvis :p För det första så när jag skulle ta fram den stora /gamla externa såå fanns ju fortfarande ingen sladd till den. Har ett minne av att en viss ex-pojkvän lova fixa en sån en gång men det blev väl aldrig av. Hmm, ska höra med Göran om han sku råka ha en annars får jag väl traska iväg till Ålands kontorsmaskiner & höra om dom har en / kan beställa en till mig :)

Inte blev det heller nått av med ett kort till pappa meen en träningsrunda blev det ! Dock inte den planerade, det blev istället en märklig, rolig & annorlunda 30minuters tur ! Startade hemma, joggade förbi kyrkogården och mot sjukhuset, har här joggat ca 10minuter och märker då att skosnöret gått upp?!? Tvekar i ca 2 sekunder ifall jag ska stanna o knyta det meen skiter i det, intalar mig själv att snörena är korta och ber en stilla bön att jag inte ska snubbla, iaf inte så att en massa människor ser det ^^, bestämde att det fick bli en längre tur eftersom luften var frisk & vädret kanon ! Skönt att inte bli anfådd pga värmen ! Hade dock tankarna inställda på en tur runt Sviby/Möckelöbron meen istället fortsatte jag förbi Nya Åland & Mariehamns persondatorer innan jag jogga under vägen och hamna i nått bostadsområde i Strandnäs. Var vilse nån minut innan jag såg skylten "Bastugränd" och visste var jag var :) 

Fantastiskt vilka rundor det kan bli när man inte tänker på hur trött man kanske är eftersom lillfingret (som jag klämde på jobbet idag) värkte och skosnöret irriterande ! Ipoden skötte sig och spela bra musik & kroppen kändes pigg ! (: Härligt ! 

Nu sitter jag & lyssnar på Chris Medina - What are words, läser lite bloggar & pratar med Johan (: Funderar på om jag sku se en film eller gå och sova. Har dessvärre inget nytt HIMYM eftersom säsong 6 + en massa filmer håller på o kommer ner förtillfället. Blev på hugget & snokade runt o tog ner lite torrents efter maten så ! (: kan va bra att ha nån underhållning i Sverige sen, ifall internet inte funkar eller liknande :)

Sista jobbdagen för veckan imorrn, hääärligt ! Kvällen spenderas troligtvis på stan med fint sällskap ! På fredag ska jag köra 2:a skedet med Kotte & sen har jag körkort tills jag är 70 ! haha förhoppningsvis iaf ;)

Nej nu blir det nog att borsta tänderna & titta på en film i sängen ! mihihi myys ! 

Hej hopp ! 

// Hanna

5/6 !

Yes, snart är mitt sista lång jobbpass över ! Dag 5 idag, och tack o lov för det. Laura var sjuk idag, så gissa veeem som fick ta över & städa hela dagen?! Jepp, ni gissa rätt. Det gick dock helt okej, hade underhållning från arenan som byggts upp utanför alandica :) Först ska röster för östersjön va där o sen paf open då :) Smart att ha samma grejjer ! Fick dock jobba 1h extra eftersom jag själv fick reda undan, klämde mitt lillfinger också :( , hade lust med en ramsa fula ord meen då kom det ett gäng med en receptionist i förtåg såå det passade sig inte ^^ 

Kom därifrån 5, så hann varken till bettans lr posten. Får ta bettans imorrn bitti igen då bara, och posten imorrn efter jobbet. Ska iof fylla i flyttanmälan också så kan ju göra den med då, så slipper jag skena dit tusen ggr ! 

Ska precis börja laga mat, sen ska jag backa-upp datorn & rensa gamla externa för den ska pappa få i födelsedagspresent (: Vill du va me på den Sofi?? Ska även trixa till ett kort :) Dessutom ska jag ut & träna ! Jogga 10-15min, backträning , styrka & jogg hem ! (: Det har dock regnat såå är väl lagom blött menmen :) Skönt väder iaf ! Så slipper man vänta till 22-23 för att kunna fara ut ! Deet uppskattar vi ! 

