Full rulle !

Än en gång , tänker inte ens orka bortförklara mig ! :) Jag har fullt upp, hela tiden ! 

Denna vecka har vi 4 besök, började med barnbesök på kvällen, idag hade vi barnbesök på dagen, på torsdag kommer ett gäng vuxna o fredag "mina" barn ! Besöket som jag varit chef över och planerat tsm med Niclas, Aron och Rebecca :)) 

Dessutom ska vi till Solna imorgon på innebandyutbildning hela dagen och på fredag är det Halloween fest och gissa vem som är med och planerar? Jepp , undertecknad givetvis ! 

Som ni hör har jag galet fullt upp, flyttade ju delvis för att kunna "Börja om" komma ur en massa uppdrag. Chi fick jag, jag kan tydligen inte hålla mig borta ! Men det är ju så kuuuuul :DD 

Och nästa vecka är det sthlms höstlov såå tamdadam jag jobbar hela veckan med innebandyskolan 8-16 , måndag till fredag ! Gissa vem som är lagom slut sen? Tur att vi har höstlov själva sen meen jag ska först till Åbo, hinna träna med gamla laget, vara med och coacha junislagen och jaa, jobba helst också ! :D haha

Sån är jag, full rulle, fart & fläkt ! Då trivs jag som bäst ! Även fast psyket får sig en törn då o då med all stress o press ! 

Men nu är det dags att krypa till kojjs efter ett SATC avsnitt ! Börjar dagen med GYM ! Åh, har jag skrivit det här MÅSTE jag ju ta mig upp! ;) Ska köra crosstrainer 30-40min för att få igång förbränningen ordentligt tänkte jag ! (: Skönt med eftersom dagen blir stilla sittande. Sen ska vi in till stan o jaga halloweenkostymer, tror jag hitta en enkel, billig på buttericks ! Hoppashoppas den finns i affären ! :D 

Nu sängen, 

over & out ! 

// Hanna

Första funkisdagen !

Då är den avklarad. Hade min "viktigaste" dag idag då jag & Niclas var "värdar" idag och ansvariga. Började dagen med att hänga upp en massa lappar, visa vägen för Sara & Fredrik och så. Efter första infon hade vi "blixtturnering" dramagrupperna mot varandra (dvs halvklasser). Sporterna var: sittvolleyboll, fotboll med 1 ben, innebandy utan armar och basket med en arm. Såg riktigt kul ut när dom försökte sig på det ! Lite fusk här och där men jag tror det fick de flesta att tänka till ! :) Själv stod jag på sidan och såg till att allt fungerade ;) 

Allt eller inget är jag , antingen är jag fullt med som deltagare lr arrangör. Idag valde jag arrangör och det uppskattade båda lärarna så :) 

Senare började föreläsningarna. Och vilka föreläsare ! Helt sanslösa historier ! Sara blev överfallen i senare tonnåren och något år senare ramlade hon från en "mini trampolin" (= blandning av trampett o trampolin) och bröt ryggen på flera ställen. Hon fick domen att hon aldrig skulle kunna gå igen, 19år gammal!? Tjejjen var då elitgymnast och akrobat. Snacka om helomvändning ! 

Idag kan Sara gå utan problem korta sträckor men har kryckor till hjälp och ibland även rullstolen. Idag är hon 3barnsmamma och fru till barn med svår astma, en massa allergier, epilepsi och gud vet allt vad. Trots att hon själv lider av lätt funktionsnedsättning klarar hon galant av att ta hand om sina barn där hon blir både sjuksyster och pedagog förutom mamma ! Blev helt tagen av hennes berättelser, otroligt stark kvinna  ! 

Fredrik sen, en man som levt i rullstolen. Ryggmärgsbråck föddes han med och har både kunnat skidat och gå i sina dagar och idag gör han både och. Går korta sträckor och kan nöjt kliva ur en bil och hämta fram rullstolen själv, för att sedan sätta sig i den. Det riktigt lyser om honom ! Det var mitt första intryck :) 

Mannen har alltså levt med detta i hela sitt liv, hade en bra uppväxt årskurs 1-3 med en liten skolklass där hans speciellabehov accepterades och han blev förstådd. Mindre lyckat i åk 4-6 då han bytte skola. Men problemen sågs och ändrades till åk 7-9. 

Killen har varit med i flera landslag i olika sporter, gjort ett häftigt 10dagars äventyr i Malaysia på motorcykel, skaffat barn och idag 40 har han fortfarande chansen att vara med i innebandylandslaget och killen tvekar. Helt otroligt ! Hans egna ord: "Ingenting är omöjligt, våga testa dina gränser" ! Är starka ord som jag verkligen tar till mig. 

