Långhelg = jobbhelg!

håhå, i min drömvärld hade gärna dagarna fått börja vid 12-13 tiden och avslutas vid 3-4 tiden på natten. De tiderna passar mig mycket bättre än 7-8 tiden och i säng 22-23. Nåväl, tog mig till hälsocentralen, fick visa upp mitt märke och bokade senare tid för att ta bort det, äntligen! Åkte sen till Medimar och fick ut min journal, för att kunna kolla upp alla besök och jämför så att jag får in alla räkningar till försäkringsbolaget. Så sat med högar av papper sen, håhå sen kom mamma hit via och hämtade loppisprylar som hon sku sälja på kristihim! :) På kvällen sen cykla jag till gymmet! Och vet ni va, skönt var det ! :D Kändes super i hela kroppen efteråt! 
 
Igår var det onsdag, och jag hann  med att besöka mina banker på lite ärenden, och så via FPA. Snälla och trevliga FPA. Det visar sig nämligen så att jag måste ha råkat lämna in en räkning och inte en kopia på en räkning dit när jag fick ersättning av dom tidigare i vinter. Men den snälla killen där lovade att han skulle ha letat upp den åt mig tills på måndag :D Så på måndag ska jag åka och hämta den och sen till Försäkringsbolaget och lämna in hela högen med papper! En stor lättnad när allt är över! Var  dock  via försäkringsbolaget och sa upp min årsreseförsäkring, så fick jag det ur världen! 

Sen åkte jag och fixa morsdagspresenter, till min mamma och sambons :) Kul med lite roligare ärenden också! Svängde sen förbi sjökvarteret på vägen hem där sambon jobbar för fullt på båten :) Hann hem, äta middag och så iväg på praktik! Hade en rätt bra ström med gäster, mycket öl sålde jag så blev vän med kranarna till slut (y) haha och fick en liten hacka dricks med hem! Sånt gillar vi :D 

Kom hem, käka lite och va social innan det blev dags för nattjobb :) Rätt lugn kväll, jobba med  Frida och det gick super :) Kom hem redan vid 4! 

Väcktes av sambon vid 8-tiden nånting som ville säga hej då. Han åker på långhelg med Albanus medan jag är fast hemma med praktik och nattjobb. Hmf,. bara för att jag är fullt upptagen med praktik så har det såklart krockat med andra saker. Har fått säga nej till 20års kalas, middag och fika samt att min kära mor får bli firad senare. 
Nåja, sånt är livet men det är ju lite trisst ändå. Ska iaf hinna med att fira gudsonen på lördag :) Har inte gjort annat än jobbat på praktiken idag, har varit hemma nu knappt 2h och hunnit äta och chilla lite. Ska precis hänga tvätt och sen sova så att jag orkar hela helgen som ser ut såhär:

Fredag: Praktik 17-22, nattjobb 23-04.30
Lördag: Fira gudsonen på förmiddagen,. helst hinna hem via och snabbfika med mammas kusiner. Praktik 17-22. Nattjobb 23-04.30.
Söndag: Praktik 14.30-20.30.

På söndag kväll kommer äntligen gulle hem, för att sen åka iväg igen på måndag med sin klass... håhå nåja, sista rycket på praktiken nu. Har fre-sön + ons lunch nästa vecka :) Imorrn är det en vecka till examen! :D Träffade förövrigt på lite sommarkollegor i onsdagsnatt, och det blir nog en bra sommar! Mycket jobb men lite roligt ska man väl lyckas klämma in däriemellan! 

På tal om nått helt annat så är jag sjuukt sugen på att åka båte. Roddbåt, motorbåt, segelbåt spelar liksom ingen roll. Men helst nu! Det lockar liiiite att ha praktiken vid vattnet kan jag säga ^^ Men fint är det! :)

Nej, nu tvätt & sen sova! Hade ju tänkt försöka hinna med gymmet imorrn på dagen en sväng, och helst förbereda mat för helgen. Så får ni lediga människor njuta av långhelgen medan jag jobbar, men snartsnart får jag också va ledig! Mmmmmm, god natt! 

// Hanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0