Imorrn är det Mariehamnskalaset som gäller efter jobbet ! Får se om jag lyckas lura Johan med mig eftersom Sara sku flytta först. Eller Jennifer kanske? :) Jag ska iaf dit & kolla på Dunder ! Och det tycker jag Du också kan göra ! 18.00 på kalasscenen (Nygatan mellan kino/indigo och Ålandsbanken !) Den får man inte missa ! :) Sen ska jag även lyssna åtminstone på L'amori , eftersom jag alltid missat dom ! Pellas & jens spelar där bl.a. gissar att det definitivt inte är min musiksmak, meen kan va kul ändå ! :)

Så det är mina planer ! Bara jag nu skulle orka mig upp ur soffan ! håhå dumt att sätta sig ner ! Med lite tur kanske jag kan få till lite filmmys senare också! Måste nog sätta fart nu ! 

Hejhej !

// Hanna

00.00 !

Innebär att jag egentligen borde ligga & sova, men jaa det brukar ju inte hända alltför ofta. Sitter o lyssnar på Chris Medina - What are words (superbra ! ) samtidigt som jag äter lite turkjoggis & banan :) 

Idag har varit en bra dag ! Helt ok mycket på jobbet, sluta halv 5 då Warini fråga om jag inte kunde stanna en stund extra eftersom hon jobbat sen halv 7 och verkligen ville gå hem. Så det gjorde jag :) Har varit lugnare på jobbet nu, och det är skönt ! Ingen större press & stress osv. Det gillar vi ! 

Efter jobbet svängde jag ihop lite pestopasta till middag och sen bestod kvällen av packande och röjning ur skåp och lådor ! Det tog tid, och visserligen försenade jag det lite själv genom fb-chattande men en finis meen iaf :) Vid halv 10 hade jag bilen full & åkte ut till Sund för att dumpa det ! Fick hjälp av pappa o bära in allt och la det bara på golvet i mitt barndomsrum, mamma var inte hemma så orka inte börja lägga lådorna på vinden då heller ^^ 

Kopierade papper så nu förbanna ska AMS va nöjda ! Annars vet jag inte vad jag gör ! håhå ska dit med kuvertet imorrnbitti ! Påvägen till Bettans ! Blir en morgonrutin i ett par dagar nu :) Men skönt det så att jag kommer upp på morgonen ^^, 

Annat värt att nämna var att mitt nya lag drog igång med inneträningarna ikväll, missar alltså 2 veckor, bummer ! Men fick iaf order om att träna bålstyrka, snabbhet och explosivitet ! Så det är vad jag ska göra de närmsta veckorna ! Med start IMORGON ! Lånade mammas joggingskor såå imorrn ska jag ut ! Funderade på lite lätt jogg & backträning? Det om nått borde ju träna snabbhet & explosivitet :) Rusa upp, jogg ner, upprepa ! VI kör på det :) Och sen lite bålstyrka på det då ! Blir nog bra :) Har även fått reda på namnen på dom tjejjerna som går på samma skola & ska spela i samma lag, Rebecca & Yui ! Den sistnämnda är japanska :D Tufft ! Kanske äntligen får lära mig lite om japan nu då :D 

Hur som helst så var det skönt att få iväg en massa grejjer. Det känns inte som jag har överflödigt med det nu iaf :) Visst har jag lite grejjer till som ska dit meen inte vill jag behöva sakna mina saker redan heller ! Hinner nog :) Men skönt att få lite undan ifall Svante bestämmer sig för att flytta in ihelgen :p 

Nu har jag svamlat klart ! Ska kika på de sista avsnittena av säsong 5 av HIMYM och jag har INTE 6an nerladdad :o Ajjabajja ! hehe och sen nyduschad krypa ner i en nybäddad säng ! Bara en fin karl också då så hade det varit perfekt ;) haha 

Ihelgen är det förresten Mariehamnskalaset & kulturnatten ! Kan nog bli en bra & socialhelg ! Kul att hinna se så många som möjligt innan jag flyttar liksom (: 

På återhörande, nattinatti ! 

// Hanna

Plättar !