Det blev en omtumlande dag, många intryck och saker att fundera efter. Men en sak är säker, har än en gång fått bevisat för mig att det alltid finns någon som har det sämre , och som ändå ser på livet med ljusare ögon. Skärpning till mig själv alltså ! 

För vad dessa 2 varit med om, kommer jag troligtvis inte uppleva (men säger aldrig, aldrig) men jag tar med mig styrka och hoppfullhet av dom. För det hade dom otroligt mycket av ! Är verkligen glad att jag var på plats hela dagen, trots en irriterande huvudvärk. 

Helt otrolig dag alltså, kan dessvärre inte förmedla känslan rättvärdigt till er. Men jag hoppas ni fått en inblick. Och detta är bara dag 1, shit vilken vecka det kommer bli ! Men jag har iaf det största ansvaret över, fastän jag lär hålla koll ändå och hjälpa till med allt som kan tänkas hjälpas till med. Om jag känner mig rätt ;D

Efter sista föreläsning sa vi hej då till Sara & Fredrik, men jag hoppas verkligen jag får återse dom någon gång ! Och därefter chill hos Hanna innan middagen. Ikväll har vi spelat lite "hej knekt", tagit en kvällspromenad och kollat lite på tv. 

Nu är klockan 22.11 och jag ska tuttisova ! Fast som ni redan märkt innebär det även något SATC avsnitt ;) 

Nattinatti ! 

// Hanna

V.41

Ja nu är den veckan nästan slut, jessus vad snabbt tiden går :o Som jag utlovade ifredags ska jag nu berätta om veckan som gått. Har ändå inget bättre för mig denna söndagskväll :p kan inte gå o sova heller för Törna ska hämtas om ca 2h, saknar henne faktiskt ! :)

Om vi börjar från början så började veckan med sista trampettlektionen. Upp till bevis, passningsprov ! Som gick superbra ! Trots att jag var förkyld,. påbörjade v.3 nu, irriterande -.- Pasningsprovet gick alltså bra, mitt försök att förkyld och trött göra en volt gick mindre bra. Filmbevis finns, tyvärr. Dagen fortsatte sedan med beteende, barnidrott och anatomi. Inget speciellt med dom ämnena förutom att vi på anatomin fick jobba själva och jaa, inte lärde vi oss mycket men kul hade vi :D haha Efter middagen hade vi lite gympa, körde lie air track (uppblåstbart studsigt golv) handståenden och trampett. Åh vad kul det är :)) Resten av kvällen chillade vi.

Tisdagen började med näringslära följt av anatomi, redovisningen gick super (y) 3de gången gillt, lr vad säger man!?! ;D Eftermiddagen tillbringade vi iskogen, äventyr stod på schemat ! Galet roligt ! Med hjälp av karta och kompass, grader och längd anvisningar skulle vi ta oss till olika platser, lösa uppdrag och samtidigt akta oss för terroristerna som gick o marschera i skogen ! haha galet roligt :D Dessvärre klara bara min grupp 2 av 4 uppgifter då vi inte hitta till den 3,. meen det var kul ändå :) Tisdag kväll blev det ingen träning, försöker lyssna på kroppen och vila meen skolan måste man ju orka med ;) Chillade istället med brudarna :) 

Onsdagmorgon hade vi drama. Vi fick i uppgift att 2 o 2 ta oss runt på skolområdet. Den ena blundandes och den andra som ledsagare och senare vice versa. Och herregud vad obehagligt det var ! Hann flera gånger tänka att jag önskade att det var över, trots att det bara pågick i 10min. Stor nyfunnen respekt för alla synskadade !  Fortsatte sedan dagen med idrott och bollekar med Henka. Jag satt på sidan dock, antecknade osv. Körde bla. variant på brännboll och paintboll. Såg askul ut ! Eftermiddagen tog vi det lugnt, tvättade och tittade på "The last song" Sjukt sorglig och fin film ! Snyft ! Kvällen blev inte livfullare direkt, men minns icke exakt vad vi hittade på :)

Torsdag hade jag näringslära ca 30min innan jag, Niclas och Aron åkte in till stan för att besöka "Stockholms montissori skola" där barnen som ska komma på besök till oss går :) Supermysig skola och underbara ungar :) fick bara bra intryck ! Härligt ! :) Kom tillbaka lagom till lunchen och efter det hade vi "Bamsegympa" hela eftermiddagen ! Så nu är man bamseledare också :D Jätteroligt ! Efter skolan hade vi inbokat möte med Värmdö om höstlovet meen något möte blev det inte då ingen dök upp. SKITSTIL! Ingen träning heller, lät kroppen tala och stannade hemma. Fixade funkisgrupper och annat skojj som tog halva natten,. pust. 

