Sommar!

Äntligen är den här, sommaren! Och det innebär mycket jobb och inte så fasligt mycket sittande framför datorn, men jag ska göra mitt bästa! 

Sen sist har detta hänt:

- tagit examen, fick ett stipendium värt 200eurosar för goda studieresultat! 
- varit på en väldans trevlig 40års fest och firat kusin Johan! 
- varit i Grekland på semester med min fina! :D 
- opererat bort ett födelsemärke
- börjat jobbat, och jobbat, och jobbat! 

Jaaa, sen Grekland är det jobbat jag har gjort! Meen jag klagar inte, sitter fint sen när lönen kommer! ;D Har även fått det mesta pengarna från försäkringsbolaget utbetalt (y) Snartsnartsnart är det avslutat! Så himla SKÖNT ska det bli och värt att firas är det när sista pappret är arkiverat! 

På tal om Grekland så var det otroligt skönt att komma iväg! Vi åkte till ön Zakynthos, en lagom liten som man hinner se mycket av under en vecka :) Vi tog dagarna lite som de kom, anpassade aktiviteter efter väder och hann med att få fötterna putsade av fiskar, promenera och se öns stad, hyra skoter och se stora delar av ön, hyrde även båt och åkte ut till sköldpaddsön! Vi var på båtutflykt på ett piratskepp och fick se blå grottor och "shipwreck" "Shipwreck" Googlebild, har inte hunnit överföra mina än :) 

Vi hyrde även cyklar och cyklade oss svettiga i jakt på sköldpaddor och fina stränder! Hittade bara det sistnämnda, så kompenserade det första med att köpa hem typ 8 mjukisar ;) 

Förutom att se en massa hann vi även med att äta mycket god och billig mat och gott vin! :D Är mycket nöjd med resan och hoppas att vi snart ska ha tid och råd att åka igen! :)) 

Nog om det, idag har jag varit ledig, första dagen sen vi kom hem! ;) Har haft en trevlig frukost/lunch med finaste tjejjerna på stan och catchat upp! Har hunnit med att handla, tvätta kläder och vikt en hög med kläder också! Passade även på att packa upp resväskan (a) och har gått och plockat en massa saker på sina rätta platser såå nu börjar det nästan känns som vi har någorlunda ordning här hemma igen! :)) 

Imorgon är det jobb igen, men börjar först 17! Såå hade tänkt ta en total sovmorgon = ingen väckarklocka och lyckan är stor då även min fina får sova ut imorgon då han råkar vara ledig! :D Fint det! Har knappt sett honom sen Grekland känns det som :o Har lite små ärenden som ska hinnas med, har tänkt få till ett utomhusträningspass! Ska snart få testa mitt knä och se om det är tillräckligt bra för att få återgå till "normal" träning! Späännande! Känner mig inte fullt så stark på vänster än, men det tar sig! 

Nu ska jag fixa mig i ordning för sängen och invänta min fina för lite kvällsmys med B & J glass! Men det han inte om än ;) 

God natt! 

// Hanna



RSS 2.0