Åh, inte för att skryta men åh vad goda mina plättar blev idag ! :D Var egentligen inte sugen på nånting men efter lite funderande blev det plättar med spenat i och med turkisk yoghurt & frukt ! (vindruvor, banan och persika) Åh, mumsfilibabba vad gott det var ! :D 

Annars idag har jag jobbat som vanligt, var rätt lite att göra och massa folk var vi, meen som måndagar brukar föra med sig så var alla lite lagom trötta och inte blir man ju hurtigare av att veta att det är lite att göra o att man inte behöver ha bråttom :) Nå stämplade ut gjorde jag 16.02, vilket inte hände igår ! Skönt att kunna sluta i tid :) Gissar att det inte lär va såå mycket att göra de närmsta dagarna heller. Vi närmar oss mitten av augusti. Semestern börjar ta slut, även sommarloven och det innebär att turisterna drar sig hemåt igen ! Same procedure every year (miss sofi ;)) Men det är rätt skönt det med ! Dock kommer det en sista rush med Paf open, men det är ju ett litet tag till :) Fick sista schemat idag också. Har 6 dagar kvar att jobba totalt ! Nu fram t.o.m. tors, sen mån-tis + fre och söndagen flyttar jag. Skulle nog behöva börja tänka på packning ! Och fick ett par frågeteckan utredda idag eftersom sista infon från skolan kom ! (: 

Fick bl.a. veta att schemat oftast är 8.50-16.10 (sweet, inga 8 morgnar ;) att man måst ha med eget täcke & kudde ! (skönt meen jobbigt att släpa) även sovsäck & liggunderlag ska med :o bl.a. Det verkade också som att det är rätt stränga boenderegler, typ ordagrant stod det att man "inte fick ha någon inhyst hos sig" innebär det att man inte ens får ha nån att sova 1 natt på helgen?!? Galet isf ! Man måste väl få ha privatliv?! Håhå kanske dom inte är såå stränga sen, men man vet ju aldrig. Fick även veta att jag fått plats i Elevbyns hus 2 rum nr 3 ! :) Och den nya adressen ! Fint så kan jag fylla i flyttanmälan i dagarna ! :) 

Skulle även behöva åka till Sverige, ett par joggingskor MÅSTE inhandlas & även ett kontantkort fixat. Men får jag ingen med mig blir det väl att köpa skorna här och vänta ett tag med kortet :) Jag har ju inte fått tuusen sovmorgnar denna sommaren precis såå kanske jag väljer sömn & lite dyrare skor ?! ;) 

håhå, annat jag måste göra är ikväll att prismärka och bära ner loppisgrejjer till bilen ! Bord på bettans imorrn och 1 vecka framåt, välkomna o fynda ! :D Sen ska jag även kopiera och lämna in hyresavtal , den extra begärda antagningsbesked såå hoppas jag dom är nöjda sen. Behöver även packa ihop och köra grejjer till stan, sånt som jag är 100% säker på att jag inte vill ha med mig. Eller kan ha för den delen. Skönt ändå att det är brorsan som övertar detta placet, då kan jag bra lämna kvar saker som han uppskattar, tvn, stereon och möbler ! Skönt så tusans ! :) 

Nej nu måste jag nog sätta fart om det ska bli nått, hoppas ju på att bli rik ! haha nä men +-0 är tanken och bli av med grejjer ! Men sist gick jag bra på + såå lite förhoppningar har jag ändå ! :) Fint med lite extra cash o samtidigt bli av med saker man ej behöver ! Perfekt deal egentligen !

Hoppas alla ha en bra kväll i detta mulna sensommarväder :) Själv ska jag sätta på "Mamma mia the movie playlist på youtube & sätta fart NU !

Fridens ! 

// Hanna

Ännu en vecka !

Jag är himla dålig på att hålla koll på vilken vecka det är, och eftersom jag även jobbar helger isommar så har jag även ibland haft svårt får att hålla koll på veckodagarna ! haha snurrig blir man när man inte är inne i rutinerna :) Jag har iaf idag jobbat min sista söndag, sweet ! 14h blev det, om man räknar det enligt lönen alltså ! hihi

Efter jobbet åkte jag hem, duscha kasta i mig mat och så iväg till Sund för att fira pappa :) Trevligt kalas med fina släkten ! Åldern var från ca 1månad till 93 år ! haha de ni ! ;) Inte illa skulle jag vilja kalla det (: Vi åt en massa kakor och tårta, pratade och så :) Det blev helt bestämt att jag flyttar den 21 och sover hos Ted & Ulrika o så skjussar hon och barnen ut mig på måndagen ! (: 