Fredagen, började med anatomi, höll på o somna,.. Fortsatte sedan med "Rack N roll" med en gammal lillsvedare, Lillis ! Jättekul :D Rörselse med redskap till musik är dagens dans för skolundervisning. Lätt koreografi, kul musik. Härligt helt enkelt ! :) Efter den obligatoriska fredagsglassen vid lunchen hade vi sen bara TTF och tack o hejj. Ägnade eftermiddagen åt storstädning (y) och klädvikning ! Innan middag och hämtning av Johan från Norrtälje. Väl tillbaka på Lillsved var vi trötta så det blev sängen nästan direkt. 

Lördagen började med jobb. Åh vad roligt, men ack så påfrestande det är ! Härliga ungar är det ändå :) Och bra gick det, blev admin på slutet och fick ansvar för att få tillbaka allt på rätt platser. Lyckades nog :) Och var skulle man inte med världens härligaste team: Rebecca, Morgan och Emma :D Juniskillarna är ok dom med, men inte riktigt med i gänget :p Och så våra chefer Mårten och Figge förståss, inte så dumma dom heller :) Vi handla sen i Mölnvik, lagade hemmagjord pizza med fusk av pizzakit. Gick promenad och visade Johan skolan, lagade äppelkaka och kollade på film. Mysig hemmakväll helt enkelt :) 

Idag har jag skjussat Johan, lagat & ätit PLÄTTAR ;) kollat på nya HIMYM avsnitten och jaa sen slockna jag sängen i några timmar. Vaknade i panik vid halv 5 :o jobbigt !!! Sen dess har jag ätit lite middag, chillat, visat morgondagens föreläsare Sara & Fredrik där dom ska sova och jaa nu gör jag ingenting :) Ska joina Sofia vid tvn nu innan det är dags att åka och hämta Törna. 

Imorgon börjar funkisveckan, skönt med variation i vardagen ! Ska bli himla intressant, verkligen ! Ser fram emot det :) Och ännu härligare sen när den är över, lite mindre möten och ansvar. Välbehövligt ! Men först en spännane vecka alltså,

vi hörs ! 

// Hanna

Sämre än sämst?!

Ja, jag får lov o be om ursäkt för er, min kära skara trogna läsare som tittar in varje dag, trots att jag blivit sämre än sämst på att uppdatera. Tiden springer iväg och jag hinner inte riktigt med måste jag säga. 

För att ta efter där jag sluta sist såå backar vi tillbaka till onsdag eftermiddag 5.10.

Jag och Hanna åkte som sagt in till Stockholm, gamla stan för att fika och ha en lugn o mysig em istan innan vi skulle till Huddingen och hämta upp Hannas kompis Jossan. Efter ett herrans letande, irriterande över fulla parkeringshus åkte vi till Viking lines parkering vid Stadsgården och parkerade. Fick ju gratis motion ! höhö men jaa, nästa gång (om det blir, hata att köra inne isthml) såå parkerar jag nog där direkt :) Enkelt & smidigt ! 

Efter en mindre stunds letande hittade vi ett jättemysigt café iaf, med grymt dyra priser dock -.- men hungriga som vi var steg vi in ! Pratade en massa strunt och bara njöt av en lugn eftermiddag :) Senare gick vi vidare på de små mysiga gatorn i gamla stan, himla mysigt ! Tittade in i både choklad och nallebjörns butiker men var duktiga och höll fingrarna i styr ! :) 

Avslutde sedan med varsin kopp varm choklad på ett betydligt mysigare café ! Älska varm choklad ! 

Därefter promenerade vi tillbaka, ställde in gps på Huddinge och tog oss smärtfritt genom stan :) Hämtade upp Jossan och åkte sen hem igen, trötta som vi var blev det sängen direkt. 

Torsdag 6.10

Hade vi 2 trampettpass och kullerbyttor blev höga kullerbyttor, utan händer och slutligen volter ! Satte 2 riktigt höga och snygga volter själv, asstolt ! Nu gäller det bara att lära sig att göra det utan mattberg och direkt på blå matta så är jag redo för trupptävling ;D haha

Avslutade sedan dagen med träning följt av TTF förberedelse med Sofia. 

Fredag 7.10

Hade bara sitta still lektioner, beteende och anatomi. Anatomiredovisningen gick bra , vi hade ju läst på till skillnad från förra gången ;D Men inte lär man sig mycket av dom andra, det går in och ut direkt,.. 

