Kort vecka

Och ändå hinner jag inte med, och nu har jag fått ont ihalsen. Ska sova så det förhoppningsvis försvinner tills imorrn! 

Uppdaterar mer imorrn eller torsdag då jag även åker heeeeeem på kvällen! 

Puss & kram 

// Hanna

Lauantai

Lördag idag alltså. Shit, vaknade upp och kom på att det här var första lördagen på typ HELA året på lillsved som jag inte vetat vad jag ska göra! haha knäppt det blir när man är van med att främst jobba och annars ha de få lediga lördagarna verkligen fullt planerade! 

Men det har varit rätt skönt må jag säga, och jag har tagit det chill! :) Detta är delar av vad jag hunnit med:

-kollat på några avsnitt SATC
-vikt in tvätt 
-diskat
-städat och fixat i matskåpet
-ätit seriös LUNCH & middag
-skrivit klart näringsläraprojektet (Y) 
-tagit en kvällspromenad, samt låst skolan (dagelev)

Riktigt skönt må jag säga! :) 

Nu ska jag slänga igång mamma mia, ååh fina film! Får väl se om jag lyckas se hela eller somnar ;) Måste ställa väckarklockan också, ska gymma med Mickan 10.30! Sköönt, sen senare ska jag åka iväg till spånga och fira lillkillen som blir hela 4år gammal! Det innebär att jag varit gudmor i 3,7år! Shit vad tiden går! :D 

Tack & god natt!

// Hanna


What time is it?

315897_217967268262581_100001479298197_596102_1237400599_n_large
It's you time. 
// H

Busy!

Fullt upp har vi, det märks att vi snart slutar! Usch, hemska tanke. Har haft en finfin 4dagarsvecka, verkar inte ha missat jättemycket i måndags heller, skönt! 

Itisdag hade vi långdag men hade ganska chill beroende på hur man gjorde det. Vi håller på med grupparbeten i både näringslära och träningslära. Mycket intressanta grejjer men jobbiiiigt. Vi har varit så bortskämda med knappt läxor alls och så detta nu på slutet. håhå 

På eftermiddagen åkte sen jag & ett par klassisar iväg till Ekvallen och körde rugby med idrottsklasserna i åk 6-7 på kvarnberget. Inte skulle jag trott att de var idrottsklass och nog känner jag mig gammal för jessus vad omogna dom var! Jag hade iaf tur och fick ta tjejjerna, superfina tjejjer som lyssna bra! Dom lärde sig massor också, snabblärda var dom! Hann dessvärre inte spela så mycket och pga att vi var på grus så kunde man inte spela helt som på riktigt heller. Synd,.. Men kul var det & härligt att få testa ledarskapet i en sport man inte är så säker på! Har haft 3-4 lektioner iskolan bara :) Så det var kul & bra gick det ! :)) 

Var sen ut och rörde lite på mig på kvällen, joggade ca 6km på ½h asfaltsväg. Det gick inge vidare, fick puscha mig själv stundtals, liiite sega ben efter passet på gymmet dagen innan. Men jag tog mig igenom det! Sen kasta jag i mig en banan & sprang upp till hallen & spela volleyboll! Det är ju kuuul! :))) 

Ionsdag började vi dagen med lite drama! Lyssnade på sista musiken (vi har alla fått 15min of fame och fått välja ut låtar att spela!) och gjorde lite övningar. Fortsatte sedan med fotbollsmatch! Sjukt kul! :D Ser fram emot sommaren fööör jag ska spela i korpen iaf! Med ett nytt lag med en massa blandat folk, kul! :)) 

På em sen så tryckte jag upp innebandykompendier, fixade och trixade. Fick mycket gjort! På kvällen drog ett gäng in till stan för att kolla på hockey medan jag och törna stannade hemma, chillade, åt våfflor och såg på film! :) 

Igår var det torsdag, vi hade friluftsdag med Skolan lär i gustavsberg på fm. Jag var med och hade gymnastik, blev ansvarig för hoppstationen! Inte mig emot ;) Sjukt kul var det för vi hade söta åk 1-2! :)) blir lite sugen på att jobba iskola ändå,. hmm,. Hur som helst så gick dagen super! På em kollade vi på en film om ett gäng killar som var med på OS i Paris -24, tydligen en klassiker! Lite seg eftersom man är van med dagens filmer men ändå helt ok! :)

På kvällen planerade vi inför nästa veckas friluftsdag med lite invandrare från CAS! :) Sommar Sverige är temat! Blir nog bra! :) Sen spelade vi volley i 3h! :D Hmm, stundtals skitspel och kommentarer som ej blivande ledare borde få säga meen det blev bättre! Kul att spela ändå! Hoppas på mycket beachspel isommar! 