Nu är jag hemma istan igen, försökte se om J var vaken men det verkar inte så. Sitter & slötittar på "jakten på lycka" en mycket bra film, men har sett den förut så tittar inte så noga. Imorrn är det jobb igen, bööh. Själva jobbet är det inget fel på,. Skulle bara vilja spendera mina dagar på ett annat sätt :) Sola, bada, packa, planera umgås med vännerna jag inte kommer få träffa på länge sen (: Typ det. Imorrn efter jobbet måst jag fixa sakerna till Bettans för på tisdag morgon ska jag dit med det ! håh, undrar hur jag ska orka upp?! Önskar jag var morgonmänniska joo... 

Nå, det kunde varit sämre :) Nu ska jag se klart filmen, borsta tänderna & sen sova  !

Nattinatt ! 

// Hanna :)

Saturday night fever !

Hmm, ja lördag är det iaf :) I 45min till t.o.m. ! haha har haft en bra lördag :) Började dagen med att sega mig upp på jobb, trögt gick det. Som väntat hade jag en lista som väntade på mig & städa fick jag göra. Hade dock bara 4 reserum på min lott, dock båda sviterna såklart -.- nåja, det gick nog bra (: Segt o göra 20 stannare själv sen bara, fick dom hjälp av Lovisa efter kaffet (y) Dagen rullade alltså på rätt bra och bara 1h övertid ;D 

Cykla hem, hoppa i duschen och sen fick jag vänta på mamma och pappa som kom med båten till stan (: Vid 7 var dom här och vi drog till Arken Garden och smygfira pappa med födelsedagsmiddag ! (: Vi åt oxfilé och till efterrätt grillade bär med vitchoklad och glass ! Åååh, efterrätten var to die for alltså ! Jisses, godare får man verkligen leta länge efter ! Måstemåstemåste äta den minst 1 gång till i sommar ! Såå, har ni alltså vägarna förbi garden är bären ett måste ! Ni kommer inte bli besvikna :D 

Sen bestämde vi hastigt och lustigt att jag skulle åka med i båten hem o mamma köra min bil , det var rätt tydligt att hon inte kände för att åka båt ! haha meen lika glad för det var jag för åååh va kul det var ! :DD Älskar verkligen att åka båt ! Sitter och ler minst lika fånigt som när man just träffat en kille eller liknande, ni vet nog vad jag menar ! hihi Det tog bara 40min , och bara man hitta ur stan och genom kanalen så var det bara att hålla sikte på masten genom lumparn och sen kom Röda kon och Skarven snabbare än man hunnit blinka :) Pappa körde första halvan av vägen och jag resten ! Vad som var illa var dock att jag höll på att köra fel, hehe uups det märks att det var ett tag sen jag var på sjön när jag inte ens var 100% säker på vägen från skarven ,. eheh ^^ Ska se till att fara ut nästa helg om det är väder ! (: 

När vi kommit hem satte jag mig nere vid bryggan och fundera en stund., lugnt och fridfullt var det. Satt och rensade mina tankar lite. Blev nog lite klokare, kan man hoppas iaf ! Kom iaf fram till 2 saker: 

- Trots min dåliga tajming ska jag njuta fullt ut av tiden jag har kvar på holmen nu. 2 veckor hinner man ändå göra mycket på ! 

- Även fast tajmingen var dålig har det förgyllt hela min sommar ! (: Tänk att vi råka hamna vid samma bord, who knew ?! hihi :) 

Så så är det ! Nu är klockan halv 12 och jag känner mig faktiskt lite trött ! Beror nog på sjöturen :) Så ska nog småningom gå och sova, borde dock göra ett födelsedagskort till pappa först samt skriva under tackkorten. Nåja, det löser sig, i värsta fall får jag stressa ihop nått imorrn bara :) Han fyller ju ändå inte förrän på måndag eg så :) 

Nattinatt ! 

// Hanna

Lugn fredag !