Sen efter lunchen med den obligatoriska glassen blev det dags för mig & Sofia att hålla veckans TTF (klassmöte) mötet gick bra trots att vi hade datatrubbel så istället för jättefina bildspel så fick dom nöja sig med sommarplågan och språkquizet med de åländska, finlandssvenska och Strömstad orden ! :D Var nog uppskattat :) 

Efter skolan åkte vi till Nacka för lite shopping , handlande i Mölnvik och slutligen pizza på Lillplogen i Hemmesta. Supergoda pizzor & jättetrevlig personal ! :)) 

Sen blev det en tidig kväll efter lite kvällsmys hos Hanna där jag fick mitt hår klippt av Jossan, superfint ! för att vara pigg för jobb morgonen därpå !

Lördag 8.10

Hanna Törna Törnkvist födelsedag ! Grattis ! :D Började dagen segt, ont ihalsen osv, icke kul. Men vi kom oss iväg i god tid till jobbet, Rebecca & jag ! Och det var riktigt kul, som förra gången bara man kom igång ! Billeken var en mycket uppskattad lek och min hinderbana fungerade bra ! :)

Fick även nya små favoritbarn som inte ville släppa taget om mig, Wilton & hans bror, gullungarna ! (: Efter jobbet blev det och handla lite snabbt. Väl hemma var det full fart i duschen och sen var det presentutdelning, dukning och sen middag & party kvällen lång ! Kvällen slutade inte riktigt som planerat men hey, man är väl bara ung en gång, eller?! 

Hoppas iaf Hanna var nöjd med dagen :) och det bästa var hur lättlurade Sofia stod och knackade på dörren där ingen var hemma ! Haha 

Söndag 9.10

Seg, segare, segaste dagen ! Började med storstädning av huset, sen frukost och filmmys. Umgicks med Hanna & Jossan och sen blev det middag på donken innan vi lämnade av Jossan i Nacka. 

Kvällen var om möjligt ännu segare, knappt så att jag orkade spelade pingis :o då är det illa ! Hittade dock inte sömnen tidigt, men inte så konstigt då jag mest degat hela dagen lång. Men söndag ska ju ändå vara vilodag, väll?!? :D

Denna veckan får ni höra om på söndag, idag är det fredag. Rummet städat, nu ska jag duscha och fixa mig , käka middag med Sofia och sen sticka iväg till Norrtälje och hämta Johan som kommer hit på besök :) Ser fram emot en lugn & mysig helg. Ska endast jobba 3h imorrn, sköönt ! Så försvinner inte hela dagen när jag har besök. 

Så nu vet ni att det inte blir mer uppdatering innan söndag iaf, hoppas alla får en trevlig helg ! :)

// Hanna

Tisdag & onsdag!

Dagen började med näringslära, riktigt intressant är det ! Massa vettigt vi lär oss ! Därefter var det anatomi och redovisning av musklerna. Och jessus vad petigt det var för vissa grupper alltså, jag blev ju slut -.- hon är inte riktigt min favoritlärare om man säger så. Ogillar vissa sätt hon undervisar på, detta t.ex. att vi ska lära oss om musklerna genom grupparbeten, det leder ju till att man lär sig bara om sin egen, man orkar inte ta in allt alla andra säger om sina muskler , ju,.. 

Efter lunchen var det dags för mera trampett ! Fick plocka fram trampetter nu, woohoo haha o hoppa enkla hopp utan ansats. Det gick bra ! Känner mig även säker som passare såå trampettlicensen ska jag ta ! (: 

Avslutade sedan dagen med OL-teori, genomgång av kompassen. Älskar när man ser att det klarnar för folk, man riktigt ser lampan över huvudet tändas ! haha underbart ! Själv fick jag grejj på det ganska snabbt ändå, skönt ! För den kunskapen behöver vi till nästa veckas äventyr ! :DD 

På kvällen kopierade jag musik av Hanna, hängde med Sofia , la upp bilder på fb innan det var dags för träning ! ååh, hata sena träningen ! Träningen gick dock hyfsat, trist utan målvakter dock,... 

Idag har vi haft en kortdag, som alla onsdagar ! Började med drama, lekte lite och sen ritade vi av varandra, utan att titta på pappret ! Bara titta på den andra personen ! hahahaa många skratt blev det vill jag lova ! 

Sen var det trampett och lite uppvisning ! Min & Päras grupp, den som leddes av icke gympatränare kom 2a ! Superduktiga var dom ! Klart värda att vinna, egentligen ! :) 

Nu har vi redan slutat, dagen har gått sjukt fort ! Och jag ska precis hoppa i duschen för att sen ringa Dennis på Sthlms Montissoriskola och prata lite om deras besök v.43 innan jag & Hanna åker in & fikar o chillar i gamla stan :) Super mysigt i detta fina höstväder vi har ! Sen ska vi på roadtrip till Södertälje för att hämta upp Hannas en kompis som kommer på besök över helgen ! :) 

Det var allt jag hade o säga för stunden, nu ska jag hoppa i duschen ! 

