The wind of change!

Med ett tungt huvud (en förkylning på inkommande) en kopp te och iklädd min onepiece sitter jag nu här igen. Framför en dator komponerandes ett blogginlägg. Kan väl börja med att avslöja att jag är på Åland, inget London blev det. Orsakerna till beslutet var många, men helt kortfattat så kändes det tyvärr inte rätt. Och om det är något jag lärt mig genom mitt hittills 20-åriga liv så är det att livet är för kort för att ta beslut som inte känns bra.

Hade turen och fick hoppa på den 1åriga servitörlinjen på Hotell & restaurang, velade ett tag om jag skulle försöka hitta jobb men nu känns detta riktigt bra. Får gå i samma klass som min fina Sara! Underbart! :) Har även Julia och Linn med, och vi är bara 10 pers i klassen. Och i Hot & konf (andra 1åriga linjen) finns Nette och Sanna :) Härligt gäng! Skönt med sysselsättning, skönt att gilla att gå till skolan! Min finskalärare är t.ex. awesome , kommer faktiskt lära mig nått! Trots att jag är "överkvalificerad" för nivån kors i taket! :) Gillar de praktiska också, serveringen och barkunskaperna vi får! Skönt också att få en titel till, är ju idrottspedagog men på kära lilla Åland finns inga jobb som det, vet inte heller om jag vill jobba som det på heltid, idrotten är ju min hobby :) Vill inte döda glädjen liksom, tror jag vill ha den enbart som hobby :)

Som servitör kommer jag heller aldrig ha svårt att hitta sommarjobb, ever! SKÖNT det med! Har jobb på arken hur många somrar jag vill, men skönt att veta att valmöjligheterna finns :) Och att hoppa in extra som servitör är ju inte heller fel :)

Har även tagit upp innebandyn, 4 träningar utan minsta känning i knäna! *Pepparpeppar* Riktigt roligt är det! :) Sprang även tjejmilen med julia förra helgen! Som jag skrev på facebook: Regnet föll, leran kom, skosnöret gick upp, mp3 spelade alla låtar på repeat (ledde till att jag hörde "ring of fire" fler gånger än jag vill erkänna...), tjocka tanter ivägen som inte förstod att gå på sidan och dessutom var jag toanödig nästan hela också. håhå men kul var det! Och vilken känsla, att var 1 av dryga 32 000 som springer, för sin egen skull, för alla tjejers skull! Sharah dawn finer var där också sjöng en egen låt " Because I'm a girl" Hon jobbar tsm med "plan sverige" som jobbar för att alla (killar) &  tjejer ska få gå iskola osv. Fin låt, bra arbete, fin inspiration! Hittar tyvärr inte låten hur jag än letar,...

Resan gick bra också, hann i god tid och hittade även en skola att duscha och byta om på innan hemfärd med sista båten. Vi får se om det blir en repris nästa år, då får gärna solen lysa :)

Att jag sedan drog till arken och jobbade i nattklubben direkt behöver vi inte tala så högt om, eller att jag dagen efter var tillbaka och jobbade från 12-19.30.... Extrajobbar gör jag alltså, och det är skönt att ha lite extra inkomst då jag väntar på besked från ams (studiestöd) ännu :) Lämnade ju inte in den i tid precis, hehe

Får inte heller, ska inte heller glömma att berätta att så lycklig som jag är nu, kan jag inte minnas när jag senast var. Jag trivs, jag mår bra, jag är mig själv, jag är så nöjd med mitt liv. Låter kanske skrysamt, men det är sanningen. Jag går iskola, tränar, träffar vänner, har familjen nära och den finaste killen jag någonsin träffat får jag vara med varje natt och dag! Jag är lycklig <3

Jag chillar järnet idag, och ni som känner mig vet att det inte händer särskilt ofta. Ska vara på jobb klockan 16. Fram tills dess njuter jag av onepiece mys och många koppar te för han där fina är på sjön och seglar men jag får sova med honom inatt. <3


I did it!

// Hanna



RSS 2.0