Det var länge sen sist, men idag har jag haft en lugn & skön fredag ! Mamma var hit och så bar vi ner dom gamla stolarna & in med mina nya fina blåa ! Åååh, älskar dom ! Fick dock inte plats med alla så en får vara i Sund. Sen redde jag upp bland smycken, skor och väskor och packade ner de som jag med 100% sannolikhet inte kommer använda / ha nytta av i Sverige eller nu före :) Skönt att få en början ! Vek undan kläder, diska och sen var jag via posten och skickade ett litet paket till syrran innan jag påvägen ut till Sund var o handla en snabbis. 

Väl i Sund var det bara att sätta igång med bakandet, för min del blev det mockarutor, chokladmuffins & havreflarn :) Mamma bakade en kryddkaka och en tårta ! Hade en middagspaus däremellan och var klara runt 8 :) Åkte in till stan och gick till Sara för att inspektera hennes nya lya :) Fin var den & nära mig ! Bra det även fast jag flyttar snart, brorsan kommer ju flytta in här såå jag kommer nog sova över här nätter jag är hemma också :) 

Sen jag kom hem har jag diskat litet till (Y), vikt undan de sista kläderna, plockat fram auktionsgrejjerna och sen en drös med avsnitt av HIMYM och ätit lite popcorn :) Har även letat febrilt bland mina noter efter "Pärongrisen" som Jennifer skulle behöva meen hitta den icke. Nå hade häftet hon behövde iaf, alltid nått ! Ååh, önskar jag kunde vara med o spela imorrn, hade varit riktigt roligt ! Meen nån måst jobba o ingen vill byta :/ Fick dessutom höra av Jenny tidigare att Lak, en tjej på jobbet inte skulle kunna komma imorrn såå jag skulle måsa städa istället för henne,. blää jobbigt det ju ! Hoppas jag får jobba med Jenny iaf ! Annaaaars ;) haha

Nej nu nått avsnitt till & sen blir det nog sängen :) Skulle ev få sällskap senare om jag inte sov när han tröttnat på utelivet, håhå vi får väl se (: Imorrn efter jobbet ska jag, mamma & pappa till Arken garden & äta iaf ! För att fira att pappa fyller år på måndag ! Ska bli kul ! Synd för mina syskon som ej närvarar på öön som missar det, suckers ;) haha

Trevlig helg & god natt !

// Hanna (:

Uppe med tuppen !

Ja när senast hände det att jag steg upp halv 8 en dag jag var LEDIG på?! Inte igår va. Meeen för att komma dit måste jag ta det från början :) 

Fick massor uträttat igår. Började med att fara med pengar till Regina och fick då veta att 5 skitsnygga stolar blivit sålda men att dom som köpte dom på auktionen inte ville ha dom iaf ! Såå, Hanna fick dom ! ;) Så åkte dit och tryckte in alla stolarna i bilen ;D Dom fick plats ! 5 superfina pinnstolar som passar att ha runt matbordet ! :) Sen åkte jag och handla och panta till Kantarellen. Vidare sen efter lite urplockning ur bilen ner på stan. Till ams, -.- ååh vad petiga dom är ! Lämnar det så innan jag skriver alltför dumma saker om dom. Vidare till Fotoplus för att hämta kortena, som nog var fina meeen aningens FÖR ljusa hade hon gjort dom. Damit, jag visste att jag borde ha bett att få se hur ljusa hon ville göra dom. Crap.. Nåja, ska SE till att få förstoringarna i rätt ljus sen iaf ! Detta är ju "bara" tackkorten iaf. Därifrån vidare till Mariehamnsbokhandel & en fin kalender med fiskar på fick jag med mig ! Samt lite annat krimskrams :) Handlade ännu lite mer krimskrams som ska skickas iväg över atlanten och lite till middagen innan jag tog en sväng via posten och åkte hem igen :) 

Fick besök av mamma , åt middag och sen var det dags att bege sig på teori bara ! Som denna gången var sjuuukt långtråkig ! Jisses alltså, tur att den bara varade 2h ! Hon som snacka var trög och hon kom bara in på en massa sidospår heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeela tiden. håhå, när att somna var man ett par gånger meen jag lyckades undvika det och har nu teoridelen avklarad (Y)

