September - December

September:

Var först sommarvarm och sen mitt i allt kom hösten! Jag jobbade morgnar och var hemmafru på eftermiddagarna. Kände mig rastlös men njöt samtidigt av lite lugn o ro i tillvaron.

I september kalasade vi herrans mycket också, men framförallt så fyllde mamma äntligen 60 år och därmed kunde vi avslöja hemligheten om att vi 3 tjejeri familjen är anmälda till tjejvasan 2014! Firade mamma på kvällen med 3-rätters o lite bildspel! Inledde nu också den seriösa planeringen av mammas fest, men mer om den senare! Hade även lite kvällsturer på Åss med de saknade kollegorna! 

Bestämde mig även för att byta gym för att öka motivationen, det hade dock motsatt effekt när PT jag försökte få tid till aldrig behagade att svara -.- Jobbade på skördefesten på ÅCA som glassförsäljare/lek"tant" också. Riktigt kul! Hann även fara runt till andra gårdar med gudsonen med familj! Tryckte in nattjobb och så seglade vi hem Henriks båt! Mys! Mer seglingen nästa säsong, tack! 

Månadens bild: 

 
Oktober:

Var jag en värdelös bloggare, inte en endaste inlägg! Fick nytt jobb på Alko, hann jobba ett par dagar i gamla butiken innan flytten och trivdes som fisken i vattnet med något att göra heela dagarna, samt varierande arbetsuppgifter! 

Jobbade mycket vissa dagar då det kunde bli både morgonjobb, dagjobb och så ibland kväll på paviljongen! Men jag njöt av att fartfyllda dagar fyllda med massa skojj! Tränade även innebandy och började känna mig varm i kläderna, vågade dock ej spela något matchspel! 

Lyckades komma till nya gymma 1-2 gånger på en månad, säger en del om hur mycket motivation det gav mig,.. 

Mycket ledig tid gick även till att förbereda för mammas kalas! Det är mer än vad man tror som behöver göras, fixas och tänkas på! Det har jag nu lärt mig ! 

Får tyvärr bli utan bild då jag inte har någon alls att bjuda på,...

November: 

Om jag tyckte att vi kalasa mycket i september så var det ingen mot november! Först stod mammas stora 60 års kalas på tur, mycket folk både släkt & vänner! God mat, snygga kockar & oerhört duktiga servitörer och spelmän! Är riktigt nöjd med hur allt blev, trots att jag svor x antal gånger kvällen innan men mamma var supernöjd & vad är väl viktigare än det! :)

Fortsatte sen kalasyran med personalfest med arken två helger senare och därefter vår andra och Henriks sista Skepparbal! 

På jobbfronten var det full fart, och jag testade även på att spela lite match och det var superkul! Nån vecka senare hade jag lovat att kunna hoppa in om någon blev trött men hamna på att spela en hel match istället!!! Och jag njöt av varje sekund! Lycka! 

Månadens bild:

Uteblir tyvärr då min kamera är försvunnen för tillfället :(

December:

Började julyran med att fira traditionsenlig lilla jul med marknad och litet julbord i Sund! Firade sen självständighetsdagen på lugnaste sättet på länge genom att bara va hemma och mysa. Kampanjade lite för min fina Elin som var luciakandidat och jobbade mer än på länge då det tyvärr är många som inte klarar av att fira en vit jul. Var på julgransjakt med mamma en eftermiddag & en riktigt fin en hitta vi, vem behöver skogskarlar när man fixar det själv?! 

I mitten av månaden åkte vi till Uppsala för att avklara julklappshandlingen och därefter lekte jag tomtenissa flera herrans kvällar innan allt blev klart! 

Julen firade vi sen med middag i Sund dan före dopparedagen innan avfärd ut mot Enklinge där aftonen och det åtföljande dagarna spenderades. Lugnt, mysigt & en herrans mycket mat innan vi återvände till civilisationen och jobb för min del! 

Nyåret fick jag ej fira in på det sätt jag hade velat då jobb kom emot nyårsruset och efter att ha varit småförkyld dagarna kring jul sa kroppen tillslut ifrån när jag kom hem. Firade således nyårsaftonen i sängen, vaknade o kunde se fyrverkeriet från vårt sovrumsfönster för att sedan somna om igen! 

Det var mitt år 2013! I nästa inlägg kommer lite allmänna reflektioner! Stay tuned! 

// Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0