Hejhej ! 

// Hanna :)

Måndag,...

Jani, hade jag bloggat för ca ½, 45min sen så hade ni fått en raseriutbrott skrivet här, trot eller ej. Men jag kommer till det senare, för nu har jag lugnat mig och kan ta det i rätt ordning. 

Efter 2 måndagar på raken med fyspass började denna måndag inte med ännu ett utan istället med första trampett lektionen ! Jobbade med samarbete i grupper, lära känna madrassen, hopp från plintar och de enklaste hoppen att passa på. Superkul ! 

Fortsatte sedan dagen med beteende, intressant som vanligt ! Har nu kommit in på Sigmund Freud och hans teorier, borde komma ihåg mera än jag gör menmen. Kul att få höra det igen ! 

Efter lunch var det fullt upp med idrott. Först ett pass med Figge (min chef från Nacka W) där vi gick igenom hur man lär ut sporter till småbarn. Pingis, badminton och basket. Kul och lärorikt ! 

Fortsatte sen med idrott med Rauno., körde en hinderbana med boll ! Och sen en asrolig spelövning. Uppdelade i 2 lag, liten plan. Varje byte gick 3 spelar från varje lag in, och olika bollar kastades in. Det varvades alltså mellan handboll, basket och fotboll. Askul! 

Sen var dagen slut. 

Efter en mycket roligt middagsstund gick vi till idrottshallen för att kolla på gympan, meen ganska snabbt tog ivern över matvilan såå jag hängde på ! Åh så kul det är ! :D Fick även lära mig passa på volter , överkurs för trampettkursen vi ska gå men ack så roligt ! :)) 

Därefter hade jag 1h vila innan innebandymatchen. Matchen mellan Henka(lärare) & hans polare mot ett gäng Lillsvedare (jag o klasskompisar alltså). Från början såg det bra ut. Vi hade mycket folk, dom hade lite. Dessvärre blev matchen en stor besvikelse då över hälften av gubbarna i motståndarlaget spelade så helsickes fult så jag blev vansinnig ! Värre slag på klubbor får man fan leta länge efter alltså ! åååååh, så irriterad jag blev ! Att vi förlora var en mindre bagatell, vi fick stundtals in bra spel och förtjänade de 4 målen vi fick in. Lite träning hade givetvis inte skadad då vi inte var ihopspelade det minsta. Menmen, jag har fått avreagera mig på Lisa, Lelle & Johan. Tack ! Så nu känns det bättre. Tro nu inte att jag är en dålig förlorare, för det är jag faktiskt bara när det gäller frågespel och andra sällskapsspel faktiskt, haha töntigt men sant. Men det finns inte mycket som jag tycker är så hemskt som när man förlorar pga att motståndarna spelat fult , ruggigt fult. 

Nu hade ju dom även 2 stjärnspelare, Henka & Figge. Dom var grymma, annat kan man inte säga och dom slog inte heller på klubborna. Men dom andra har jag inte mycket övers för, fy alltså ! Usch , blä ! Gubbar 35+ ska ha lärt sig att man inte slår på klubbor punkt. Att vi sen inte hade domare var bara värdelöst, vi hade så fått minst 50 frislag och även nån straff annars. Att inte gubbarna spelade schysst då var otroligt omoget. Vi spelade schysstare, vi var det sportsligt bättre laget, så det så. 

Nu är den matchen förbi och glömd, ska icke ältas mer. Att sen en från skolan blev mutad för att stå i mål för dom var bara dålig stil, det är inte snyggt gjort nånstans enligt mig. Men det tänker jag inte heller lägga energi på. Om man är så fattig att man måste ta mutor och inte kan spela med sin klass så är det tillräckligt tragiskt tycker jag. 

Så håhå, har även hunnit med att leka massör nu på kvällskvisten, stackars Sofia har ont i ryggen. Hoppas det lilla jag kunde göra hjälper så mycket att hon får sova iaf ! 

Och även fått fina ord av min vän Jimmy, tack vännen ! DU är bra ! Skrämmande hur lika men ändå olika man kan vara meen vi förstår verkligen varandra, och han är en underbar vän ! 

Med dom orden säger jag tack & god natt, imorgon väntar en ny fullspäckad dag. Mera trampolin bl.a ! :D 

Nu sängen, hoppas verkligen jag får sova inatt. Men det tror jag nog ! (: 

Nattinatt !

// Hanna

Hemlängtan !