Följde Måns till bilen och snacka lite skiit och sen hem och duscha, fixa lite och så iväg till lotsgatan :) Jag cykla dit ! Oja, måste verkligen cykla eftersom pappa hävdar att det ska stärka knäna såå tar alla chanser jag får för det ! Vi gick på en mysig långpromenad och sen fika vi hemmalagad kaka och klass som J lagat, supergott ! Sen lite chillande innan det blev dags för sängen (: 

Imorse blev jag abrupt väckt alldeles för tidigt ! :O Och efter lite om och men så steg jag upp, kvart i 8 ! Föör att cykla hem igen då eftersom J skulle på jobb. Kunde inte sova kvar heller eftersom hans lägenhet är dumsmart så man kan bara låsa den med nyckel :O Smart? jo, irriterande? Jo.... Meen vi skulle ju åt samma håll iaf så det var ju inte så dumt :) Och nog bra för förbränningen ! haha väl hemma gick det inte o fortsätta sova, såg på lite serier och seen somna jag, och vaknade vid halv 1. UUupps. Nu har jag ätit frukost och försöka fått kontakt med Sara ifall vi skulle ses ikväll lr inte :p Annars blir det väl en sväng via lagfesten. Nuu ringde mamma så hon är påväg hit ! Vi skulle ju baka idag också jaa,. håhå aldrig en lugn stund ^^

Fridens liljor ! 

// Hanna (:

Sover bättre i Sund !

Igår stod det på mitt "schema": Jobb 10-16, auktion samling 16.30. Drar igång 17.30-21?! Sanningen var den att jag jobbade till 16.15. Trög dag, fick växla våningar hela tiden eftersom så fort jag var nånstans så gick det så snabbt att jag måsta hjälpa nån annan. håhå meen kunde iaf dra därifrån kvart över eftersom Elo lovat att stanna längre och Lovisa jobba till 19. Sköönt, trots att både den ena o andra sku hämta ungar från dagis och måååsta åka. Varför ska det prioriteras?! Nu menar jag ju inte att barnen bara ska lämnas åt sitt öde, neeeej men dom har väl pappor?? Och så vet jag att man kan ha barn på dagis till minst 17. Man behöver inte hämta 16. Såå det så ;)

håhå nog om det, jag använde ju samma ursäkt imåndags ^^, Hur som så hade jag fortfarande bilteorin färskt i minnet och HÖLL hastigheten nästan till punkt o pricka hela vägen ! Det hände inte igår, tyvärr. Ska faktiskt skärpa mig på den punkten ! 

Kom till Klippan lite före 5, mycket folk var det. Hann äta 2 korv med bröd innan det satte igång. Sen var det full fart till klockan halv 23 !!! håhå, nog blev man lite trött på slutet iaf... Fick då med mig lite kap därifrån ! En handdammsugare för 5€ , 8 tallrikar för 2€ och så lite krims krams eftersom jag ville ha en "vas" för 2€ lite kinatekoppar bl.a. dessvärre inget som passar att ge till pappa till födelsedagen ;D 

Eftersom auktionen drog ut på tiden så ställde jag in mina kvällsplaner, planen var promenad & te med J meen jag ville inte att han skulle hålla sig vaken alternativt att jag skulle behöva väcka honom så det blev inget med det. For istället till mamma o pappa efter auktionen. Snacka lite med dom och sen var jag så trött att jag valde att sova här. Och jag har sovit sjukt bra ! Vet inte om det är sängen, rummet, naturen och inga bilar man hör. Men jag sover iaf duktigt mycket bättre ! Vaknade första gången 9.15 och kände mig utsövd :) Vid 10 kom mamma och nu har jag så gott som stigit upp. 

Idag ska jag uträtta ett par ärenden, till ams med papper , till fotoplus o hämta tackkorten, skriva på korten, köpa kalender, ev få besök av Casper & C:o beroende på när dom kommer till stan, handla, diska och försöka reda ut ännu nån låda :) Fick 2 tömda sist , i tisdags :) 2 som är lådor i möbler som blir kvar här. Alltid ett steg i rätt riktning iaf !  Sen är det bilteori 17-19 och därefter behöver jag INTE stressa till Sund för att sitta barnvakt eftersom pappa erbjöd sig / gick med på att ha henne här & sova :) Sweet ! Så nu kan jag meddela att vi kan ta promenaden ikväll istället ! ((: 

Nej om jag skulle ta lite frukost nu då kanske, och sen börja fara mot stan ! Fick förresten allt förutom sminkbordet sålt på auktionen också, sweet ! 