Idag är det fredag, jag & Törna har varit till CAS och informerat och eftersom klassen skulle kolla på film hela fm så stressade vi inte tillbaka då vi ändå missat början utan passade på att handla och fika istället! Hade klassmöte efter lunch, kort, sakligt och informativt! (y) 

Nu har jag plockat lite vuxenpoäng, har ringt posten hemma och meddelat när jag flyttar hem så att dom inte skickar posten till Sverige, även gjort en räkning till klasskassan angående reseersättning, samt lite annat pyssel som måste göras! Skönt! 

Nu ska jag iväg till tvättstugan och sen se film med Törna! 

Tjingeling! 

// Hanna


On my mind,...


// H

Just saying,..









weheartit

// H

Åter på Lillsved!

Dagen har flytit på bra! Startade dagen med frukost i lugn & ro följt av promenix ner till hotellet & snacka med chefen inför sommaren. Bastun blir vecka-vecka (mån-lör) så jobbar typ aldrig söndagar! Vilket är lite slött med tanke på att det är dubbelt betalt men skönt också, att kunna få umgås med vännerna som jobbar mån-fre hela sommaren! Är mest taggad över att det är nått nytt, arbetsuppgifterna i säg (sälja öl/cider, hålla snyggt, städa etc) är ju inte nya i säg men nytt ställe och så jobbar man i princip själv. Skönt det ibland också! (: 

Gick & handla lite smått och åt nudlar till lunch innan jag begav mig till gymmet för att träffa Åse! Måste säga att jag trivdes bättre med min förra, hon var med jordnära och förstod mig på ett annat sätt. Hur som helst så fick jag iaf nya övningar som alla gick bra! Tråååkiga, men okej. Ska väl försöka orka nu i maj men sen blir det uteträning isommar! Så det så! 

Åt lite mellanmål innan jag gav mig ner på stan, via julia & hämta en tröja jag glömt, via banken och sen på jakt efter den ultimata 4års presenten! Och jag hittade den, i första butiken t.o.m.! Sweet, hoppas lillemannen tycker sakerna är lika roliga som jag tycker! Annars får jag väl ge dom till Göran;


Sen träffade jag mamma en hastig sväng innan jag åkte ner till båten! Vägen hit har gått bra, lite trött och verkligen trött på att åka själv. Nästan så att det ibland hade varit skönt att åka buss för då kan man ju göra nått undertiden iaf. Fast det skulle ta dubbelt så lång tid med buss, och då ska jag sen ha tur att det går en buss hit ut när jag kommer från båten. Nä hörrni, har nog sparat mycket tid på att ha egen bil här :) 

Nu sitter jag i sängen, har packat in maten i kylen (handla i Norrtälje) och väntar nu bara på att orka ta initiativ till att lägga mig och sova. Det blev ju ingen sovmorgon ihelgen, men har haft en superhelg ändå! Mycket nöjd chey ! 

Till sist;


weheartit

// Hanna

Nedräkning

Snartsnartsnart är det sommar! Jag kommer sakna Lillsved & människorna hur mycket som helst men jag känner även att det är dags att komma hem, jobba, umgås med finisarna här obegränsat etc! 

Denna korta lilla veckan gick fort, i onsdags hade vi helklass drama och sen gym med PP. Men vi slapp vara i gymmet och fick istället köra fotleds & knäkontroll! SUPER! Sjukt bra skit det! :)) På em hade vi sen Figge för andra och sista gången! Snackade mycket om skadeförebyggande och sånt. Intressant indeed! 

På kvällen var jag ut & sprang, 1h blev det och sista rundan innan lördagen! Bra gick det, lite seg ibörjan men bara att bita i så släpper det och man kommer in i "flowet" :) Älska löpning! 