Ja, jag som inte brukar längta hem har nu drabbats av hemlängtan. Ligger sömnlös isängen, efter en omtumlande helg där jag varit omringad av nära och kära. Inte så konstigt att man längtar då kanske. 

Saknar mamma, pappa, syskonen, Tilda, laget (spec Elin, Jenny, Nettan, Johanna & Klingan), Johan, Jennifer, Sara, Sanna, Linus & Belinda, Göran (okeej, jag erkänner !), Måns, Jojji, Anna, Nette, Selinda, Maria, Lina, Emilia, Melle, Kaisa, Dundertjejjerna och många många till ! Saknar även Avancia, lilla M:hamn, Sund och jaaa, skamligt nog även Arken (a)

Som tur är så är jag inte helt ensam, visserligen helt ensam här men har Elin via msn ! Hon är smart hon där tjejjen, riktigt smart ! Och jag inser hur bra vänner jag verkligen har där hemma , vänner jag står nära, vänner jag glidit ifrån men som jag ändå saknar otroligt mycket ! <3

Måste erkänna att jag är förvånad, trodde verkligen inte att detta skulle hända mig. Jag som alltid älskat att resa, ogillat när resor tagit slut. Älskat att åka iväg på läger, aldrig varit ungen som bett om att få ringa hem. Men nu, som 19åring utflyttad och med ett hav mellan de människor som står mig så nära så längtar jag , så otroligt mycket ! 

Senaste gången jag faktiskt hade hemlängtan, även då väldigt otippat och den första gången som jag verkligen kan säga att jag minns att jag haft det förut var spanien-utbytet i 2an på lusse. Saknade alla där hemma så galet mycket att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Då var det pga kulturkrocken, språket, missnöjet kring min värd. Nu handlar det inte alls om det, därför är det jobbigare denna gången. 











Hittade inte bilder på alla meen dessa personer och mångamånga till saknar jag obeskrivligt mycket just nu <3 

Nu är klockan snart halv 2, borde sovit för länge sen. Känner mig inte tröttare, inte mindre sugen på att ta snabbaste vägen hem. Men jag sitter lugnt kvar i min säng, ska stänga av datorn och slänga igång en film och hoppas på att det ska trötta ut mig. 

Imorgon väntar en ny vecka med nya utmaningar som kommer leda till nya minnen ! Vi bygger våra liv på minnen och erfarenheter och det kommer jag få mycket av efter det här året <3 

Stort tack till Elin som fick mig lite gladare ikväll !

P.s , 3 inlägg på en kväll efter 1 veckas uppehåll, who knew?! d.s.
// Hanna

Vill leva lycklig !

Ja, man kan ha många önskningar och drömmar här i livet. Men den största enligt mig är iallafall att leva lycklig. För oavsett vad du gör, med vem eller var du befinner dig så är det viktigaste ändå att känna sig lycklig. Skrev tidigare ikväll om att jag surfat framtidsplaner ikväll, just nu har jag 4 planer för nästa år:

1. Jobba till oktober, sen sticka iväg som au pair till Australien i 6månader, resa runt 1månad för att sen komma hem och sommarjobba. 

2. Jobba fram till nyår sedan sticka till Tyskland och plugga det språket i ca 5månader för att sen komma hem och sommarjobba.

3. Jobba som au pair i Tyskland , tidsperiod oklart (har ej hittat något alternativ).

4. Börja studera, i dagsläget "Idrottsvetenskapliga programmet med inriktning idrottsmedicin" i Umeå. 

Rätt olika, men alla ändå "så jag" . ½år i Australien skulle vara hur underbart som helst ! Men tillbringar gärna samma tid i Tyskland om den möjligheten ges ! 

Aaaaaaah, vilken väg är rätt för mig? Vilken borde jag välja? Vad ska jag göra med mitt liv?!?

En helt annan del av mig tycker även Åland låter som ett alternativ, lr egentligen inte ön utan snarare 3 superduperfina människor ! Och en annan del tycker att Lillsved är awesome & att jag skulle kunna stanna här hur länge som helst !



Kvällsfunderingar alltså, tur att jag behöver sova nu , annars vet jag inte var funderingarna slutat. 

Nattinatti ! 

// Hanna

Back on track !

Jaa, söndag kväll. Borde städa , fixa och t.o.m. diska lite ! Dåå lockar det faktiskt bättre med att blogga lite ! Har ju kommit av mig lite tyvärr, har inte uppdaterat den senaste veckan såå ska försöka göra en kort resumé, vilket i mitt fall inte brukar bli så kort ändå iof ^^, 

Lördag 24.9.