// Hanna :)



Det snurrar i min skalle !

Ja hörrni, det är inte lätt det här. Det här när alla tankar (för att dra i överkant givetvis) far åt samma håll och resten bara snurrar runtomkring ! håhå, tänkte precis fara ut & lätta på tankarna genom en joggingtur meeen skorna är spårlöst försvunna :O jag fattar inte ! Först mina, sen mammas ! Kan vara så att jag lämna dom i Sund förståss, joo så måst det vara. Sprang ju där sist. Ååh har inte sprungit på evigheter (1½vecka!) och det är allt annat än bra ! Ååh, skärpning ! Önskar att jag hade svar på så många frågor, menmen jag är lycklig nu iaf ! Lyckligare än på länge, trots att jag inte förstår nånting ^^ 

Det är rätt härligt ändå, men jag hade verkligen behövt springa ikväll, crap. Får ta o göra knäprogrammet istället då (y) Fast först ska jag diska & sen reda ur nån låda. Slänga onödigt skräp osv :) 

Håhå, inte kom jag ihåg att det skulle vara såhär jobbigt att va ... ^^ hihihi

Förresten så var bilteorin helt intressant ikväll, kom fram till att FORTKÖRNING är största orsaken till att folk dör, så släpp på gasen & låt människor leva ! 

Tack för mig ! 

// Hanna



Måndag, Monday, Montag !

Blev abrupt väckt att mamma imorse, blev först arg innan jag insåg att klockan var halv 10 & att jag definitivt inte borde ligga & sova ! hehe uups hann i tid till jobbet iaf, även fast vägen var avspärrad & jag inte kunde ta min vanliga väg, crap. Nåja, hann i tid iaf ! Kom ändå till jobbet med ett stort leende på läpparna och det gjorde tydligen både den ena och den andra på bra humör ! hihi härligt att kunna glädja folk :)

Annars har dagen var okej, schysst gäng & inte alltför mycket att göra. 16.06 stämpla jag ut för att rusa ut till Kvarnbo och hämta skruttan från dagis. Stressade hem för att hämta lite grejjer & fick då se ett sött ansikte på trappan bredvid (: 

Hämtade Tilda som sista barn så det var ingen konst att få med henne därifrån, uppskattat ! Vi var och handla och sen laga pappa middag till oss. Abborrfileér och nypotatis ! Mumma ! Därefter lekte vi doktor, var och simmade, åt kvällsmål och lite annat innan det blev dags att skjussa hem tösen :) När jag lämnat henne drog jag vidare till Ted & Ulrika för en trip till Klippan och kolla in auktionsutbudet. Nu är jag hemma eftersom min myskandidat nr 1 ville sova och jag vill inte störa så blir det mys med nr 2 istället, nalle puh ! Ska kolla klart säsong 4 av HIMYM, borde va 2-3 kvar. Sen är det sängen som gäller ! Har späckat schema denna veckan, så vi får se hur mycket uppdatering det blir ! Det lär dröja med bilder iaf tyvärr. 

Tisdag: Jobb 10-16, hämta ut studenttackkorten, teori 17-19/20?! , jogga !
Onsdag: Jobb 10-16, auktion samling 16.30. Drar igång 17.30- 21?! , knästabiliserings program 
Torsdag: LEDIG, till ams, ev Ted & Ulrika & knattarna hit :), teori 17-19/20 , sova hos Tilda, knäprogram
Fredag: Skjussa Tilda till dagis, baka till pappas kalas, jogga & sen på kvällen är det lagfest ! 

Dock är det jobb lör-sön också,... Så blir en lugn & nykter lagfest för mig, men jag kan ha kul ändå ! :) Förutom detta borde jag börja packa ihop och ner grejjer jag inte har användning av samt börja skriva en lista på vad jag ska ha med mig. Dessutom vill jag gärna ha tid för lite mys också ! 

Nu HIMYM, nattinatt ! 

// Hanna

RSS 2.0