I torsdags hade vi gym igen, denna gången fria vikter. Gick igenom mycket överkroppsövningar! Bra det, för det saknar jag :) Funderar på att införskaffa ett par hantlar typ 5kg och en boll till sommaren då det troligtvis inte blir gymkort eftersom jag 1) jobbar mycket, 2) vill vara ute mycket! :) 

På studietiden fixade jag sedan klart innebandykompendiet, skönt! Har även fått den godkänd av Henka så den ska bara tryckas upp & delas ut! "bara" näringslära, träningslära x2 kvar nu då! Och gympakompendiet,... Pust,.. 

Efter lunch hade vi idrottshistoria och slutligen fysiologi. Kunde iaf bestämma att min träningsplan blir för innebandypojkar 11-12år. Det blir relativt enkelt och användbart att ha senare! :) 

På kvällen hade vi sportkidzmöte, det blir alltså 2 veckors sommarjobb i Nacka, Stockholm isommar. Blir kul att få lite variation och så, hinner väl jobba 1½vecka hemma först kanske :) Får även bo hos Casper & C:o så det blir bra, ca ½h resväg på jobb och det är helt överkomligt! 

Sen spelade vi volleyboll & sjukt kul var det! (: 

Fredagen började med fotboll, sjukt jäkla kul! :D Länge sen sist! Och fortsatte med beteende innan lunch och ttf. 

På em var det sen bara att packa och bestämma vad som skulle med hem. Hann äta middag och sen åkte jag till båten! :) Hämtade upp Svante och åkte raka vägen hem, nattfika och sen sängen! 

Igår, lördag var det dags för SJÖJUNGFRULOPPET! Som jag och Julia väntat på! Steg upp vid 9, packade, åt frukost och åkte in till stan. Handla, laga mat & taggade! Vid halv 2 gick vi ner och hämtade nummerlapp, gick en promenix och halv 3 gick starten! :) 

Hade inte jättehöga förväntningar men det gick bra! Det var lagom mulet ibörjan men sen sprack solen igenom, och det blev lite väl varmt. Sprang en bit utan draghjälp då jag sprang om många och hade en bit fram till täten men det gick det med! Kanske tiden varit ännu lite bättre med draghjälp men ca56-57min är mer än godkänt! Sjukt duktiga var vi, jag och Julia! :D Nästa långsiktiga mål blir kanonloppet, 20km! Bara att träna! 

Åkte sen och duscha till brorsan & sen fira jag med middag på ångbåtsbryggan med Sara & Göran! Härligt att kunna sitta ute och äta! kom sommaren kom! Vi kollade hockey/spela kort och senare drog jag mig ut på kvälls/nattpromenad med J. Det var behaglig temperatur och riktigt skönt! 

Idag har jag promenerat runt hela stan, först med J, sen hem själv och slutligen en runda med Sara! Något mer vettigt har jag inte gjort, var sjukt trött när jag kom hem sen så somna när jag skulle se på film. Nu är klockan 7 och dansgalan börja inne istan, men är för trött för den tyvärr. 

Ska istället försöka ta tag i livet och göra lite vettigt! Packa upp väskor, packa om tills imorrn, skriva ut lite papper, skanna in etc. Ska hinna med att träffa chefen, käka lunch, träffa sjukgymnasten kl 12, till banken och sen är det båten 16.00 som gäller! 4 veckor kvar i skolan! 


Instagram: HannaBeatricee

// Hanna

Valborg & 1 maj!

Ingen brasa, ingen mjöd, inga munkar & inga struvor. Men vet ni va?! Trots detta (det kändes dock att något saknadens) så har jag haft ett ypperligt mysigt firande av denna enkla men uppskattade högtid! :)) 

Vi inledde valborg med steeeeeeek, sjukt varmt var det så vi låg ute i bra många timmar och njöt! Sen spelade vi beachvolley, kastade casting, grillade ( hade FINSK korv <3), lekte charader & "gissa artisten" ni vet när en sjunger och så gissar den andra och så byter man plats! 

Dessutom fick vi höra ett vackert tal, varpå vi sköt raketer & så sjöng de svenska nationalsången, håhå lärde mig även "pjäxdansen" :D summasumarum så hade vi en sjukt bra kväll, tack alla fina för den! :))

Idag har vi solat, käkat på Sjöstugan som öppnat för säsongen, solat lite till, handlat och kollat på Humorgalan. Nu är jag trött & röd som en kräfta. Men hey, jag hade en bra Valborg så jag är nöjd & glá ändå! 

Imorgon har vi drama, gym och innebandy-teori på schemat! Woopwoop! 1månad kvar till avslutning! 

// Hanna

RSS 2.0