Dagen efter kräftskivan, som jag var nykter på så det var inga problem att komma upp ! Drog iväg med Rebecca till Ormingehallen för att jobba på innebandyskolan ! Av olika orsaker kom vi lite sent dessvärre, inget bra intryck meen som tur var kom barnen senare än vad vi beräknat så allt gick hyvens ! Massa namn att lära in meen kul var det ! Dagen flög fram och trots vissa trotsiga barn som inte ville göra så som vi ville så gick det ändå bra ! (: 

Vid 5 när vi var klara for vi o handla, hämtade upp Hanna och kvällen spenderade vi hos mig med Sing star om jag inte minns helt fel ! :) 

Söndag 25.9

Inledde dagen med hyfsad sovmorgon, tror det var kört vid 10 ! Förstår inte vad som hänt med mig :p Chillade på förmiddagen, tvättade som varje söndag och åkte sen iväg till Siggesta med Hanna, Emelie & Sofia. Kollade på loppisen, fikade och spela äventyrsgolf ! Kunde dock inte försvara min titel som mästare utan fick se mig besegrad av Emelie med ynka 2 slag, jag skyller på otur ! haha 

På kvällen åt vi fin middag, fläskfilé med rosa sås o klyftisar ! Mmm, avslutade likt lördagskvällen med sing star ! :)

Måndag 26.9

Ny vecka, nya möjligheter ! Veckan inleddes med fyspass, för egen del var det icke passande alls. Körde denna gången Henkas ett fyspass för Casting, lr för vilken sport som helst egentligen då det tränades mycket kondis och styrka. Hela passet gick ut på att man ruschade över till andra sidan hallen och utförde en övning, ex 30 sit-ups o sen rush tillbaka och vila medans kompisen utförde den. Enkelt, och givande ! För egen del måste jag dock pga halsen som började hosta ge mig efter 1omgång, medans resten fick kämpa sig helt slut. Orättvist faktiskt, jag gillar ju inte att måsta ge upp. 

Sedan fortsatte dagen i ett lugnare tempo med storinfo som IP A höll i (Bra jobbat !) följt av beteende och sporst management där vi jobbade med planering av höstlovet. Fick lite ändringar på innebandyskolan, Sanne bytte grupp och vi fick Rustan istället t.ex.

Efter skolan var det gympa, en halvförkyld Hanna kunde dock inte motstå frestelsen och var med liiiite iallafall, åh vad kul det är ! Resten av kvällen tog jag det iaf lugnt ! (: 

Tisdag 27.9

Inleddes med en givande anatomilektion, när hände det sist :O den var faktiskt det ! Minns inte exakt vad den handlade om meen intressant var det & så hängde man ju med för en gångs skull ! 

Sen hade vi frisbee med Mickan, hade bestämt mig för att vara duktig o ta det lugnt så kastade bara lite och hjälpte till istället. Kul såg det ut att va o spela iaf ! Vill såå prova på det nån gång !

Resten av dagen hade vi barnidrott följt av "boll & barn" kul med en full idrottsdag när jag är sjuk ! Galet irriterande. Eftersom jag bestämt mig för att ta det lugnt var jag inte heller på träningen på kvällen utan spelade lite pingis i hallen och var sen bara dit en snabbis o lämna övergångspapprena o prata lite. 

Onsdag 28.9

Onsdag, den korta dagen ! Hade bara drama där vi fortsatte berätta om våra "namnskyltar" och sen idrott. Hade orientering så jag kunde vara med, gick dock såklart vilket aldrig tidigare hänt ! Efter skolan åkte vi till Nacka forum o shoppa lite, fick med mig en gammaldagsrosa mysig halsduk, armband, bredbandspåfyllning, t-shirt o tröja samt dopkorts material ! 

På kvällen var jag med Emelie, Hanna & Raffa till Lillplogen, de förstnämnda käka pizza medans vi andra som ätit middag åt efterrätt ! Gott & vardagslyx ! När vi kom tillbaka var det innebandy i hallen, gaaalet kul att spela igen ! Men måsta erkänna att jag saknar att spela med mitt gamla lag samt att det är roligare att spela med skolgänget än nya laget. Är väl för att jag inte kan allas namn än samt spelsystemet, menmen. Det lär väl vända ! 

Torsdag 29.9

Överlycklig så fort jag vaknade och märkte att förkylningen INTE blivit sämre pga innebandyn ! Sweet ! Bestämde mig därför att vara positiv resten av dagen ! :D Vilket mestadels gick super ! Inledde dagen med anatomi o även denna lektion var ok, fick uppgifter om muskler. Studietiden gick åt att uppdatera internet, lättare sagt än gjort verkligen ! haha tur att jag hade Hanna till mig hjälp så att det löste sig till slut ! 

Efter lunch hade vi boll & barn igen, fantastiskt hur mycket man bara kan göra med en boll ! Lätta lekar som är hur kul som helst :D Avslutade sen dagen med första näringslära lektionen, mycket intressant ! Slutade lite tidigare för att fara på möte med Värmdö IF om höstlovet, vilket visade sig vara värdelöst -.- Inte hade dom koll på nånting, jobbigt ! 

På kvällen var det träning , skönt att få röra på sig igen ! :)) Gick helt okej dessutom (y) 

Fredag 30.9

Börjdade dagen med beteende, fick tänka till och ge praktiska övningar för olika åldersgrupper. Fortsatte med orientering med Henka. Känner att jag börjar bli bra på det ! Har lärt mig kartan så bra att jag blir irriterad om någon satt ut en kontroll vid fel ställe ! haha tidigare visste jag knappt om att folk satt den fel ! 

Hann vara med en stund på TTF:en innan jag, Matilda och Tove stack iväg till Grantomta, sista skolan att informera om höstlovet. Dålig info hade skett för typ ingen visste om att vi skulle komma -.- fick iaf ihop ett antal elever att informera !  

Sen lämna jag av Tove och åkte genom stan till Spånga för att hjälpa till med dopförberedelser ! :) Hann även med sagomys & 1h i parken med Casper ! :) Blev även bjuden på supergo middag, (tack! ) innan vi satte igång med det viktigaste, servettvikningen ! Var knepigt till en början meen bara man fick in knixen gick det bra ! :D Vid 22-tiden åkte jag genom staden hemåt igen. Avslutade kvällen med lite SATC ;)

Lördag 1.10

Hilmas dag ! Steg upp vid 9, skjussa Hanna & Rebecca till Ormingehallen till 11. Snackade lite och hämtade sen upp syrran vid Orminge centrum o körde genom stan mot Spånga. Väl framme hjälpte vi till med det vi kunde innan det var dags för dopet ! Dopet i säg var fint, fina sånger , fin dikt och enkelt o så. Dessvärre var prästen aningen förvirrad. Efter dopet blev vi bjudna på supergo smörgås- och senare även "vanligtårta" Kul att träffa släkten och sen fick jag även leka fotograf med Ulrikas kamera ! Ååh vad jag också vill ha en systemkamera ! 

På min "vill ha lista" finns nu:

1. Onepiece
2. Vinterkängar (ska önska av mamma o pappa i julklapp (A)
3. Systemkamera ! 
3. Södernresa !

Ska se vad kontot visar efter att jag får studiestödet nu i veckan, har ju betalat 1/4 av hösten hyra & mat såå kanske jag klickar hem en onepiece sen eftersom jag slipper extra fraktavgift hem till Åland, alltid nått ! Tåls att fundera på ;) 

Vid halv 7 åkte vi därifrån, som sista gäster jag & syrran och tog oss med hjälp av gps- fram till vikingterminalen vid slussen, fick dock en extra tur genom gamla stan då vi stirrade oss blinda på gps:en o inte så extra mycket på övriga skyltar nåå vi kom iaf fram tillslut ! :) 

Och därifrån tog det bara 35-40min hem till mig ! Jag har såå ingen koll på sthlms geografi ! haha 

Resten av kvällen spenderade jag hos Hanna, såg på film men Hanna somna ! haha avslutade sedan kvällen med lite smsande med han fina och slutligen brudarna i SATC. 

Söndag 2.10

Idag, dagens datum ! Pust. Idag sov jag länge, vaknade dock första gången vid 8 men somnade snabbt om ! Vaknade igen av dammsugning men insåg att klockan var halv 12 så det var ju inte så farligt :p 

Spenderade dagen med att tvätta, chilla, handla och sen lagade vi hemmagjorda pizza jag o hanna som vi bjöd Emelie på ! Mumms ! Sen var planen för min del att vika tvätt och fixa i rummet lite granna. Meen hann inte mer än att lägga nya blommorna i krukorna som mamma tog hemifrån förrens jag fastna här som ni märkte. Har socialiserat mig med Johan & Sara, surfat framtidsplaner och sånt ! Galet sugen på att dra utomlands ! Neej, jag räknar inte studier i sverige som utomlands faktiskt ;p känner att jag behöver ett kul år till innan jag börjar studera vid något universitet/högskola iaf. Menmen, nu är det bara oktober detta år. Har 8 månader kvar av Lillsved först ! Och dom ska jag ta vara på till fullo ! :) 

Nu ska jag förbereda inför morgondagen och sen sova ! Creds till alla som orkar läsa allt !

Nattinatt ! 

// Hanna

RSS 2.0